Piepjonge pyromaantjes opgepakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Piepjonge pyromaantjes opgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:10

nu.nl schreef:
STADSKANAAL - De politie in Stadskanaal heeft afgelopen tijd zes jonge pyromaantjes in de kraag gevat. De kinderen, van wie de jongste 5 en de oudste 10 jaar is, worden verdacht van meerdere brandstichtingen.

Dat meldde de politie donderdag.

Ze worden wel echt steeds jonger... mijn oudste dochter is bijna 5. Wil je toch niet bedenken dat die al brand zou gaan lopen stichten!

Joto

Re: Piepjonge pyromaantjes opgepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:12

Verrassend..Weer eens wat uit die buurt.. Zou haast zeggen behandel ze dan ook maar als volwassene maar dit zal meer met de ouders en opvoeding hebben te maken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:41

Idd Joto, dat zou ik ook zeggen.
Maar ik denk ook dat het aan de ouders ligt, het is echt niet normaal!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:55

hier gebeurd het ook al vanaf 8-9 jaar. ik vind ook dat het bij de ouders ligt.. maar je kan het niet altijd in de hand hebben.
mijn moeder heeft mijn broertje ook wel eens betrapt met een aansteker. hij wilde er stoer mee doen bij zijn vriendjes. ik denk dat er altijd een leeftijd is waarbij kinderen met vuur gaan spelen. maar wij hebben dit direct goed aangepakt, daarna is het nooit meer voorgekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:38

Een kind van die leeftijd denkt denk ik helemaal niet aan brandstichten. Die experimenteert en ontdekt. En speelt dus letterlijk en figuurlijk ook wel eens met vuur.
Als ouders moet je ogen in je achterhoofd en minimaal 10 voelsprieten hebben om dit te voorkomen denk ik...

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:44

klopt. Ik denk het zelfde als Sonja.
Maar aan de andere kant hoor je wel vaker dingen waarvan je denkt:? HUH? maar het is een kind hoor! die houd zich daar echt niet mee bezig!
En dan blijkt het toch echt zo te zijn..
Ik hoop dat het "gewoon" spelen met vuur was Nagelbijten / Gniffelen
das minder erg dan echt de bedoeling te hebben om brand te stichten

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:56

Spelen met vuur is anders wel heel gevaarlijk experimenteren en zou niet erg zijn als het niet zo gevaarlijk was.. Ouders moeten echt beter op die krengen letten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:38

2 jongens uit de buurt van 10 jaar zijn ook opgepakt wegens diefstal en vernielingen
Als het die van mij was dan zit ie nu op een internaat in de rimboe Scheve mond

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:41

Wordt echt steeds vroeger.. Zie het ook wel op de stage, loop in een jeugdgevangenis stage. Maar daar zit al iemand van 8 jaar wat het ergste heeft gepleegd wat je maar kunt bedenken.

Maar vaak genoeg ligt het ook niet aan de ouders, maar met wat voor soort vriendjes ze om gaan.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:42

Pff, het wordt echt steeds jonger.
Het wordt tijd dat er weer eens opgelet wordt door de ouders!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:55

Ach joh, dit vind ik echt een overtrokken bericht... pyromaantjes... Vroeger deden bijna alle kleine jongetjes stiekem fikkie stoken Haha!
Gewoon in juiste banen leiden door samen de barbecue of een kampvuur aan te gaan steken Vork

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:11

Ben het mer Uriëlle eens. Trouwens, kleine pyromaantjes worden later vaak de beste brandweermannen.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:20

Ik vind het niet kunnen dat een kind van 5-10 kan spelen/experimenteren met vuur. Weet je niet hoe gevaarlijk dat is? Of het nu een bedoeling tot stichting of gewoon spelen met vuur was, vind het beiden niet door de beugel kunnen, zeker niet bij zulke jonge kinderen!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:38

Ik denk dat een kind van vijf een vuurtje stookt gewoon omdat die dat spannend vind en niet om de vandaal uit te hangen. Een kind van tien zou eigenlijk al beter moeten weten. Wat gaan ze nu met die kinderen doen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:43

Als je ziet hoe gek grote mannen nog zijn met de barbecue, een kampvuur en vuurwerk geloof ik dat die spanning er altijd inblijft Vork

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:20

Ook al vinden kinderen het spannend, dan nog zouden ze niet de gelegenheid/mogelijkheid mogen kunnen krijgen om ook daad werkelijk een vuurtje te stoken, ongeacht het bewust brand stichten was of niet. Ik denk ook dat een kind van 5 niet denkt ik ga nu dit even in de fik steken, maar wel met vuur spelen spannend lijkt.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:28

Urielle schreef:
Ach joh, dit vind ik echt een overtrokken bericht... pyromaantjes... Vroeger deden bijna alle kleine jongetjes stiekem fikkie stoken Haha!
Gewoon in juiste banen leiden door samen de barbecue of een kampvuur aan te gaan steken Vork

Niet alleen kleine jongetjes hoor Tong uitsteken .

Ik was denk ik een jaar of 6/7, pakje lucifers uit de keukenla buiten in de hens steken. Meerdere pakjes was nog beter. Dat was gaaf Haha! . Al moet ik wel zeggen verder dan luciferdoosjes en pogingen om takjes te laten branden kwamen wij niet en deden we ook niet. En natuurlijk de klassieker, de loep en papier. Gaatjes branden.

Ik ben dus wel erg benieuwd wat voor brandstichtingen het zijn, en geen mislukte "experimentjes".

Je kunt je kind gewoon niet iedere seconde in de gaten houden .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:54

Bij ons stak de gemeente de dijken aan, om het gras af te branden en zo weer vruchtbaar te maken dus. Dat was natuurlijk een geliefkoosd iets voor de jongens om te proberen Haha!

Ik niet, ik was een mietje. Ik brandde idd met de loep gaatjes in blaadjes (en sorry, soms ook mieren verbrand Bloos )

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:08

Ik vind 5 t/m 10 jaar toch wel ERG jong.. Ook te jong om stiekem fikkies te stoken en te experimenteren.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:56

ik vind het niet kunnen, het hoort niet en het is fout.
maar eerlijk is eerlijk, ik deed het vroeger ook, alles wat maar een beetje brandbaar was dat stak ik aan.. vond vuur mooi.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:34

Mag toch wel hopen dat jouw ouders je dat ook hebben af geleerd. Of het geprobeerd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:58

Sja, kinderen experimenteren nu eenmaal graag...
Overigens blijft dat bij sommige mensen altijd zo Lachen

Aan de ouders de schone taak om een en ander in goede banen te leiden. Dat heet dan opvoeden Lachen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:16

Urielle schreef:
\

ROFL Je hebt wel gelijk