Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:39

Citaat:
Uitgegeven: 27 februari 2008 08:57
Laatst gewijzigd: 27 februari 2008 09:19

DEN HAAG - De anti-Koranfilm die Geert Wilders binnenkort gaat uitbrengen heeft onder meer op internet tot verschillende bedreigingen van de politicus geleid. De Telegraaf meldt er woensdag een, afkomstig van de internetsite al-ekhlaas.net. Deze specifieke dreiging is ook bij ons bekend, zei een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb).

Terreurnetwerk Al Qaida heeft de opdracht gegeven Geert Wilders te vermoorden wegens zijn nog te verschijnen film, zo blijkt uit een recent bericht op een afgeschermd webforum.

Belachelijk
Op de site staat: "In de naam van Allah, wij vragen jullie ons de keel te brengen van deze ongelovige die de islam en de moslims beledigt en de profeet Mohammed belachelijk maakt." In de boodschap wordt ook opgeroepen Nederland te terroriseren om uitzending van de omstreden film te voorkomen. "Wij volgen alles nauwgezet", benadrukte de NCTb-zegsman. "We nemen alles mee in onze inschatting van de dreiging voor de heer Wilders."

Koran
De PVV-voorman wil dat de Koran in Nederland wordt verboden, omdat het volgens hem een fascistisch boek is dat aanzet tot geweld. Eerder riep hij moslims die in Nederland willen blijven op de helft van de Koran te verscheuren.

Zorgen
De aankondiging van een film waarin Wilders deze gedachten zal verbeelden, heeft al tot grote zorgen geleid bij het kabinet. Ook de politie in een aantal steden bereidt zich voor op mogelijke ongeregeldheden na de film. Wilders verwacht dat die in maart verschijnt.

Bron www.nu.nl\

Voor mij was al duidelijk dat zoiets ging gebeuren vanaf het moment dat hij over zijn filmpje begon. Eigen schuld, dikke bult nietwaar? Meneer heeft zijn eigen doodvonnis getekend maar zoals Al Qaida nu dreigt heel Nederland er in meegenomen. Goed, het is afwachten wat er van waar is, maar meneer Wilders mag van mij verbannen worden naar Irak en daar zijn ideeen eens op tafel gooien.

lies

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:09

Ik wou dat meneer Wilders niet zoveel aandacht kreeg.. Scheve mond
De kloof tussen moslims en 'de rest' is zo ongelofelijk groot geworden, mede dankzij hem. Ik zou niet graag moslim zijn in Nederland momenteel.

Deze reactie van Al Qaida is natuurlijk precies waar Wilders op hoopte. Zo kan iedereen weer zien, wat een wreed volk het is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:13

zijn geblondeerde haar heeft ook zijn hersens aangetast Haha!
Ik vind dat hij veel te ver is gegaan. En wat je zegt ja de kloof tussen moslims en nietmoslims is mede door hem enorm geworden. En nu Al Qaida ook al bedreigingen heeft ge-uit is het helemaal erg. Die zijn niet alleen op Wilders maar op heel Nederland gericht.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:19

Wilders doet er echt alles aan om de belangstelling van moslims te trekken lijkt het wel.Maar als Al-Qaida zich op heel nederland gaat richten, vraag ik me af wat nederland allemaal te wachten staat.Wilders bekijkt alleen de slechte dingen van moslims en daarom mag heel nederland gaan boeten voor zijn daden...dat is lekker politiek correct zeg

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:23

Sorry, maar die Wilders kan beter heel snel ergens een ander onderkomen gaan zoeken. Volgens mij brengt hij NL zeker wel in een redelijke staat van gevaar mbt terrorsime....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:23

tja, lijkt me een logische reactie, als je dat soort bevolkingsgroepen wil uitdagen, dan kan je dit verwachten.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:35

Jammer genoeg spreek wilders als politicus voor het volk, of tenminste zo lijkt het. Dus daarmee brengt hij Nederland in gevaar.

Maar wat ik nog het meest opmerkelijke vind aan dit alles, is dat er al zoveel commotie is geweest rond een film waarvan alleen Wilders van weet. Straks komt hij met een eigen versie van South Park aan zetten.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:55

Als ik een meningsverschil heb met iemand ga ik niet dreigen met de dood. Dit staat in mijn ogen los van het feit dat het om Wilders gaat.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:08

jaantsje schreef:
Als ik een meningsverschil heb met iemand ga ik niet dreigen met de dood. Dit staat in mijn ogen los van het feit dat het om Wilders gaat.

ja, dat is nu dus het cultuurverschil

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:14

Heeftie toch een beetje gelijk gekregen, over die agressiviteit Vork.

Ahum, ik denk dat Wilders alleen al voor zijn eigen én Nederlands veiligheid snel naar het buitenland kan gaan, denk niet dat ze hem nu zomaar ongedeerd over straat laten lopen...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:17

Wat een middeleeuws prutsmuts zeg! Ik vind het echt vreselijk overdreven om Wilders zo te bedreigen met de dood en Nederland te gaan terroriseren.

*zucht*

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:28

En terecht. Van mij mogen ze 'm schieten.
Je moet gewoon met je fikken van andermans geloof afblijven, hij had dit heus wel zien aankomen maar ondanks dat gaat hij alsnog tegen de wind in. En tja, dan kan je dit verwachten.

Volgens mij heeft hij het precies zo uitgedacht: Hij gooit eerst kolen op het vuur, de extreme moslims komen in opstand (wat volgens hun cultuur niet bij een woordwisseling blijft) en daardoor zijn zij de pineut en krijgt de Islam een nog slechtere naam. Wilders zal nu ook een slechte naam krijgen maar dat interesseert hem volgens mij helemaal niks, zolang hij zijn zin maar krijgt.

Het is gewoon een vieze smeerlap die alles op loopt te fokken, je zult zien dat anderen hier de gevolgen van gaan voelen en dat hij er met een lach vanaf komt. Nee dat gun ik hem niet, van mij mogen ze hem hebben. Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:29

nou nou redrumfox... dat klinkt ook niet erg vredelievend.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:31

Actie Reactie. Knipoog
Raccisten horen niet op deze aarde thuis, zij maken anderen het leven moeilijk en daar hebben ze het recht niet toe.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:34

dus afschieten dan maar?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:36

ALS ze hem afschieten, dan bewijzen ze maar weer hoe gruwelijk ze handelen als ze het ergens niet mee eens zijn.

Laten ze hem nou maar niet schieten, nu heeft hij ze precies waar hij ze hebben wil en drukken ze die stempel zelf op hun hoofd.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:39

Kan die gast niet uit de 2e kamer gezet worden of zo...
Maar vergeet niet hoe hij daar gekomen is.. er zijn een heleboel mensen die op hem gestemd hebben, en het volledig met hem eens zijn...

Wanneer gaan al die mensen nou eens inzien dat we allemaal mensen zijn.. wat we ook geloven, of niet...
Ik vind het beangstigend dat Al-Qaida nu nederland in beeld heeft...

DANK U MENEER WILDERS... (not)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:41

1: Ik vind vrijheid van meningsuiting een belangrijk recht
1a: mits je mensen niet voor de schenen schopt. Dit geldt 2 kanten op, dus je maakt bijv. moslims niet uit voor achterlijken en moslims maken homo's niet uit voor varkens.

2: Iemand de mond snoeren hoeft niet zo letterlijk Haha!

3: Beetje jammer wanneer iemand, die zgn voor het hele land spreekt, datzelfde land doelbewust in gevaar brengt.
Nee, ik ben niet bang voor terrorisme, extremisme oid, wat natuurlijk wel de bedoeling is van dat alles, en daarin vind ik dat wilders wel gelijk heeft met : ik ben niet bang, ik heb een eigen mening.
Feit is wel dat de dreiging uit het M.O. erg reëel is en ze daarin bloedserieus zijn.
Helaas is deze, zgn voor het volk sprekende man, ietwat egoïstisch bezig en haalt hij mensen, geloven ed onnodig door het slijk.

Ik ben van mening dat Nederland geen islam-staat hoeft te worden en dat we ons in veel dingen teveel aan passen de laatste tijd.
Andersom vind ik net zo goed dat het allemaal veel te veel benadrukt wordt door de media... ook niet zo slim en wellicht ook een beetje levensziek?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:44

Pletje123 schreef:
ALS ze hem afschieten, dan bewijzen ze maar weer hoe gruwelijk ze handelen als ze het ergens niet mee eens zijn.

Laten ze hem nou maar niet schieten, nu heeft hij ze precies waar hij ze hebben wil en drukken ze die stempel zelf op hun hoofd.

Daar heb je een punt.. Maar goed: dus moet hij er maar gewoon mee weg komen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:46

Redrumfox schreef:
Daar heb je een punt.. Maar goed: dus moet hij er maar gewoon mee weg komen?

Nee, wat mij betreft niet.
Ik vind ook niet dat vrijheid van meningsuiting tot het uiterste hoeft te gaan.
Het is niet de bedoeling daarmee geloven of levensovertuigingen van anderen bewust te krenken...
In mijn ogen dan.

Ik vraag me af waarom mensen elkaar niet gewoon in hun waarde kunnen laten.
Een beetje meer vredelievendheid en verdraagzaamheid zou deze wereld een stuk mooier maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:49

Moslim landen beginnen al Nederlandse producten te boycotten, dit opgeteld met de kosten voor de verhoogde beveiliging voor Wilders zou het wellicht eens tijd worden om zijn kiezers te vertellen hoeveel Wilders hen kost....en wat hij intussen heeft opgebracht Verward

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:50

Wat ik me afvraag..
Waarom kan die film niet gewoon uit veiligheidsoverwegingen verboden worden? Zeker nu heel Nederland eigenlijk in "gevaar" is.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:50

Inderdaad. Ik ben absoluut voor vrijheid van meningsuiting, maar heb dan ook het verstand om te weten wat je wel en niet kan zeggen. Vrijheid van meningsuiting of niet: je hebt rekening te houden met je medemens, en er zijn nou eenmaal culturen die niet willen dat je kwaadspreekt over hun geloof. (wat te begrijpen is; het geloof is nou eenmaal een gevoelig onderwerp, zelfs bij ongelovigen zoals ik) En dat weet Wilders dondersgoed, dat is nog wel de grootste reden dat ik zo'n hekel heb aan die vent. Hij doet bewust mensen pijn en lokt ze in de val, ik vind dat dat niet kan. Zo ga je niet met mensen om.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:51

dingetje schreef:
Wat ik me afvraag..
Waarom kan die film niet gewoon uit veiligheidsoverwegingen verboden worden? Zeker nu heel Nederland eigenlijk in "gevaar" is.

Ik betwijfel of er iemand is die die film uberhaupt uit wil geven, of hij moet net zo gek zijn als Wilders zelf..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:52

Dan zet hij het toch gewoon op internet....