Asielkinderen in de cel ipv echte criminelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanny_

Asielkinderen in de cel ipv echte criminelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 19:25

Naar aanleiding van een discussie vandaag op school met levensbeschouwing, bleek dat de meningen nogal verschilden in de klas.

Zelf was ik er niet mee eens, omdat zij niets verkeerds hebben gedaan, maar toch gevangen gehouden worden. Ik snap dat de opvangcentra vast heel druk zitten enz., maar ze leven al in onzekerheid en zijn hier naartoe gekomen om een betere toekomst op te bouwen (als ze echt in gevaar waren in hun eigen land), en worden vervolgens opgesloten.

Ik heb wel gehoord dat de regering iets heeft besloten dat asielkinderen nu voor max. veertien dagen vastgehouden mogen worden, als ze meer dan 5 jaar in Nederland wonen (?). Behalve als het gezin niet willen meewerken aan hun uitzetting...

Wat vinden jullie?

LF_xx_D

Re: Asielkinderen in de cel ipv echte criminelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:32

Ik ben het met je eens, ik vind het niet kunnen. Ik hoor er wel eens meer over dat asielkinderen bijv. 2 jaar in de cel gezeten hebben, heel hun jeugd word verpest! En de crimineeltjes lopen op vrije voeten.. Kunnen ze niet gewoon ruilen? Ik vind niet dat de regering (of wie het ook beslist) recht heeft om zulke kinderen vast te houden omdat ze asiel zoeken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:47

Ze kunnen beter de echt criminelen in de cel duwen!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 13:49

Het blijkt dat als de kinderen worden vrijgelaten, er een risico is dat het gezin gaat onderduiken vlak voor hun uitzetting. En dat ze o.a. daarom die kinderen ook vasthouden.
Maar nu hebben ze bedacht dat ze dan één ouder vasthouden, en de rest ergens anders onderbrengen.