Miljoen strafgeld voor islamitische school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Miljoen strafgeld voor islamitische school

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:45

Citaat:
Uitgegeven: 12 februari 2008 17:07
Laatst gewijzigd: 12 februari 2008 17:16

DEN HAAG - De Rotterdamse middelbare school Ibn Ghaldoun moet ruim 1,2 miljoen euro terugbetalen aan het ministerie van Onderwijs. Dat heeft het departement dinsdag bekendgemaakt.
ANP

Volgens staatssecretaris Marja van Bijsterveldt is het geld onrechtmatig besteed. Eerder deed het ministerie aangifte tegen de school wegens fraude.

De financiële misstanden op Ibn Ghaldoun kwamen in 2007 aan het licht. De school heeft onder andere onderwijsgeld gebruikt voor reizen van leerlingen, ouders, personeel, bestuur en buitenstaanders naar Saoedi-Arabië.

Loonlijst

Verder staan twee personen op de loonlijst die geen werkzaamheden hebben verricht voor de school. Ook heeft Ibn Ghaldoun in 2003 een aantal touringcars aangeschaft waarmee de school het leerlingenvervoer in eigen beheer uitvoerde.

Het is tegen de regels geld van de overheid aan andere zaken dan onderwijs te besteden. "Wanneer de scholengemeenschap de onrechtmatige bestedingen niet zelf terugbetaalt, zal het bedrag op de bekostiging van de school worden ingehouden", aldus de ministerie.

(c) ANP

Goed dat ze dit aanpakken, belachelijk!

Waikiki

Re: Miljoen strafgeld voor islamitische school

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:47

Idd goed dat ze het aanpakken... Pfff 1,2 miljoen euro das nog niet zo weinig ook.... Scheve mond

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:51

Goed zo!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:35

Jeetje, dat is wel heel brutaal van de school!
Iedereen belastinggeld betalen, en zij gaan lekker op vakantie.
Touringscars, waar is dat nou voor nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:36

En dat een school ruim een miljoen meer euro gebruikt dan andere scholen valt niet eerder op?
Gaat niet over een tientje meer...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:05

Dat is inderdaad ook absurd. Hoe heeft die school ooit 1.2 miljoen kunnen krijgen van de gemeente? Ze moeten het terugbetalen, dus dan zullen ze het eerst gehad hebben. Niemand bij de gemeente vond dit raar?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:58

Heel vreemd verhaal, je zou toch denken dat het direct opvalt als zo'n school 1,2 miljoen te besteden heeft.... Goed dat ze dit nu aanpakken en dat ze de hele rambam moeten terug betalen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:13

goed dat het aangepakt word.
gekkigheid.........

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:35

dat ze uberhaupt zulke scholen plaatsen, nederlandse scholende voor elke nederlander, ongeacht huidskleur of achtergrond, aanpakken die hap!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:37

Citaat:
1,2 miljoen euro
????

me god .. en dat valt niet eerder op ?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:39

Van mij mogen ze over dat bedrag nog een keer een boete betalen ook.

Vraag me af hoe die school het voor elkaar kreeg dat ze 1,2 MILJOEN kregen???!!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:48

Waarom moeten die mensen ook apart worden behandeld. ze kunnen toch net als de rest van heel Nl en andere import Nederlandsers naar een gewone school. Heel goed dat ze dit aanpakken. en wat RK zegt: dat ze dit niet eerder hebben opgemerkt....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:42

met gewone school bedoel je vast 'openbare scholen' ???

dan ben ik het met je eens. iedereen moet naar een openbare school vind ik. dus blanke kinderen moeten ook gewoon naar de school in de bijlmer als ze daar wonen.

ik vind gewoon dat je per wijk een school moet hebben, en daar moeten die kinderen dan heen. op deze manier heb je ook het beste beeld van een wijk.

want 'zwarte' scholen ontstaan niet zomaar. dat komt ook doordat veel nederlanders hun kinderen daar weg houden.

ik ben voor gemengde scholen. alle afkomsten, alle culturen, alle geloven. want alleen op die manier kan men het beste worden voorbereid op onze maatschappij.

cultuur en religie,, dat zijn taken van de ouders!!

en het zijn niet alleen DIE mensen die apart worden behandeld. hoeveel reformatorische scholen zijn er wel niet?? in mijn stad al 4.. en als je denk dat die niet voor problemen zorgen binnen een stad, zit je er goed naast.
hoeveel christelijke en katholieke scholen zijn er wel niet?? ik denk wel meer als islamitische scholen.

en even on-topic.
natuurlijk super slecht over dat geld!! dat zal ik zeker niet goed praten. en natuurlijk moet dit worden aangepakt. ieder misdrijf moet toch worden aangepakt.
maar dit komt als vb in het nieuws.. ik wil niet eens weten hoeveel ander geld er wel niet verdwijnt binnen Nederland.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:44

daar gaan onze belastingcenten,nu weten tenminste waar de helft van ons salaris heen gaat!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:39

Ik vind de keuzevrijheid van school een groot geod in Nederland. Bijzonder onderwijs mag van mij worden afgeschaft, geen geloofsgebonden scholen. Maar verder maak ik toch zelf uit waar mijn kinderen naar school gaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:56

laten we eerlijk zijn,als je op een school overwegend mensen van een andere cultuur of geloof of wat dan ook hebt,dan breng je daar je kind niet snel heen.
omdat je kind er dan als een van de weinige tussenzit.

mijn zusje had het,zij was in een klas van 20 kinderen het enige nederlandse meisje,helemaal niet leuk.