De kinderen van Al Qaida in Irak.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

De kinderen van Al Qaida in Irak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 13:51

Al Qaida traint kinderen in een Iraaks militair kamp, dat zou blijken uit de volgende beelden van CNN. Volgens het Amerikaanse leger is dit filmpje een manier om jonge millitantjes te rekruteren. Gemaskerde jongens rennen rond met geweren en dreunen radicale leuzen op.Volgens de Amerikaanse generaal Gregory Smith zijn de meeste jongens jonger dan elf. "De Al Qaida in Irak is klaar om de volgende generatie te vergiftigen", zegt hij. Zijn leger weet niet hoeveel kinderen worden opgeleid door Al Qaida tot 'Mujahedeen', de Arabische term voor militante moslims. De videobeelden circuleren vooral op websites van Iraakse moslimorganisaties

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/buit ... deren.html

Toen ik 's ochtens mn brood had gemaakt en de krant erbij pakte was dit het eerste wat ik zag.. En werd er misselijk van.
Dit kán toch gewoon niet!? Die kinderen worden nu al geronseld om later (of zelfs al als kind) als strijder te sterven.
K heb de krant nog een beetje door gebladerd en mn brood toch maar naar binnen gepropt.
Laatst bijgewerkt door Ann op 08-02-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nieuwsbericht toegevoegd.

Liezel1

Re: De kinderen van Al Qaida in Irak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:53

vroegaahhhh, bij de Romeinen al.... werden Spartaantjes (kinderen uit Sparta) op hun 7e bij hun moeder weg gehaald om te leren vechten....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:53

Zal wel niet zo ernstig zijn als dat het is. In de Gelderlander staat er namelijk niets over in!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 13:59

Liezel1 schreef:
vroegaahhhh, bij de Romeinen al.... werden Spartaantjes (kinderen uit Sparta) op hun 7e bij hun moeder weg gehaald om te leren vechten....

Om te leren vechten.. okee, maar alles wat er vroeger was is goed..? Daarom hebben we voor uitgang Clown
BTW, als ze kinderen met bomgordels leren omgaan vind ik het nog heel wat anders. Die worden 'geleerd' zich zelf op te blazen. Iets anders dan vechten voor een doel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:00

hoho, ik wil ook niet zeggen dat het goed, in tegendeel!
ik wil alleen maar aangeven dat het niet perse iets van deze tijd is....

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:02

Je kan niet verder inzoemen op het stuk (ben mn inlog gegevens kwijt..), maar er staat dat er videobeelden zijn vrijgegeven. Die waren bij een inval in een huis gevonden.

@ Liezel1: okee. Maar toch vind ik het vrezelijk

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:24

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:15

MisMartine schreef:
Zal wel niet zo ernstig zijn als dat het is. In de Gelderlander staat er namelijk niets over in!

Uh, niet ernstig, wat is er nu niet ernstig aan, ook al gaat het maar om 1 kind of om honderden kinderen?

Hier is het op het nieuws geweest. Maar ik meen me te herinneren dat er een jaar geleden of zo nog dergelijke beelden zijn vrijgegeven, maar misschien uit een ander land (zelfde regio)? In ieder geval is het verschrikkelijk hoe ze soms bezig zijn.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 17:43

K hoorde dat het artikel niet te zien is als je niet ingelogt bent bij de VK.. jammer! Andere oplossing wordt gezocht.

Om hoeveel kinderen het gaat staat er niet. Ze hebben het over een trainingskamp, gaat dus niet om 1tje. Verder gaat het al om kinderen die nog geen 13 zijn.. Die worden dus compleet verziekt nu al, in die leeftijdsfase neem je veel voor waar aan..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:45

Inderdaad... Daarom bedoelde ik ook dat het niet uitmaakt om hoeveel kinderen het gaat: al zou het maar om eentje gaan: het is misdadig, vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:46

Het is een probleem die al jaren bestaat. En aangezien die mafketels die het normaal vinden om kinderen als soldaat te gebruiken, blijven bestaan zal er weinig tegen te doen zijn. Kijk maar eens naar Afrika, al die kindsoldaten. Het is vreselijk, als je kijkt naar de tijd waar we in leven dat er kinderen van 10 zijn die weten hoe een machinegeweer werkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:51

Jeetje.. het liefst zou je ze allemaal meenemen en ze zo ver mogelijk van die gekken vandaan halen. Arme kinderen.. Zij horen met waterpistooltjes te spelen in plaats van echte geweren, en op een grasveldje te voetballen in plaats van anderen uit te moorden op een slagveld. Ik kan me nog goed herinneren dat die balletjespistooltjes van de kermis werden afgeschaft een paar jaar terug omdat ze gevaarlijk zouden zijn, waarom wordt daar wél werk van gemaakt en hiervan niet? Wat is nou gevaarlijker..

Als ik kon zou ik ze stuk voor stuk naar een welvarend land brengen zodat ze kind kunnen zijn en kans hebben op een goede toekomst, zoals ieder kind verdient.

En dan noemen ze dit propoganda, hier wordt toch niemand vrolijk van.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 18:14

Jep dat woord propaganda viel me ook al op.. Had ook echt zo iets van hóe wil Al Qaida dit gebruiken? Iets erbij van: deze kinderen hebben gekozen voor een leven voor Allah?

Verward Ben er best van in de war, k weet niet het greep me gewoon zo onzettend!
Miss omdat mijn beste vriendin een Afgaanse is en een andere goede vriendin en 'er broer Irakezen. Beste vriendin is gevlucht samen met 'er familie toen ze 3 was, heeft tot 'er 11e rond gedwaald over de wereld op zoek naar een veilig thuis. En nu dan in NLD waar blijkt dat ze zoooo slimme meid is. Ben blij dat zij die kan wel heeft gekregen en komend jaar kan gaan studeren (medicijnen wil ze), en niet thuis hoeft te blijven, niet mag leren, en alleen met broer naar buiten mag..

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:33

Je bent gezegend als je in Nederland geboren bent en opgroeit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:45

Alsof Al Qaida de enige organisatie is die dit doet. Kindsoldaten komen overal voor, niet enkel bij Al Qaida.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:51

Helaas gebeurd dit in heel veel landen waar oorlog is...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:57

Jup, het gebeurt veel meer, maar elke keer dat een kind voor zoiets wordt ingeschakeld, is een keer te veel.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 22:48

Sammie schreef:
Alsof Al Qaida de enige organisatie is die dit doet. Kindsoldaten komen overal voor, niet enkel bij Al Qaida.

Nee maar daar gaat het toch niet om Verward Gaat erom dat het vrezelijk is dat ze als martelaar worden opgeleid, om oorlog te voeren en zichzelf op te blazen!
Én daar komt bij dat Al Qaida dit als propaganda had bestemd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:02

Tja, maar wat is het verschil? Niks toch, dit is Al Qaida, in Afrika doen ze het al veel langer. Is dit nieuwsbericht erger omdat het Al Qaida is? Het internationale gevaar voor de mensheid?
Dit gebeurt al zo vaak en zo lang dat ik dit niet mindblowing vind.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-02-08 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 23:05

Voor mij is het anders, zie een reactie hierboven.
En voor veel andere mensen zal het miss wel 'mindblowing' zijn.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:15

Sammie schreef:
Tja, maar wat is het verschil? Niks toch, dit is Al Qaida, in Afrika doen ze het al veel langer. Is dit nieuwsbericht erger omdat het Al Qaida is? Het internationale gevaar voor de mensheid?
Dit gebeurt al zo vaak en zo lang dat ik dit niet mindblowing vind.

Het komt er dus op neer dat je het normaal begint te vinden? Ik vind het een zeer serieuze zaak als je hier niet meer van schrikt, hoevaak je het ook al gehoord hebt.. Dan vraag ik me toch af waar je gevoel zit. Ieder kind is er 1 teveel, daar is geen discussie over mogelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:42

Zo jij kan goed woorden verdraaien.

Het lijkt mij vrij logisch dat ik dat daar niet mee bedoel.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:45

Liezel1 schreef:
hoho, ik wil ook niet zeggen dat het goed, in tegendeel!
ik wil alleen maar aangeven dat het niet perse iets van deze tijd is....

Inderdaad, je moet de geschiedenis kennen om het heden te begrijpen zei mijn leerkracht altijd. Dus zij die geschiedenis niet interessant vinden think again Knipoog De mens evolueert wel maar eigenlijk verandert hij fundamenteel niet. We leven eigenlijk nog steeds een beetje in de prehistorie... alleen hebben we nou X-Boxen in onze zelf gebouwde grotten. Maar we voeren nog steeds te belachelijke "stammenoorlogen" zoals in het begin der mensheid, hetzij nu met iets gesofisticeerdere wapens dan Gestoord
In principe is het dus "normaal", wat niet wil zeggen dat het goed is en niet dringend een keer moet onderlegd worden aan stevige vooruitgang... Alleen wil de evolutie op 1 of andere manier maar niet te goei doorbreken op dat punt...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:12

Sammie schreef:
Zo jij kan goed woorden verdraaien.

Het lijkt mij vrij logisch dat ik dat daar niet mee bedoel.

Nou wat bedoel je er dan wel mee? Wees dan duidelijk. Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:13

Liezel1 schreef:

Romeintjes Nors opkijken

Grieken bedoel je Tong uitsteken Vork