Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
findira schreef:Nee niet mee eens, waarom zijn er anders nog rijscholen inderdaad. Dan kan iedereen het wel van zijn ouders leren.
Nee hoor, gewoon naar de rijscholen. Die worden erop gecontroleerd dat ze goed les geven en de juiste regels aanleren. Bij vreemden kun je dat nooit controleren.
Pistasche schreef:Als je geen rijbewijs hebt, nee. Waarom zouden er anders rijscholen zijn als je er toch zomaar instapt.
Karin_88 schreef:Ik heb het er wel eens met mijn vroegere instructeur over gehad, ik ben zelf 19, en heb van de zomer mijn rijbewijs gehaald, maar ik vind zelfs dat je vanaf je 18e rijles zou mogen krijgen, en vanaf je 19e je rijbewijs...
Maar dat ben ik
Sterre schreef:Pistasche schreef:Als je geen rijbewijs hebt, nee. Waarom zouden er anders rijscholen zijn als je er toch zomaar instapt.
Het werkt een beetje anders.
Je gaat als 17-jarige gewoon naar de rijschool, leert auto rijden en doet examen, net als je dat met 18 jr. zou doen.
Totdat je daadwerkelijk 18 bent, mag je dan ná je (gehaalde) examen alleen met begeleiding rijden.
Citaat:The minimum age to obtain a driver's licence in the ACT is 17 years. A learner permit can be obtained at the age of 16 years. A driver must have at least six months' driving experience before undertaking a driving test for issue of a licence. On passing the test, a provisional licence, valid for three years, will be issued. A full driver's licence can only be issued after the provisional licence period has been completed.