Citaat:Katten moet je doodrijden!
Laat de titel je niet misleiden, want ik vind katten hele leuke beesten, maar in combinatie met de auto zorgen ze voor nogal wat problemen. Tom Boonen wilde uitwijken voor een kat en reed zijn Lamborghini Murciélago in puin. Zonder brokken, maar minstens net zo apart is het bericht van een man uit Schiedam die een bekeuring van 75 euro kreeg, omdat hij niet doorreed toen het stoplicht op groen sprong en netjes wachtte totdat een kat voor zijn auto was overgestoken.
De 49 jarige Cees Schuurmans stond met zijn witte Audi voor het rode verkeerslicht in zijn woonplaats. Net toen het stoplicht op groen sprong, stapte een kat de weg op. Hij wachtte en liet het beestje oversteken, zonder daarbij iemand te hinderen. Er stond stond immers niemand achter hem. Een overijverige agent, die samen met een collega bij de kruising stond te controleren, noteerde zijn kenteken. Dit resulteerde voor Cees in een schikkingsvoorstel van 75 euro. Hij had de agenten wel zien staan, maar was in de veronderstelling dat die een roodlicht-controle hielden.
Cees heeft er zijn buik vol van en de burgemeester en alle Kamerleden aangeschreven met de mededeling dat hij kotsmisselijk wordt van dit boetebeleid. Huub Veeneman van de politie Rotterdam Rijnmond geeft toe dat dit een zeldzaam geval is, maar de wet zegt nou eenmaal dat alles wat je doet waarbij je het verkeer belemmert, een overtreding is. Cees kan volgens hem het beste gewoon een klacht indienen. De Schiedammer laat het er in ieder geval niet bij zitten. (via: ad.nl)
http://msn.autoblog.nl/archive/2008/01/ ... doodrijden
dat is toch te zot voor woorden! Een boete krijgen voor zoiets? Ik vind het ronduit belachelijk! Nou wat is jullie mening hierover? vinden jullie het terecht of vinden jullie het (net als ik) ook zo belachelijk? echt weer Nederland op z'n smalst zeg!