(€75) boete voor het níet doodrijden van een poes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

(€75) boete voor het níet doodrijden van een poes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 15:38

Citaat:
Katten moet je doodrijden!

Laat de titel je niet misleiden, want ik vind katten hele leuke beesten, maar in combinatie met de auto zorgen ze voor nogal wat problemen. Tom Boonen wilde uitwijken voor een kat en reed zijn Lamborghini Murciélago in puin. Zonder brokken, maar minstens net zo apart is het bericht van een man uit Schiedam die een bekeuring van 75 euro kreeg, omdat hij niet doorreed toen het stoplicht op groen sprong en netjes wachtte totdat een kat voor zijn auto was overgestoken.

De 49 jarige Cees Schuurmans stond met zijn witte Audi voor het rode verkeerslicht in zijn woonplaats. Net toen het stoplicht op groen sprong, stapte een kat de weg op. Hij wachtte en liet het beestje oversteken, zonder daarbij iemand te hinderen. Er stond stond immers niemand achter hem. Een overijverige agent, die samen met een collega bij de kruising stond te controleren, noteerde zijn kenteken. Dit resulteerde voor Cees in een schikkingsvoorstel van 75 euro. Hij had de agenten wel zien staan, maar was in de veronderstelling dat die een roodlicht-controle hielden.

Cees heeft er zijn buik vol van en de burgemeester en alle Kamerleden aangeschreven met de mededeling dat hij kotsmisselijk wordt van dit boetebeleid. Huub Veeneman van de politie Rotterdam Rijnmond geeft toe dat dit een zeldzaam geval is, maar de wet zegt nou eenmaal dat alles wat je doet waarbij je het verkeer belemmert, een overtreding is. Cees kan volgens hem het beste gewoon een klacht indienen. De Schiedammer laat het er in ieder geval niet bij zitten. (via: ad.nl)

http://msn.autoblog.nl/archive/2008/01/ ... doodrijden

dat is toch te zot voor woorden! Een boete krijgen voor zoiets? Ik vind het ronduit belachelijk! Nou wat is jullie mening hierover? vinden jullie het terecht of vinden jullie het (net als ik) ook zo belachelijk? echt weer Nederland op z'n smalst zeg! Stoom uit je oren
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 01-02-08 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sash

Re: (€75) boete voor het níet doodrijden van een poes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:40

inderdaad belachelijk! ik vraag me af of die man het ook daadwerkelijk moet betalen want dit is echt raar.

Annemarie_

Nederland krijgt veel te veel regeltjes die elkaar allemaal in de weg zitten Boos!

Anoniem

Belachelijk! Dit slaat werkelijk alles! Scheve mond

En als er nou een mens plotseling oversteekt, moet je dan ook maar doorrijden? Nee, dan kan je naar de rechter e.d...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:41

Je mag niet uitwijken, daar kunnen erge situaties van komen, en sinds ik er niet bij was Lachen kan ik niet oordelen

afwasborstel

Lekker krom ook weer zeg, dat kan echt alleen in Nederland! Zij zijn groot en ik is klein!
Kijken of die agent nog zoveel praatjes heeft als iemand zijn kat dood rijdt Rolleyes

Lynn_Nikita

hier diend eik toch echt wle een klacht voor in en die betaalde ik dus mooi niet
als je anderen of jezelf in gevaar brengt... ok, maar als niks aan hand is, moet je maar gas geven??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:43

dit topic heb ik al geplaatst Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:43

Betaal liever 75 euro boete als dat ik een beest moet doodrijden.

bah er zal maar een kind oversteken....hup doorrijden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:45

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 15:46

dees_daan schreef:
dit topic heb ik al geplaatst Lachen

oh ships.. vergeten te kijken hier.. (in het andere nieuws van de paarden geralateerd ofzo had ik wél gekeken..maar toen kwam ik erachter dat dat alleen over paarden mocht gaan Clown ) nouja ik tem wel even sorry! Knipoog

@evelli dat zegt dees_daan toch net ook al Knipoog

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:21

Betkent dat soms dat je een vergoeding krijgt als je een kat doodrijd op de straat, omdat het licht op groen is en je toch niemand hindert Vork ?

Wat een domme IETS gewoon Boos! .

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:21

Hier loopt inderdaad al een topic over, daarom hier een slotje.