elkaar beestachtig afmaken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

elkaar beestachtig afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:20

Ik snap werkelijk waar niet hoe het kan dat mensen elkaar zo gruwelijk kunnen afmaken...

Ik heb het nu specifiek over de situatie in Kenia, maar heb al vaker met verbazing en afkeer gezien hoe met name Afrikanen elkaar beestachtig te lijf gaan. Is dit nou specifiek iets voor dat werelddeel of zie ik dat verkeerd ?

Horse_

Re: elkaar beestachtig afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:22

Ik vind het er in landen van oorlog nooit echt lekker aan toe gaan. Sommige moslimlanden kunnen er ook wat van. Walgelijk hoe mensen met elkaar en met dieren omgaan in andere landen Misselijk Misselijk

Soms zie ik beelden op het nieuws en ben ik blij dat ik in Nederland woon.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:23

Nou, ik zou het niet kunnen. Maar misschien is het wel verschillend per werelddeel of cultuur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:26

Ik snap het ook niet. Zieke geest hebben dat soort mensen imo, of teveel meegemaakt waardoor er zo ontzettend veel haat in ze zit. Ik weet het niet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:28

Te veel armoede en ellende zorgt ervoor dat mensen radeloos zijn. Een kat in het nauw maakt rare sprongen....
Is niet specifiek voor een land of werelddeel... in elk werelddeel kan zoiets ontstaan als de ingredienten er zijn.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:29

ik snap het écht niet, die mensen hebben al zo weinig..in plaats dat ze de handen in een slaan gaan ze elkaar te lijf

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:31

freespirit: 1 woord: wanhoop Knipoog Dan kún je niet meer helder denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:31

Welshcobfan schreef:
Te veel armoede en ellende zorgt ervoor dat mensen radeloos zijn. Een kat in het nauw maakt rare sprongen....
Is niet specifiek voor een land of werelddeel... in elk werelddeel kan zoiets ontstaan als de ingredienten er zijn.

Idd dat is het denk ik ook. Net zoals kindsoldaten die zoveel meemaken dat zie niet meer weten waar ze het moeten zoeken en leren dat het normaal is om mensen neer te knallen etc. Ik zie iemand posten dat ze blij is in NL te wonen. Maar hier lopen ook vreemde gasten rond hoor. Denk bijvoorbeeld maar aan al die mannetjes die dieren verkrachten en vermoorden, levende dieren opensnijden etc etc.. Gekken heb je overal, op sommige plaatsen zijn het er alleen meer dan ergens anders.

Edit: typo.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:37

freespirit schreef:
Ik snap werkelijk waar niet hoe het kan dat mensen elkaar zo gruwelijk kunnen afmaken...

Ik heb het nu specifiek over de situatie in Kenia, maar heb al vaker met verbazing en afkeer gezien hoe met name Afrikanen elkaar beestachtig te lijf gaan. Is dit nou specifiek iets voor dat werelddeel of zie ik dat verkeerd ?

Het is neit zo dat echt alle Afrikanen dat doen, het zijn gewoon die paar mensen die het doen, en dat hoor je dan terug in het nieuws omdat hetop dit meemnt een hot item is. Over het algemeen, inmijn ervaring, zijn Afrikanen erg warme en aardige mensen. In elk land heb je dat mensen elkaar te lijf gaan door zelfmoordaanslagen, maar ook in de 'rijke'landen eworden mensen gruwelijk vermoord. Ook in Israël en dat deel van de wereld komen die acties voor, het is in mijn ogen dus niet één werelddeel, maar delen waar mensen ontevreden zijn, en (burger)oorlogen woedeb.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:55

het is echt niet zo dat ik alle Afrikanen over één kam heen scheer, hoor...maar ik zie nergens anders dan in Afrikaanse landen zo vaak dat hele groepen met mensen elkaar zo 'beestachtig' te lijf gaan met mancettes, planken met spijkers enz.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:58

Klopt in Nederland is het ook niet allemaal 100% en je zal vast de helft niet horen maar die beelden op het nieuws brrr.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:18

Ik raad je het jeugdboek 'als olifanten vechten', van Dirk Bracke aan.

Misschien geschreven voor tieners, maar oh zo mooi en het geeft de werkelijkheid oh zo goed weer. Als je dit boek hebt gelezen, dan snap je hoe het komt dat mensen tot zoiets in staat zijn.

Hier vanachter onze luie stoel achter onze dure laptop met onze overbodige zak chips op tafel is dat vaak moeilijk te bevatten. Als je in ellende bent geboren en je weet dat je in de ellende zult sterven dan denk je heel anders.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:05

Ooit `HOtel Rwanda` gezien? Dat is zo´n gruwelijke film over genocides.
Je weet dat het echt gebeurd is, en je weet dat die dingen nog steeds gebeuren. Als je de film zo ziet, is het minder de ver-van-je-bed show. Na 1945 huichelden de mensen n.a.v. de jodenvervolgingen "dit mag nooit meer" en het gebeurt gewoon weer, keer op keer.
Want Rwanda levert ons niets op. Dus mogen ze elkaar daar rustig uitmoorden.

Oorlog maakt mensen echt vies en smerig.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:07

baah ik vind het allemaal maar vies en ranzig en denk er het liefst niet zo over na maar helaas gebeurt het maar al te veel...