Albert rijdt iedereen meteen uit het wiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

Albert rijdt iedereen meteen uit het wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 14:29

Bron: http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielr ... /1.240534#

za 26/01/08 - Niels Albert heeft niet ontgoocheld in Treviso. Hij reed solo naar de wereldtitel veldrijden bij de beloften. Na zijn titel bij de junioren is dit zijn eerste en enige beloftetitel.
Albert dook als derde het veld in, maar op de eerste moeilijke veldstrook ging hij er als een bezetene vandoor.

Na die ronde leek zijn voorsprong nog beperkt: vier seconden op de Fransman Jonathan Lopez en de Tsjech Lukas Kloucek.

Geen halve ronde later lagen de kaarten echter al heel wat duidelijker op tafel en aan het einde van de tweede ronde volgde de rest op meer dan 20 seconden.

De concurrentie kwam er niet aan te pas, Albert liep steeds verder uit en maakte een onemanshow van de wedstrijd.

Belgisch kampioen Tom Meeusen was na een slechte start rond de 20e plaats verzeild geraakt. Ver achter de onaantastbare Albert eindigde hij als 18e.

Het zilver was voor de Fransman Aurélien Duval, het brons voor de dolgelukkige Cristian Cominelli, uit Italië.

Albert: "Heel, heel, heel goeie benen"
"Ik had gewoon heel, heel, heel goeie benen en wou tonen dat ik de beste was bij de beloften", zei kampioen Albert.

"Ik wist dat ze in het begin volle bak zouden rijden en daarna zouden stilvallen."

"Ik versnelde en sloeg meteen een gat van 20-30 meter. De koers was gereden. Ik heb even moeten forceren, want anders kun je niet winnen. Maar de laatste twee ronden waren genieten."

"Even had ik het gevoel dat ik lek zou rijden en toen heb ik voor de zekerheid van fiets gewisseld."

En nu, wereldkampioen in de drie categorieën, zoals Radomir Simunek? "Dat zou mooi zijn, ja", besloot Albert met een glimlach.

Uitslag bij de beloften
1. Niels Albert in 51'11"
2. Aurélien Duval (Fra) op 37"
3. Cristian Cominelli (Ita) 46"
4. Jonathan Lopez (Fra) 47"
5. Clément Bourgoin (Fra) 48"
6. Lukas Kloucek (Tsj) 53"
7. Fabio Ursi (Ita) 1'05"
8. Guillaume Perrot (Fra) 1'31"
9. Paul Voss (Dui) 1'39"
10. Ramon Sinkeldam (Ned) z.t.
11. Thijs van Amerongen (Ned)
18. Tom Meeuwsen 1'58"
19. Quentin Bertholet 2'01"
25. Wim Leemans 2'53"
35. Joeri Adams 3'51"

Ik heb een stukje op internet bekeken van de wedstrijd en vind dat hij het wel verdiende, hij heeft een geweldige wedstrijd gereden vind ik.

Ann

Re: Albert rijdt iedereen meteen uit het wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:17

Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum
Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten. NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Daarom hier een slotje.