Mishandeling gehandicapte jongen op You Tube.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Mishandeling gehandicapte jongen op You Tube.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:00

Mishandeling gehandicapte jongen op YouTube
Uitgegeven: 21 januari 2008 21:02
Laatst gewijzigd: 21 januari 2008 21:03

AMSTERDAM - Vier tieners hebben een gehandicapte jongen jarenlang mishandeld en filmpjes hiervan op YouTube geplaatst.

Twee van de vier jongens tussen de 13 en 19 jaar moeten deze week voor de rechter in Arnhem komen, meldt tv-programma EénVandaag maandag.

De mishandelingen van de nu 17-jarige jongen hebben naar schatting twee jaar geduurd.

Autistisch

Op de zes filmpjes is te zien hoe de autistische en verstandelijk gehandicapte jongen wordt geschopt en geslagen.

In een van de filmpjes zou de jongen zo hard op zijn schedel worden geslagen dat er gekraak te horen is. Ook zou hij seksueel zijn misbruikt.

Aangifte

De jongens wonen volgens het actualiteitenprogramma bij elkaar in de buurt en zijn samen opgegroeid. De vader en pleegmoeder van het slachtoffer hebben vorig jaar aangifte gedaan nadat ze de filmpjes op YouTube ontdekten. Daarop verwijderden de daders de filmpjes.

Bron http://www.nu.nl

Hoe laag kun je zinken... Ik werk al jaren met gehandicapten en vind het werkelijk schandalig en ontzettend zwak wat de jongeren hier aanrichten. Wat mij betreft mogen ze zwaar gestraft worden, ongeacht hun leeftijd. Dit is heel ziek. Boos!

Anoniem

Re: Mishandeling gehandicapte jongen op You Tube.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:06

Bah Misselijk Wat vreselijk is dit! Van mij mogen ze ook zeer zwaar gestraft worden. Dit gaat echt alles te boven

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:08

Gisteren schenen ze op journaal beelden uitgezonden te hebben.
Ik vind het niet erg dat ik ze gemist heb, want vind het schrijnend om te zien dat ze zwakkeren gepakt worden. Laat ze lekker knulletjes van groter formaat zoeken.. Maar daar zijn ze dan te laf voor.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:09

Dit is echt verschrikkelijk!
Mijn oom is ook gehandicapt, geestelijk en lichamelijk en moet er niet aan denken dat dat hem zou overkomen!
Helemaal ziek dat ze het dan ook nog op youtube zetten! Bah!

Linde90

Ziekelijk! Ik walg er vab als ik zoiets hoor Boos! . Laat ze inderdaad maar een hele zware straf krijgen!

Detour: hebben ze beelden van de filmpjes van youtube uitgezonden?

cruesli

vreselijk, bah wat een monsters bestaan er toch op deze wereld!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:10

Ik denk het wel, mijn vriend riep me, hij is vrij nuchter maar was behoorlijk onthutst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:13

Krijg hierbij kippenvel over mijn hele lijf

Verschrikkelijk...gewoon niet te geloven

Arme, arme jongen Verdrietig

Geen straf hoog genoeg voor die etters...

Linde90

Wat stom dat ze die filmpjes uitzenden zeg. Bah, ik kan me er zo druk om maken, toen ik hoorde dat een client van mij vroeger seksueel misbruik was, werd ik helemaal gek. Ziekelijk dat mensen zoiets kunnen doen zonder schuldgevoel.

Anoniem

detour schreef:
Ik vind het niet erg dat ik ze gemist heb, want vind het schrijnend om te zien dat ze zwakkeren gepakt worden. Laat ze lekker knulletjes van groter formaat zoeken.. Maar daar zijn ze dan te laf voor.

Vreselijk, ja ik ben ook blij dat ik dat heb gezien. Ik heb een tijd lang met autisten gewerkt en ik weet dat ze niet de makkelijkste zijn. Sommige delen zelf ook aardig wat harde klappen uit soms. Maar dit is echt vreselijk, ze verdienen het niet. Ik denk echt dat ik niet goed zou zijn geworden als ik dat op tv zou hebben gezien

Stel je voor dat je de vader of moeder bent van zo'n autistische jongen en je ziet op TV hoe je zoon gemarteld word. Bah.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:16

Weet je- autisten beleven de wereld zo anders dan wij normale mensen- en voro degenen die zich daarvan bewust zijn is dat al een struggle genoeg. Het begrepen worden, ongeacht hun nivo is zo onlosmakelijk met hen verbonden, ook het kunnen bevatten van al die prikkels- dat maakt de zaak nog triester.. Ik weet eerlijk gezegd niet of deze jongen verder lichamelijk gehandicapt was..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:34

Echt afschuwelijk zoiets. Ik heb zelf een verstandelijk gehandicapt zusje die ook in de buurt vreselijk is gepest door jongeren. Ik snap niet dat ouders hun kinderen niet zo kunnen opvoeden dat zoiets helemaal niet gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:44

Ik heb het gisteren ook gezien op Een Vandaag. Ik vond het echt vreselijk, ik kon er bijna niet naar kijken! Echt heel erg dat zulke dingen gebeuren..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 14:44

Wilawander schreef:
Echt afschuwelijk zoiets. Ik heb zelf een verstandelijk gehandicapt zusje die ook in de buurt vreselijk is gepest door jongeren. Ik snap niet dat ouders hun kinderen niet zo kunnen opvoeden dat zoiets helemaal niet gebeurt.

Weet je, in hoeverre is het opvoedingsafhankelijk? Misschien waren dit erg domme en beinvloedbare knullen ik denk dat er veel factoren meespelen.. Totdat ze van dichtbij een handicap meemaken, misschien dat ze dan anders piepen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:46

detour schreef:

Inderdaad, walgelijk.

Maar met dat rechtssysteem hier in Nederland zal er wel weer weinig gebeuren..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 14:47

Dat vrees ik ook. En waarschijnlijk krijg je als minderjarige van 17 een mildere straf dan als je 19 bent...het slaat wat dat betreft nergens op in NL gezien de straffen voor zulke criminele daden..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:09

Echt walgelijk gewoon!

Ik mag hopen dat deze in en inslechte jongens in de bak worden geknikkerd en dat zij daar eens het l*lletje zijn bij de grotere daar! Kijken of ze dan nog zo'n bek en gedrag overhouden?

Echt waar, ik word hier ZOOO kwaad van gewoon! Ik haat geweld, laat staan meerdere tegen 1 en helemaal wanneer die ene dan ook niet eens een beperking heeft!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:13

via de nos headlines site is de aflevering van gister te bekijken
ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurt is
dan ben je echt ziek in je hoofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:37

detour schreef:
Weet je- autisten beleven de wereld zo anders dan wij normale mensen- en voro degenen die zich daarvan bewust zijn is dat al een struggle genoeg. Het begrepen worden, ongeacht hun nivo is zo onlosmakelijk met hen verbonden, ook het kunnen bevatten van al die prikkels- dat maakt de zaak nog triester.. Ik weet eerlijk gezegd niet of deze jongen verder lichamelijk gehandicapt was..

Idd, ik heb eens tijdens een wandeling met de paarden (ik werkte op een manege waar de autisten paardreden) een uur lang gepraat met een begeleidster die een hele studie over autisme had gedaan. Ze heeft me van alles uitgelegd wat superinteressant was. En ik moet zeggen, als je weet hoe hun wereld in elkaar zit dan kijk je heel anders naar ze. Maar op een goede manier Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:08

Wat ziek!

Arme arme jongen...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:52

Wat ontzettend triest!
Het wordt echt steeds gekker en gekker.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:00

De vraag is hoevaak het gebeurt; misschien is dit wel het topje van de ijsberg..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:03

detour schreef:
De vraag is hoevaak het gebeurt; misschien is dit wel het topje van de ijsberg..

ja inderdaad...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:06

Vreselijk triest.. dat zulke dingen gebeuren en dat mensen zo diep kunnen zinken om zoiets te doen
Geen goed woord voor over.. Hopelijk krijgen ze een flinke straf!
Ben blij dat ik t niet gezien heb...

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:30

Miss_Montana schreef:
Bah Misselijk Wat vreselijk is dit! Van mij mogen ze ook zeer zwaar gestraft worden. Dit gaat echt alles te boven

Idd echt heel erg vreselijk!
Ik vind het zo erg voor die jongen, kan er echt wel van gaan huilen.
Hoe durven die k%$&*mensen dat te doen! Hoe halen ze het in hun hoofd!