Lerares laat leerling slaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:24

http://www.nu.nl/news/1396438/122/Lerar ... slaan.html

Citaat:
Uitgegeven: 17 januari 2008 18:53

NEUENBÜRG - Een invallende lerares op een Zuid-Duitse basisschool heeft scholieren aangemoedigd een lastige klasgenoot te slaan. De schoolleiding in Neuenbürg stuurde de hulpkracht weg.

De invalster plaatste de 7-jarige jongen in het midden van de klas. De andere leerlingen moesten het kind slaan. Volgens de vader zou bijna iedereen hebben meegedaan. Ze gaven de jongen oorvijgen en sloegen hem met hun vuisten op de rug.

Volgens de directie ging het bij de noodhulp om een gepensioneerde lerares die zich eerder nog nooit aan iets schuldig zou hebben gemaakt. Ze zou overbelast zijn geweest.

[edit] Ik dacht dat ik er iets bij had gezet Clown

Maar hoor je dit nou steeds vaker of ben ik gek? Laatst was er ook al zoiets!
Laatst bijgewerkt door Ann op 21-01-08 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Nieuwslink toegevoegd.

Pradaatje

Re: Lerares laat leerling slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:25

Ik had het gehoord ja!
Niet normaal!

Overigens is het niet toegestaan zomaar iets te droppen. Je moet er wel iets over zeggen Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:26

Ziekelijk..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:27

Wat had dat jochie gedaan om dit als straf te krijgen? Dat wil ik eerst wel horen voordat ik een menig over die lerares vorm. Tuurlijk mag het niet, maar ben benieuwd..
Iemand die het weet?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:41

@ RiannaH ; Al heeft het jongetje een tafel gesloopt. Dan nog blijft het erg raar van die lerares om alle kinderen hem een klap te laten geven. Dus ik heb me mening idd al klaar voor die mevrouw. Ze moet het zelf oplossen met het kind vind ik.
Ze had hem lekker op de gang moeten zetten ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:42

Gestoord Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:49

Ik ben het er helemaal niet mee eens .

Je geeft zowiezo al het slechte voorbeeld aan de andere kinderen, want je leert ze dat ze iemand die lastig doet mogen slaan.
Trouwens, waarom is hij lastig geweest? Misschien hebben mamma en pappa thuis heel veel ruzie en kan hij daarom niet mee? Misschien heeft hij wel een vorm van ADHD of iets anders waardoor het hem gewoon onmogelijk is braaf op zijn stoel te zitten en op te letten.
Ik heb niet de indruk dat deze vrouw de achtergrondkennis van het kind kende, en zelfs dan vind ik zo laten slaan helemaal uit den boze.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:52

Ja, je hebt wel gelijk.. Maar stel dat dat jochie al maanden de klas terroriseerd (ja, zelf 7 jarigen kunnen dat doen) kan ik me voorstellen dat de situatie anders ligt dan wanneer hij een rare opmerking maakt. Pleit de lerares nog niet vrij, zeker niet, maar ik kijk er dan toch anders tegen aan.
Op de basisschool was er eens een jongetje in groep 2 die zo woedend was dat hij de lerares met zijn twee gipsen polsen in elkaar begon te slaan. Tja, geen reden om de rest van de klas hem te laten slaan, maar wil graag de andere kant horen, ipv alleen de ouders die niet eens getuige waren Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:54

Het onderwijs gaat er hard op achteruit, maar dat het zó erg is tegenwoordig?!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:57

Aangezien de leerkracht invalde denk ik niet dat ze al maanden voor de klas staat(al zal het misschien wel kunnen, maar dan nog). En dan nog blijft zeker bij jonge kinderen het probleem van als er nu daadwerlijk iets aan kunnen doen of niet.
Ja waarschijnlijk zal het kind wel een echte lastpost zijn geweest en ik weet goed genoeg dat sommige kinderen je het bloed onder de nagels vandaag kunnen halen. Maar zelfs dan vind ik dit not done.

Over de zogenaamde opvoedkundige tik wil ik nog wel discussiëren, maar als àndere leerlingen mochten slaan dan hoef ik zelfs de andere kant van het verhaal niet te horen, dan is het bij voorbaat al fout Knipoog .

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:02

RianneH schreef:
Ja, je hebt wel gelijk.. Maar stel dat dat jochie al maanden de klas terroriseerd (ja, zelf 7 jarigen kunnen dat doen) kan ik me voorstellen dat de situatie anders ligt dan wanneer hij een rare opmerking maakt. Pleit de lerares nog niet vrij, zeker niet, maar ik kijk er dan toch anders tegen aan.
Op de basisschool was er eens een jongetje in groep 2 die zo woedend was dat hij de lerares met zijn twee gipsen polsen in elkaar begon te slaan. Tja, geen reden om de rest van de klas hem te laten slaan, maar wil graag de andere kant horen, ipv alleen de ouders die niet eens getuige waren Knipoog

Het was een inval lerares.
Ik vind dit niet kunnen. Als leraar mag je kinderen niet slaan, en daarom laat je het de kinderen maar doen? Hamer
Er zijn heel veel andere manieren om een kind op zijn plaats te zetten. (mocht hij echt iets heel fout hebben gedaan)
Maar dit is er dus niet een van.
Er KAN geen GELDIGE reden zijn om een kind te laten slaan door zijn klasgenoten.
Er is geen één geldige reden om een kind te slaan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:11

Had ik gelezen ja Knipoog
Wil ook niet zeggen dat het terecht was, in tegendeel. Maar wil het andere verhaal graag horen Knipoog

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:15

Ik vermoed dat we het hele verhaal wel nooit te horen zullen krijgen, of het staat met koeienletters in de krant.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:18

In mijn wilde gok een jongetje dat de aap uithangt, straffen hem koud laat en dat in combi met een lerares die weinig slaap heeft gehad, even alle trukjes heeft uitgeprobeerd en hem nog niet weet in toom te houden. Doe dat in combinatie met ouders die niets meer kunnen zeggen dan 'Wij zijn de hele dag werken, jij moet dat kind maar opvoeden en thuis moet hij zijn straf niet maken', dan heb je 'the kid from hell' Haha! .

Maar zelfs dan nooit of te nooit andere leerlingen laten slaan, al gaat het alleen maar om het voorbeeld wat je hen dan geeft.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:09

Belachelijk!

Maar ik zou het andere verhaal ook wel willen horen.
Tegenwoordig is overdrijven ook een vak.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:25

Wat een beroepseer... *hum*

Hoe je het draait of keert: andere kinderen laten slaan is fout. Een kind pesten is fout. En als lerares moet je het voorbeeld geven.