Zweepslagen voor voeren met hete peper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:20

http://www.nu.nl/news/1400520/122/Zweep ... peper.html

Citaat:
Uitgegeven: 21 januari 2008 13:41
Laatst gewijzigd: 21 januari 2008 14:22

RIYAD - In Saudi-Arabië is een vrouw die haar stiefdochter had gedwongen een scherpe peper op te eten, tot vijftig zweepslagen veroordeeld.

Ze heeft verklaard dat ze het 5-jarige meisje zo wilde opvoeden, meldde de Saudische krant Okaz maandag.

De echte moeder van het meisje, die verstoten is door de vader, had aangifte gedaan. Volgens de moeder heeft de radicale opvoedmethode psychische problemen bij haar dochter veroorzaakt.

In het conservatieve koninkrijk geldt de sharia, de strenge islamitische wetgeving, waarbij lijfstraffen veelvuldig worden opgelegd. Volgens Okaz proberen naasten van de veroordeelde vrouw de moeder nog op andere gedachten te brengen om te voorkomen dat het vonnis daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Belachelijk deze 'opvoedmethode'. Maar wat vinden jullie van de straf die hierop staat?
Laatst bijgewerkt door Ann op 21-01-08 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nieuwslink toegevoegd.

SuperSmurf

Re: Zweepslagen voor voeren met hete peper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:47

nou zeg.. vind vijftig zweepslagen dan wel weer een beetje overdreven.. Het hele opvoer verhaal van die vrouw snao ik niet zo, want heb geen idee wat ze hiermee wil bereiken, maar 50 zweepslagen??
Waren er nog meer van dit soort '' incidenten 'of gaat het alleen om 1 malig een peper eten?

Mijn broer heeft mj voor de grap eens een peper laten eten. Ik wist niet wat het was en ik moest het écht eens proeven! Haha!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:44

WAt erg zeg. Stel je eens voor, je hebt man en kinderen. En die man verstoot je waarmee je je kinderen kwijt raakt en dan komt er een kreng bij die er zo mee om gaat. WAt een rot land zeg!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 02:59

Hier een slotje.

Citaat:
Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Karl66 @ [NM] Welkom op NM: Nieuws en Maatschappij (update 01/01/08)