Bouwvakker overleden na val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:17

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/alk ... 002903.ece
Citaat:

alkmaar -
Een bouwvakker is vrijdag overleden nadat hij van een schoolgebouw in aanbouw was gevallen op de hoek Helderseweg-Kruseman van Eltenweg in Alkmaar.

Het slachtoffer is een 51-jarige man met de Duitse nationaliteit. Hij maakte een val van twaalf meter. De oorzaak is onbekend, daar zal de arbeidsinspectie onderzoek naar doen. De man werkte aan nieuwbouw van het Horizon College.

Uit Rotterdam kwam een traumahelikopter. De heli uit Amsterdam was bezig in Heiloo bij een ernstig ongeval. De Helderseweg moest tijdelijk worden afgesloten om de helikopter te laten landen. De hulp mocht echter niet meer baten.

En dit heb ik dus gezien, niet dat hij viel, maar alle ambulances en trauma helikopter..

Ze zijn aan onze school stuk aan het bijbouwen.
En ons lokaal waar we altijd zitten(buiten muur is helemaal glas), zit naast het bouwterrein. We hebben weleens contact met die bouwvakkers, beetje zwaaien enzo, van een hebben we ook z'n nummer.
Zaten vandaag gewoon in de les, en liepen even naar dat raam, en zagen ineens allemaal ambulances staan!
Wij snel die jongen smsen, en die stuurde terug dat er iemand van de 3e verdieping was gevallen!
Uitendelijk kwam er dus ook nog trauma helikopter!
Even later ging hij de ambulance in. Dus hebben we maar gehoopt dat hij het zou overleven..

Nu net hoorde ik net van die jongen dat hij iid is overleden.. Hij zei ook dat hij had gezien dat het bloed uit zijn oren stroomde..!

Er was ook een film ploeg, dus misschien komt het nog wel op hart van nederland, of iets van tv Noord Holland.

Brr, heb nu zo'n rot gevoel!!

pluklief

Re: Bouwvakker overleden na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:32

Heel veel sterkte aan alle nabestaande en ooggetuigen Ach gut

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 18:26

Afbeelding

Links zie je glazen muur, een verdieping erboven zaten wij..

http://rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid ... tijdlijn=1
Reacties die erbij staan..
Citaat:
Dit is echt een triest ongeval.Een hele aardige kerel die eenaluminium stijl vast wilde maken i.v.m. val gevaar van deze stijl.Om het van een ander t redden is hij zelf omgekomen.Ik kan het weten.Ik heb het hele voorval van begin tot het einde gezienIk was er zelf bij en heb samen met de ziekenbroeders hem proberen te reanimeren.Ik ben er kapot van om dit zo mee te moeten maken. Ik zal aankomende week met een nader gevoel weer verder gaan om het project te realiseren.Mijn gedachte gaan nu uit naar vooral zijn vrouw en kinderen.

Citaat:
Ook vanuit de eerste hand (Ik stond er nog geen tien meter achter toen het gebeurde...) Het is een combinatie van beide, de man probeerde iets op te vangen maar droeg zelf geen valbescherming wat wel zou moeten in zo'n geval. Alleen dan meteen weer willen melden dat het slecht gesteld is met de onveiligheid op bouwplaatsen is onzin. De regelgeving en de uitvoering daarvan is hier eigenlijk best goed geregeld maar de mensen zijn eigenwijs en/of gemakszuchtig. Op dat laatste betrap ik mijzelf ook nog wel eens. Er loopt zoveel volk rond op zo'n bouwplaats die kun je nooit allemaal de hele dag controleren. Mijn medeleven aan de nabestaanden. Vooral aan de collega die naast hem zat... Schijnt zijn zoon te zijn, kun je nagaan...
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 18-01-08 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:28

Jemig charlotte.. sterkte hoor.. wat erg..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:38

Jeetje dan schrik je wel zeg!!

Arme man en nabestaanden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:41

ow bah wat naar
leef mee met de nabestaanden en getuigen hiervan

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:45

OMG dat is bij me school, ik heb er gelukkig niks van mee gekregen of gezien.. Wat verschrikkelijk! Vriendjes zijn?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 18:48

Nee, veel niet volgens mij.
Wij zitten helemaal achteraan, dus dan zie je het wel. Stonden ook veel mensen vanuit het OLC te kijken, maar ook beneden bij de hekken achter.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:49

Oeh bah, vreselijk om mee te maken Ach gut

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:49

het was een rot gezicht.... de man zelf (gelukkig) niet gezien, maar wel alles er om heen.
De traumaheli in de berm, alles politieagenten en auto's en daardoor omrijden. Was een onheilspellend gezicht.... en nu is het dus ook nog slecht afgelopen.....

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 18:53

Wij hebben hem wel gezien, toen hij uit dat steegje kwam, voordat hij de ambulance in ging, gelukkig konden wij niet dat steegje inkijken, had ik niet willen zien!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:00

Oeii das echt k*t, ik krijg er helemaal rillingen over m'n lichaam van 't verhaal! Bloos!
Wel jammer voor de collega's van die man! Ach gut

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:40

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:35

Jemig dat is echt erg!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:02

Ik hoorde het van me vriendin, die bij jouw i de klas zit. Echt erg....

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:37

Ooh dat had ik gezien.. naja niet dat het gebeurde maar 3 ambulance's en een trauma helicopter.. vroeg me al af wat er was gebeurd..

Sterkte voor de nabestaande!