"deel van je vuurwerk afstaan?"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

"deel van je vuurwerk afstaan?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 14:34

Hallo!

Begin van het jaar kwam ik op een idee na het horen dat er 60miljoen euro is uitgegeven aan vuurwerk!

Als iedereen nou 10% minder geld uitgeeft aan vuurwerk dan hij/ zij van plan was, en dit geld aan een goed doel geeft, is dit bij elkaar 6 miljoen euro. Als iedereen 1 % geeft, dan is dat ook altijd nog 600.000 euro. Toen bedacht ik me dat de vuurwerkhandelaren dit misschien niet zo leuk zouden vinden omdat zij dan omzet mislopen. Dus zou het misschien een goed idee zijn om 5-10 % bovenop wat je wil uitgeven aan een goed doel geeft? Dus als je normaal 50 euro uitgeeft, dan maak je daarnaast 5 euro over een een goed doel Mijn idee is om dit bijvoorbeeld te koppelen aan de actie van 3FM die ook aan het eind van het jaar loopt, of een ander doel, maar het is denk ik wel het handigst om 1 bestemming te kiezen zodat gekeken kan worden hoeveel deze actie oplevert.

Mijn vraag: als je vuurwerk koopt, zou je dit dan willen overwegen?

Anoniem

Re: "deel van je vuurwerk afstaan?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:31

Ik koop nooit vuurwerk. Geef wel aan goede doelen. Om heel eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik het zou doen. Zo kan je met alles wel een percentage erbovenop doen. Iedere maand stalgeld bijvoorbeeld.

Ik geef standaard aan goede doelen en bij zo'n actie als 3 fm geef ik ook altidj wat, of bij collectanten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:22

Ik koop nooit vuurwerk, ik hou er helemaal niet van en vind het onzin om me geld eraan uit te geven. Als ik aan een goed doel wil geven dan geef ik dat wel zonder dat ik vuurwerk hoef te kopen Knipoog

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:38

volgens mij betaal ik al 1000% extra aan belastingen/benzine/verzekeringen/onzinverplichtingen e.d..

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:43

Koop sowieso geen vuurwerk, en dat geld kan ik ook mooi in mezelf investeren dan in goed doelen. Want meer dan de helft wat de goede doelen binnen krijgen, wordt besteed aan reclamecampagnes en niet aan het daadwerkelijke doel.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:29

Ik koop nooit vuurwerk, vind het zonde van het geld en alle rommel!
En als ik dan dat bedrag hoor zeg ik altijd: Als mensen nou eens ietsjes minder kopen en mij een miljoentje geven, hoor je mij niet meer klagen'! Lips are sealed Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:08

Nee, ik zou het absoluut niet overwegen. Vind het onzin.
Kan je net zo goed zeggen "In plaats van een nieuw setje, geef eens wat aan een goed doel", of "Douche iedere dag eens 1 minuut minder en zet de kachel eens een uurtje eerder uit en ga al naar bed, en wat je bespaart geef je aan een goed doel" om maar wat te noemen. Of "Reken uit hoeveel 5% van je electriciteitsrekening is en geef dat geld aan een goed doel" o.i.d.

Allemaal onzinnigheden- als ik wat aan een goed doel wil geven doe ik dat gewoon wel. Geld wat ik aan vuurwerk of setjes of water of electriciteit of wat dan ook wil uitgeven geef ik uit aan vuurwerk of setjes of water of electriciteit of wat dan ook en dan ga ik daarbovenop niet nog eens 5-10% aan een goed doel geven.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:25

idd. Er is nu ook zon reclame dat iedereen zn wasmachine op 30 graden moet zetten ipv 40 graden. Omdat het zo goed voor het milieu is..
Maar 30 jaar geleden zijn ze al overgestapt op 40 ipv 50. Anders hadden we nu al geen stroom meer.