Japanner overleden nadat 21 ziekenhuizen hem weigerden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 23:06

Uitgegeven: 12 januari 2008 07:24

OSAKA - Een man in Japan die medische hulp nodig had is gestorven nadat 21 ziekenhuizen hadden geweigerd hem op te nemen. Waarom hij niet werd geholpen is onbekend.

Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo zaterdag. De autoriteiten in de prefectuur Osaka hebben een onderzoek ingesteld.

De 70-jarige Japanner uit de plaats Kanan was thuis met pijn in zijn borstkas opgepikt door een ambulance. De broeders leurden met de man bij ziekenhuizen in Kanan en omgeving, maar ze kregen steeds nul op het rekest.

Nadat de toestand van de man sterk was verslechterd en hij buiten bewustzijn was geraakt wilde het eerste ziekenhuis waar ze waren geweest hem alsnog opnemen. Hij overleed later.

Bron: www.nu.nl

Ik vraag me dan nu toch ook echt af waarom hij niet geholpen werd? Vreemd volk daar...

Steenbok12

Re: Japanner overleden nadat 21 ziekenhuizen hem weigerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:08

als 1 ziekenhuis je weigert, okee dan valt er misschien wat over het ziekenhuis te zegge..
maar 21 ziekenhuizen.. dat zal dan toch echt wel zijn redenen hebben, jammer dat deze niet bekend zijn..

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:22

Wel raar idd, maar zolang de reden niet bekend is valt er weinig over te zeggen.

Misschien wassie niet groot genoeg Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:43

Ja dat is toch wel raar, ik kan me wel voorstellen dat 1 of 2 ziekenhuizen hem weigeren omdat ze geen plaats hebben, maar 21? Dan lijkt het me toch dat er iets meer met die man aan de hand is geweest Bloos

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:16

Ik vind het maar een vreemd verhaal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:18

ik had dit paar dagen geleden al gelezen. Vraag me ook afw aarom de man geweigerd werd
als een verpleegkundige iemand ziet die in nood is moet die toch helpen, hebben toch zo`n eed afgelegd?
dacht als eerste aan een verzekerings kwestie

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:20

hmz, de eenige reden die ik kan verzinnen is geld. maar zijn ze daar niet net als hier om spoedeisende hulp te verlenen. hier in nl leggen dokters een eed af toch?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:27

Citaat:
Motivatie en toelichting op het forum
Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten. NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

Zie verder: Karl66 @ [NM] Welkom op NM: Nieuws en Maatschappij (update 01/01/08)

Hier een slotje.