Meisjes filmden ernstige mishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 22:55

Uitgegeven: 15 januari 2008 18:03
Laatst gewijzigd: 15 januari 2008 18:05

OOSTERHOUT - De politie heeft maandag vijf meisjes (13 tot en met 15 jaar) uit Oosterhout aangehouden die inmiddels worden verdacht van drie ernstige mishandelingen van plaatsgenootjes.

De politie ontdekte dinsdag op de mobiele telefoon van een van de verdachten beelden van een mishandeling die heeft plaatsgevonden op 26 oktober. De recherche is nog op zoek naar het slachtoffer.

Op het filmpje is te zien dat het slachtoffer tijdens de mishandeling op de grond valt en vervolgens tegen haar hoofd geschopt wordt. Het meisje van ongeveer 16 of 17 jaar oud liep daarbij een bloedende wond op in haar gezicht, maakte een woordvoerder bekend.

Bron: www.nu.nl

Het is toch te gek voor woorden! Hebben die niks beters te doen ofzo. Kijk hoe jong die zijn, niet te geloven.

Joto

Re: Meisjes filmden ernstige mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:56

Opvoeding ontbreekt steeds vaker geloof ik. Het zouden je kinderen maar zijn zeg..
als het die van mij waren..Konden ze 2 maand lang buiten slapen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 23:00

Anders die van mij wel Boos!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 01:14

Ja, dat was een tijdje geleden ook al in het nieuws. Stond een filmpje van op internet.

Twee meisjes hadden ruzie, de één geeft de ander een duw, deze valt en vervolgens beginnen twee vriendinnen van meisje nr. 1 bovenop het meisje dat op de grond ligt in te schoppen. Aan d'r haren trekken, schoppen, slaan. Te gek voor woorden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:42

Ik vind het echt te gek voor woorden hoor. Ik snap het ook gewoon niet, toen ik zo oud was dachten we niet eens aan zulke dingen, maar waren we als vriendinnen bij elkaar om huiswerk te maken e.d.
Denk dat de ouders hier ook wel goed op aangesproken mogen worden Ja

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:51

Oh vreselijk Boos!

Ik kots echt van deze maatschappij.
Ik was gisteren bijna nog getuige van zinloos geweld.
Ik moest nog even snel wat dingen bij de supermarkt halen, dus ik loop terug naar mijn auto
Staat daar een boom van een kerel met twee ( beetje aso geloof ik) kinderen tegen een kleine indische vrouw op een fiets te schreeuwen
'Dat ze haar grote *piep* moet houden' 'en anders wel even drie meter onder de grond zou worden gelegd'.....

Blijkbaar had de vrouw een opmerking over die kinderen gemaakt.

Men, ik was echt compleet verbijsterd Huilen
Die man leek de duivel wel
Die vrouw fietstte er maar gauw vandoor (ik stond al wel klaar met mijn mob om 112 te bellen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:54

Gatverdamme... hier word je gewoon misselijk van! Ik ben blij dat ík in ieder geval niet zo ben... het is toch te gek voor woorden allemaal!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:16

SAKKIA schreef:
Ik vind het echt te gek voor woorden hoor. Ik snap het ook gewoon niet, toen ik zo oud was dachten we niet eens aan zulke dingen, maar waren we als vriendinnen bij elkaar om huiswerk te maken e.d.

Mee eens. Maar best kans dat de ouders net zo erg zijn.
De maatschappij wordt helaas steeds harder en agressiever.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:39

Ben ik even blij dat ik lekker normaal ben dan en mijn ouders ook.
Ik sta stevig met de voetjes op de aarde en daar ben ik blij om.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:35

Misterylady schreef:
SAKKIA schreef:

Mee eens. Maar best kans dat de ouders net zo erg zijn.
De maatschappij wordt helaas steeds harder en agressiever.

en dat de ouders er niet eens kwaad over zouden worden!
bij mij thuis is het zo, ik durf niet al te veel te doen.. niet dat ik bang ben voor de politie..
maar wel voor het feit dat mijn ouders worden gebeld en dan dus echt wel kwaad zullen zijn.
denk niet dat het bij zulke mensen thuis ook zo gaat.. die ouders kan het vast niet schelen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 13:51

ravellie schreef:
Oh vreselijk Boos!

Ik kots echt van deze maatschappij.Ik was gisteren bijna nog getuige van zinloos geweld.
Ik moest nog even snel wat dingen bij de supermarkt halen, dus ik loop terug naar mijn auto
Staat daar een boom van een kerel met twee ( beetje aso geloof ik) kinderen tegen een kleine indische vrouw op een fiets te schreeuwen
'Dat ze haar grote *piep* moet houden' 'en anders wel even drie meter onder de grond zou worden gelegd'.....

Blijkbaar had de vrouw een opmerking over die kinderen gemaakt.

Men, ik was echt compleet verbijsterd Huilen
Die man leek de duivel wel
Die vrouw fietstte er maar gauw vandoor (ik stond al wel klaar met mijn mob om 112 te bellen

Ik ook, het wordt steeds erger hier. Straks ben je echt nergens meer veilig en is er niemand meer die je helpt. Tegenwoordig kan je bijna niets meer zeggen of je krijgt al een knal.

Op nieuwjaarsdag liep ik bij ons op het station en aan de overkant liep een man en een neger kwam hem tegemoet. Die neger spuugde zonder enige aanleiding in die man zijn nek. Dus die man vraagt: 'waarom spuug je in me nek?' Die neger: 'gewoon, omdat je me niet aanstaat en ik daar zin in had en als je je bek niet houdt dan laat ik je alle hoeken van het station zien'
Ik stond toevallig achter een automaat om een kaartje te kopen dus kon alles horen. Ik stond dus ook echt al klaar met mijn mobiel. Het station was verder ook helemaal verlaten omdat het nog vroeg was...gelukkig liep die man toen maar weg.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:56

Het zullen je kinderen maar zijn die zoiets doen Ik snap zowiezo niet hoe je het zieke idee komt om iemand ernstig te mishandelen en vervolgens het te filmen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:01

LiNdA1986 schreef:
Ik ook, het wordt steeds erger hier. Straks ben je echt nergens meer veilig en is er niemand meer die je helpt. Tegenwoordig kan je bijna niets meer zeggen of je krijgt al een knal.

Op nieuwjaarsdag liep ik bij ons op het station en aan de overkant liep een man en een neger kwam hem tegemoet. Die neger spuugde zonder enige aanleiding in die man zijn nek. Dus die man vraagt: 'waarom spuug je in me nek?' Die neger: 'gewoon, omdat je me niet aanstaat en ik daar zin in had en als je je bek niet houdt dan laat ik je alle hoeken van het station zien'
Ik stond toevallig achter een automaat om een kaartje te kopen dus kon alles horen. Ik stond dus ook echt al klaar met mijn mobiel. Het station was verder ook helemaal verlaten omdat het nog vroeg was...gelukkig liep die man toen maar weg.

Waarom 'een neger'? Je kan ook gewoon 'een andere man' zeggen..
Zo ontstaan dus dit soort situaties, als jij op straat loopt en je vertelt dit verhaal tegen een vriendin en er loopt iemand achter je die zich aangesproken voelt dan ben je het apezuur.
Daarbij komt dat ik het idioot vind dat mensen nog altijd onderscheid maken.. Als het een blanke man was geweest had je wel 'een andere man' neergezet ipv. 'een witte'.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:03

hmz, hoe komt dt mobieltje bij de politie? en waarom is t slachtoffer onbekend?

raar verhaal

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:07

Redrumfox schreef:
LiNdA1986 schreef:

Waarom 'een neger'? Je kan ook gewoon 'een andere man' zeggen..
Zo ontstaan dus dit soort situaties, als jij op straat loopt en je vertelt dit verhaal tegen een vriendin en er loopt iemand achter je die zich aangesproken voelt dan ben je het apezuur.
Daarbij komt dat ik het idioot vind dat mensen nog altijd onderscheid maken.. Als het een blanke man was geweest had je wel 'een andere man' neergezet ipv. 'een witte'.

maar als het andersom gebeurd is het ook oorlog,die man was gewoon een donkere man,nou en?
een zwarte mag het wel over een blanke hebben maar andersom niet,lekker is dat.
we zijn allemaal gelijk hoor,soms slaat het ook een beetje de andere kant uit

vind het trouwens allemaal te triest voor woorden

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:11

met snoevie eens. een neger is een neger. ieman ddie het hoort kan er negatief bijd enken gelijk, maar neger opzich is geen vuil of gemeen woord. dat wordt er van gemaakt...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:23

Het gaat mij er niet om of je neger/donkere man/whatever zegt, het gaat mij om het feit dat er onderscheid gemaakt wordt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:16

jeetje! 13-15 jaar écht absurd!!

Ik kijk steeds vaker op van die rare verhalen over de jeugd, niet normaal meer.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:41

@ikenindi: de verdachten waren al aangehouden in verband met twee andere mishandelingen. Zaken die als bewijs kunnen dienen, zoals een mobiele telefoon mogen in beslag worden genomen en kunnen door de technische (digitale) recherche uitgelezen worden. Zodoende werd op het mobieltje van één van de verdachten een filmpje gevonden van een derde mishandeling. Als het slachtoffer niet ambtshalve bekend is bij de politie of geen aangifte heeft gedaan van de mishandeling kan het lastig zijn om de identiteit van het slachtoffer te achterhalen. Daardoor kan het slachtoffer nu nog onbekend zijn.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:47

Wat is dit voor maatschappij? Waar gaat het heen? Kan het niet meer volgen hoor..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:25

Een neger is gewoon een neger hoor, ik vind zwarte wel wat erger. Dat had ik ook kunnen zetten, maar het was gewoon een neger. Neger=Negro, dat ken je toch wel zeker? Zo heten dat soort mensen officieel, dus zie niet in wat ik verkeerd heb getypt en so what, die andere was een witte. Zwart of wit, maakt niet uit, zoiets ga je niet doen! Boos!

En hoezo onderscheid, ik heb het met me eigen ogen gezien dat het een..... (zelf in te vullen dan maar, je kan hier toch niks goed zeggen Clown ) was, dus ik maak geen onderscheid, als het een witte was geweest had ik het net zo goed neergezet.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:40

Ja hoor, maak dat de kat wijs. Huilen van het lachen Ik heb nog nooit iemand ontmoet die iemand een 'witte' noemde in zo'n situatie. En zoals ik al zei: het gaat er niet om dat je neger zei, met dat woord heb ik totaal geen problemen: het is een heel normaal woord, maar het gaat erom dat je onderscheid maakt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:43

Nee je noemt niet iemand snel witte, omdat je dat zelf ook bent, maar hoezo onderscheid? Dat begrijp ik niet helemaal. Een neger is toch gewoon neger, daar is toch niets mis mee? Negers noemen ons ook blanken, dus dat maakt niet veel uit, vind ik dan. Ik vind zwarte juist niet erg netjes. Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:14

Ik denk dat Redrumfox bedoelt dat je als het een blanke man was geweest had gezegd 'Een andere man' en nu zget 'Een neger' terwijl dat ook gewoon een 'andere man' is... Knipoog Zie niets verkeerds van redrumfox afkomen... vind t vrij logisch wat ze zegt.

En weer ontopic... Dit is echt te erg voor woorden..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:37

je kan natuurlijk ook overdrijven,er werd niks mee bedoeld en niemand hoeft zich aangesproken te voelen.
RRF zegt niks verkeerd,ieder mag zijn mening hebben

ik zou trouwens woedend zijn als ik ooit een kind zou hebben,en die dit zou doen