Jamie Oliver elektrocuteert kuiken op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Jamie Oliver elektrocuteert kuiken op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:11

De Britse tv-kok Jamie Oliver gaat vrijdag op tv een levend kuiken elektrocuteren, om de wanpraktijken in de gevogelteindustrie aan te klagen.

Met de elektrocutie wil hij aantonen hoe dieronvriendelijk de conventionele slachtmethoden zijn. In een ander fragment toont hij hoe mannelijke kuikens, die ongeschikt zijn voor de eierenindustrie, verstikt worden in een zuurstofarme kamer.

In het programma laat Oliver de beelden zien aan zijn gasten, waaronder een aantal grote bazen van de voedselindustrie. Hij wil de supermarkten overtuigen om een eerlijke prijs vast te stellen voor ‘ethisch gekweekt’ gevogelte.

De supermarktketen Sainsbury’s, waarmee Oliver een miljoenencontract afgesloten heeft, weigerde echter mee te werken aan het programma.

Bron: http://newz.jeplaats.nl/?p=20

Hij kan toch ook gewoon de bestaande beelden gebruiken? Of een andere manier om duidelijk te maken?
Laatst bijgewerkt door tanya89 op 11-01-08 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Re: Jamie Oliver elektrocuteert kuiken op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:14

Arm kuikentje, kan hij niet gewoon beelden van slachthuizen laten zien

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:15

Tja, dat hij er 1 express voor heeft moeten doden is jammer, maar heel goed dat hij zich hier voor inzet Lachen Ik hoop dat nu bij veel mensen de ogen open gaan Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:17

Heel goed dat ie dit aan de orde brengt! Lachen
Dat ene kuiken sterft met een mooi doel... Hoewel ik er zelf eigenlijk van overtuigd ben dat wij eigenlijk helemaal geen beesten horen te eten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:20

Nou sorry hoor, maar ik vind dat het kuikentje daar niet voor hoeft dood te gaan (en ook nog eens op een gruwelijke manier). Hij kan zijn doel ook op andere manieren bereiken Scheve mond

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:22

Goed dat hij zich ervoor inzet, maar ik vind inderdaad niet dat hij dat zelf dan ook nog met zo'n kuikentje mag doen Bah, laat dan wat beelden van slachthuizen zien..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:23

Jullie zien vast wel eens beelden van stervende Afrikaanse kindjes op TV, wel eens iets overgemaakt naar zo'n gironummer? Lachen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:27

Ik vind het niet kunnen, maargoed..
Het gebeurt toch.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:34

sinds wanneer is janmy oliver dan vegetariér?

volgens mij bakt hij ook gewoon kip en varken en alles wat langs komt in zijn pan hoor...
beetje raar dat hij dat dan weer moet laten zien op tv..alsof het vlees wat hij heeft wel diervriendelijk geslacht is Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:37

Idd, in zijn boeken kom je ook vaak nare foto's tegen van lammeren met een doorgesneden keel. Als hij er echt iets aan wil doen moet hij meer vegetarisch koken, er zijn veel mensen die zijn recepten overnemen. Daar kunnen ze meer mee dan wegzappen als een kuiken genadeloos word doodgemaakt. Dat is het probleem, als ze er niet tegen kunnen zappen ze weg. Ze denken niet dat ze moeten stoppen met vlees eten. Net als in de echte wereld sluit je toch gewoon je ogen? Dan is het er ook niet.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:39

ik vind het wel goed dat hij dit aankaart.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:40

oohh booeeehooe wat zielig... Gestoord ...kippetje was anders toch wel geslacht.
Zo gaat het nou eenmaal, ik ben het er helemaal mee eens dat slachthuizen wat diervriendelijker mogen worden.
Er staan zat beelden op youtube van dierenleed en iedereen kijkt ze roept ooohhh wat erg, en wat zijn mensen toch slecht maar niemand doet er f*cking wat aan.
Het blijft bij hoog van de toren af schreeuwen en verder gebeurd er gewoon niets.
Ook hier op bokt zitten er zat mensen die veel roepen maar weinig doen.

Ik denk als iemand als Jamie zoiets op TV laat zien dat er dan misschien wel wat mensen wakker geschud worden, of dat er mensen WEL in actie komen.
iedereen sluit er zijn ogen voor..maar ohwee als er zoiets op tv komt,...nou dan staat iedereen op zijn achterpoten!!

zo...dat moest er even uit Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:42

juist omdat het zo schokkend is, denk ik dat het wel ogen zal openen.
beelden uit een slagerij zijn een heel stuk verder weg, dan een levend kuikentje, dat nu afzonderlijk van de rest vd kuikens, in een gezellige omgeving op diezelfde manier gedood wordt.
hopelijk geeft het de aanzet voor verbetering van de verdoof/ opruim methodes..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:40

Ellebelletje schreef:
oohh booeeehooe wat zielig... Gestoord ...kippetje was anders toch wel geslacht.
Zo gaat het nou eenmaal, ik ben het er helemaal mee eens dat slachthuizen wat diervriendelijker mogen worden.
Er staan zat beelden op youtube van dierenleed en iedereen kijkt ze roept ooohhh wat erg, en wat zijn mensen toch slecht maar niemand doet er f*cking wat aan.
Het blijft bij hoog van de toren af schreeuwen en verder gebeurd er gewoon niets.
Ook hier op bokt zitten er zat mensen die veel roepen maar weinig doen.

Ik denk als iemand als Jamie zoiets op TV laat zien dat er dan misschien wel wat mensen wakker geschud worden, of dat er mensen WEL in actie komen.
iedereen sluit er zijn ogen voor..maar ohwee als er zoiets op tv komt,...nou dan staat iedereen op zijn achterpoten!!

zo...dat moest er even uit Haha!

kijk het is dat jij het al getypt hebt, scheelt mij weer. Cool

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:50

Ben het helemaal met je eens Ellebelletje!
Wel al het vlees ervan eten maar als het op tv is dan is het ineens zóó zielig..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:56

Meryl_S schreef:
Ben het helemaal met je eens Ellebelletje!
Wel al het vlees ervan eten maar als het op tv is dan is het ineens zóó zielig..

hoe kan je in godsnaam beoordelen wat mensen doen. OF zit jij wel degelijk bij iedere bokker die hier post

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:40

Goeie actie vind ik Ja

Natuurlijk kan hij ook beelden van slachthuizen gebruiken, maar het wordt veel schokkender gevonden als hij het zelf doet voor de tv, waardoor mensen toch veel eerder tot nadenken aangezet worden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:18

Goed dat hij het onder aandacht wil brengen, maar hij kan beter de bestaande beelden gebruiken, die zijn denk nog een stuk schokkender!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:40

ik vind het zeker goed dat hij er wat aan doen wil, en tsja het kuikentje zal toch wel geslagt worden, of het op deze manier gebeurt in een slachthuis of op tv, zo opend het mensen misschien de ogen en gebeurt er wat:)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:50

LiNdA1986 schreef:
Goed dat hij het onder aandacht wil brengen, maar hij kan beter de bestaande beelden gebruiken, die zijn denk nog een stuk schokkender!

kan ook en-en
deze actie brengt het weer stevig onder de aandacht, beelden over hoe het gaat in een slachthuis zijn al niet nieuw meer, dit wel.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:57

Schimmelig schreef:
Dat ene kuiken sterft met een mooi doel... Hoewel ik er zelf eigenlijk van overtuigd ben dat wij eigenlijk helemaal geen beesten horen te eten :=

Ik ook.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:21

moniquelucky schreef:
Schimmelig schreef:
Dat ene kuiken sterft met een mooi doel... Hoewel ik er zelf eigenlijk van overtuigd ben dat wij eigenlijk helemaal geen beesten horen te eten :=

Ik ook.

Hier nog 1! Zou er ook direct mee stoppen als ik daarmee de dieren zou sparen, maar helaas lukt dat niet in je eentje...
Sorry voor offtopic Bloos

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:22

hij zet zig in voor biologisch vlees en normaal slachten niet voor geen vlees.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:26

En zo heb je al een enorme discussie voordat het kuiken uberhaupt het loodje heeft gelegd.
Ik denk dat hij het niet doorzet, deze nieuwsflash is al genoeg om de tongen te roeren..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:27

en iedereen die n ieuw brult is zelf vegetarier?