Vanavond bij mijn ouders gegeten en die kijken altijd het nieuws op ned 2. Nu ben ik daar de laatste 2 weken vaker geweest dan normaal dus ook 2x zoveel ellende gezien op die beeldbuis. Nieuws op ned 2 duurt nl 3x langer en is veel uitgebreider dan het nieuws op de 4 wat ik altijd kijk. Dus op ned 2 meer doden en bloed ,werkelijk alles krijg je te zien. Lijken van jong en oud, verbrande lichamen , mensen onder het bloed, massa graven en als je mazzel hebt nog een live beeld van een aanslag waarbij 20 doden vallen

Het blijft dan ook niet bij een fragment maar vandaag werden we maar liefst 3x getracteerd op van die bloedige fragmenten en dan ook nog in 3 verschillende landen!
En dan gaan ze in Den Haag aan bepaalde films een leeftijds categorie hangen omdat er te veel geweld inzit waar onze jongeren niet tegen kunnen

Alsof een kind van 16 om 18.00 uur al in bed ligt? Want ik heb het over het Journaal van 18.00 uur.
Voor de volwassenen wordt het nog eens lekker aangedikt met een big smilende nieuws lezer die verkondigt dat alles nog eens duurder wordt ...."FORS duurder" komt er uit zijn mond.
Ik had het vandaag zelf al gespot bij de benzine pomp...gelukkig was het de auto van de baas waar dat vloeibare goud in ging.

Kortom wat is er nog leuk aan het nieuws?Morgen ben ik gewoon weer thuis...kijk ik die 10 minuten ellende maar weer op de 4...dat houd ik nog net vol en blijf ik toch nog een beetje op de hoogte wat er gebeurd in deze (soms) zeer ellendige en geweldadige wereld.