Ik vond op de site van de Volkskrant een interessante test waarbij je een indicatie krijgt op welke Amerikaanse presidentskandidaat jij zou kunnen stemmen (als je in Amerika zou wonen)
Belangrijke onderwerpen als klimaat en terrorismebestrijding spelen er een grote rol in.
Ik kwam zelf uit op Richardson en Edwards, maar zou voor Hilary Clinton gaan omdat ze vrouw is.
Heb de test gedaan en ik kwam bij democraat Barak Obama (of zoiets ) uit. Weet wel niet als het in het echt ook zo is, ken de kandidaten daarvoor niet goed genoeg. Maar dat ik democratisch gezind ben weet ik wel.
Nou mijn kandidaat heeft iig de eerste peiling in Iowa gewonnen .
Traditioneel (of conservatief) is je meer willen vasthouden aan de waarden die er al lange tijd zijn. Bijvoorbeeld tegen homo-huwelijk, voor wapengebruik, economie veel belangrijker plaatsen dan natuur, vaak ook veel strenger christelijk geïnspireerd...dit is meer de republiekijnse visie of de partij van huidig president Bush.
Progressief (democratisch kamp) betekent daarentegen vooruitgang willen, tegenovergestelde ideeën van het conservatief kamp dus.
Dit is even heel globaal, correct me if I'm wrong want mijn Amerikaanse geschiedenis ligt redelijk diep in mijn achterhoofd .
Ik had al het idee dat ik voor Barack Obama zou gaan, en dat komt ook uit die kieswijzer
Ik heb het idee dat hij werkelijk meent wat hij zegt, in tegenstelling tot veel anderen waar het pure campagne-praat lijkt te zijn. Maar goed, misschien is dat bij hem ook wel zo. Dat zal later wel blijken.
Vraag me af he, nu heb ik het ingevuld als europeaan zijnde, maar sommige vragen vind ik echt zo duidelijk rechts amerikaans. Volgens mij is het niet echt lastig om het zo in te vullen dat je er als ultrarechtse amerikaan uit komt .
obama is de enige met hersenen, en dus enige die wat goed voor amerika gaat zijn. Maar hij is donker dus denk dat hilary als handpop van clinton gaat winnen, amerikanen ik snap ze niet. Zo slecht vonden ze bush, gaan ze voor haar stemmen iedereen weet dat het maar schijn is en om de bevolking als vrouw content te stellen
Ik heb de test niet gedaan maar mijn gevoel zegt Obama. Heb het idee dat hij gewoon eerlijk is! Sowieso zou ik voor een democraat gaan, en Clinton vind ik gewoon zo gelikt en idd wat Katiavl zegt je stemt dan meer op het poppetje (en ook wel een beetje op Bill volgens mij ) De conservatieven vind ik allemaal vreselijk, vooral die Giuliani wat een engerd is dat!