Twee tieners uit de Amerikaanse staat Colorado zijn aangeklaagd voor de moord op hun 7-jarige zusje. Ze sloegen en trapten het meisje herhaaldelijk. Een van hen was dronken en was naar eigen zeggen geïnspireerd geraakt door het vechtspel Mortal Kombat.
Het 7-jarige zusje kwam te overlijden in het ziekenhuis
Mortal Kombat Mortal Kombat is een controversiële videogameserie van ontwikkelaar Midway waarin het de bedoeling is om anderen in elkaar te slaan.
Het eerste deel uit 1992 kwam in opspraak door de bloedige en gewelddadige manier om vijanden te doden. De 17-jarige jongen Lamar Roberts en het één jaar jongere meisje Heather Trujillo zijn aangeklaagd voor mishandeling met de dood tot gevolg. Dat laat de openbaar aanklager van Colorado woensdag weten.
Volgens de politie waren de tieners aan het oppassen op het halfzusje van Trujillo, de 7-jarige Zoe Garcia.
Dronken Roberts vertelde aan de politie dat hij beneden videogames aan het spelen was toen de zusjes boven aan het stoeien waren. Even later deed hij ook mee aan het gestoei. Zoe vroeg de twee te stoppen, maar daar gaven de tieners geen gehoor aan. 'Ik weet niet waarom ik niet stopte; ik was dronken,' aldus Roberts.
Ze verloor haar bewustzijn en stopte met ademen toen de tieners haar sloegen en trapten met vechtbewegingen uit Mortal Kombat.
Bloedingen Ze liep een gebroken pols, meer dan twintig kneuzingen, een hersenzwelling en bloedingen in haar hals en ruggengraat op voordat ze stierf.
Trujillo en Roberts hebben geprobeerd haar te reanimeren door haar onder de douche te zetten en een hartmassage te geven. Daarna belden ze haar moeder en de politie. Het meisje kwam even later te overlijden in het ziekenhuis.
De tieners kunnen 48 jaar gevangenisstraf opgelegd krijgen.
Het is toch van de zotte.. Sla je je zusje dood omdat je een spel wilt nadoen. Waar gaat het heen met de wereld?
je ziet het toch wel als ze zo er aan toe is. ook als je dronken bent dus ik vind niet dat ze zich daar achter moeten verschuilen, ik vind die 48 jaar een mooie straf want dit hoor je gewoon niet te doen! dit moet je hard aan pakken zo denk ik er tenminste over
Mijn hemel!!! Die kinderen hebben een persoonlijkheids stoornis??? Je slaat je zusje toch niet dood door zo'n achterlijke videogame? Sorry hoor maar ik sta hier echt van te kijken.
jezus... waar gaat het iid heen met de wereld... je eigen zusje doodslaan door een videospel van mij mogen ze ook meteen die 48 jaar cel krijgen hoor geen medelijde mee.. !
Ik vind 48 jaar wel erg veel, echt overmatig. Wat leren die jongens daar nu van? Helemaal niks..die komen gebroken of crimineel de bak uit, dan zijn het in feite 3 vergooide levens...Wat intens triest voor de ouders.
Niet te geloven dat dit gebeurd zeg. Je bloed eigen zusje vermoorden door dronken te zijn en een vechtspel te spelen. Ik kan er met mijn pet niet bij! En ik vind niet dat je het spel de schuld kan geven! Het zal je kinderen maar wezen zeg! Vreselijk wat er is gebeurd.
waar slaat dit op? wat erg allemaal. ten eerste waarom drinken en waarom heeftr de moeder de drank niet opgesloten.
ik vind walchelijk! ze mogen opgelsoten worden. denken ze mar even na wat ze gedaan hebben ! walgelijk dronken worden en maar een spelletje nadoen! bah bah bah!:(:(:(:(:(:(