Terroristische dreiging in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Terroristische dreiging in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 15:36

Bevrijdingsactie

De maatregelen gelden op plekken waar veel mensen samenkomen, zoals in de metro en op de luchthaven. De maatregelen zijn nog tot 2 januari van kracht. Er geldt een verhoogde waakzaamheid voor de politiediensten.

Arrestaties

De verscherpte regels zijn ingegaan nadat een plan was verijdeld om de Tunesische oud-profvoetballer Nizar Trabelsi te bevrijden. De politie arresteerde 14 moslim-extremisten die de voor terrorisme veroordeelde Trabelsi uit de gevangenis in Brussel wilden
bevrijden.

NAVO-basis

Trabelsi werd in 2003 veroordeeld tot tien jaar cel veroordeeld omdat hij plannen had gemaakt voor een aanslag op de NAVO-basis Kleine Brogel in België. Trabelsi heeft zelf toegegeven dat hij van plan was een aanslag in België te plegen.

Ik wist dat dit er al een tijdje zat aan te komen, omdat er al weet was van veel extremistische islamitische bewegingen in belgie. Hopelijk blijft het bij dreiging, en word er geen aanslag gedaan.

bron rtl nieuws

ThePast03

Re: Terroristische dreiging in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:45

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/85725

Belgische terreurverdachten weer vrij

De veertien terreurverdachten die gisteren in België waren opgepakt, zijn vanochtend al weer vrijgelaten. Dat is gebeurd op last van de onderzoeksrechter, zo meldt het federaal parket in België.

De veertien waren gisterochtend vroeg aangehouden omdat ze plannen zouden hebben om de voor terrorisme veroordeelde Tunesische oud-profvoetballer Nizar Trabelsi met geweld uit de gevangenis te bevrijden.

De politie hield ook rekening met de mogelijkheid dat ze terreuraanslagen voorbereidden. Daarom gelden in Brussel tot begin volgend jaar extra veiligheidsmaatregelen op plaatsen waar veel mensen samenkomen, zoals metro en trein, luchthaven, kerstmarkten, winkelstraten en de Grote Markt in Brussel.

Het is niet bekend wat de precieze overweging is van de onderzoeksrechter om de veertien vrij te laten. Justitie zet het onderzoek naar de terreurdreiging voort.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 15:46

Als je denkt dat je met belgische rechtgeving alles hebt gehad, komt zo iets voor. Ze waren toch internationaal gekenmerkt als potentieel gevaar waarom worden ze losgelaten. Gisteren was het groot gevaar, en nu lopen ze alweer los Ziek

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:02

ik ga alvast in de kelder zitten Tong uitsteken

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:04

Ahum, had wel al iets horen ronken over aanslagen, maar waar halen ze het? Omdat veertien boeven een man uit de gevangenis willen sleuren komen er aanslagen?

Kom nou... Straks dwingen ze me nog om te verhuizen...

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:23

Djeenie schreef:
Ahum, had wel al iets horen ronken over aanslagen, maar waar halen ze het? Omdat veertien boeven een man uit de gevangenis willen sleuren komen er aanslagen?

Informatie gekregen uit de VS denk ik.
Op het nieuws interviewden ze mensen in de Nieuwstaat van Brussel om te vragen of ze daar nog hun inkopen durfden doen Nagelbijten / Gniffelen Ik zou gezegd hebben 'Nee joh, ik ga veel liever in mijn kelder zitten schrik hebben' Koe
Ach ja, bij een eventuele aanslag op mijn persoon hoop ik dat ik gewoon direct dood ben Clown Of nog in staat ben mensen te redden en dat ik zelf helemaal in orde ben...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 10:10

Djeenie schreef:

Er is al langer een net die aanslagen wilt doen hoor dat is gewoon reele toekomst, en die veertien zjn uit dat netwerk dat aanslag op kleine brogel enzo wilt plegen, omdat er ook nucleare wapens zijn opgeslagen

Zo dom is het niet hoor maar goed........

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:22

Pfwoa, als we de VS moeten geloven is iedereen een terrorist behalve Bush en de paus. Niet panikeren dus, het worden gewoon weer fijne kerstdagen, laat ze daar in de VS maar wat mekkeren, dat doen ze graag.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:28

Hopelijk is het weer een uitspraak die niet in de praktijk uitgevoerd wordt. Ik woon tegen de grens aan. Dus mochten ze iets tegen de grens van Nederland aan gaan doen, dan ben ik het haasje. Sterkte Belgen!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:50

katiavl schreef:
Djeenie schreef:

Er is al langer een net die aanslagen wilt doen hoor dat is gewoon reele toekomst, en die veertien zjn uit dat netwerk dat aanslag op kleine brogel enzo wilt plegen, omdat er ook nucleare wapens zijn opgeslagen

Zo dom is het niet hoor maar goed........

Ik heb niet gezegd dat het dom is. Ik vind het een beetje overroepen. Als ze alles in de gaten willen houden, mij best... Maar vraag me af waarom ze in godsnaam een aanslag zouden willen plegen. En wisten ze niet van nucleaire wapenopslag? Kunnen ze daar dan niks aan doen?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:24

hopelijk gebeurt er niets.
Ik denk dat het vals alarm is.