Apache helikopter ramt stroomkabels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gekketeckel

Apache helikopter ramt stroomkabels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:31

Stroomstoring na helikopterongeluk
Rotterdam, 13 dec. Ongeveer 50.000 huishoudens in de Tieler- en Bommelerwaard zaten vandaag zonder elektriciteit, nadat gisteravond een Apache-helikopter tegen een hoogspanningsmast bij Hurwenen was aangevlogen.

stroomstoring bommelerwaard en tielerwaard

Ik woon dus in de bommelerwaard en wij hebben hierdoor dus ruim 2 dagen zonder stroom gezeten waardoor we dus geen warm water hadden geen kachel geen licht en ik kon ook niet koen want ik koo electrisch,nog meer mensen op bokt die hiermee te makken hebben gehad
Laatst bijgewerkt door Ann op 16-12-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nieuwsbericht toegevoegd.

Ann

Re: Apache helikopter ramt stroomkabels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:56

[LZP] -> [NM]

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:23

nee wijzelf niet, maar ik vroeg me wel af hoe de mensen die daar wonen de dagen doorgekomen zijn Scheve mond

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:32

Ik wilde bijna zeggen dat je een beetje laat bent met je topic... Flauw natuurlijk, want je kon ook niet internetten Haha! . Ik leef wel heel erg met je mee, want wij zaten afgelopen donderdag 3 uur zonder stroom en dat vond ik al vreselijk! Haha! Geen tv, geen internet, geen muziek, geen huistelefoon, geen warm water en verwarming... en wat merk je hoe erg je aan die dingen gewend bent als de stroom er even uit ligt. Ik ben blij dat het bij ons dan ook geen 2 dagen heeft geduurd Scheve mond . Hoe is dat gegaan met het eten / drinken in je koelkast / vriezer? Heb je veel weg moeten gooien of viel dat wel mee (gelukkig was het niet bloedje heet Knipoog ) .

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:38

mijn vader was een dagje thuis van zn werk. heel hun bedrijf lag plat. maarja lijkt me heel erg vervelend voor de mensen die daar wonen. we kunnen echt niet meer zonder stroom

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:18

Ik snap niet dat het leger, dat uiteindelijk verantwoordelijk is, geen
aggregaten heeft neergezet, tenminste oveel dat de verwarming bij mensen aan kon.
Ze hebben zulke grote aggregaten, ze kunnen er gewoon steden mee van stroom
voorzien...

En daarbij de gemeente had ze ook kunnen huren, wij hebben ze op wedstrijden ook giga groot staan
met zwerfkasten erbij, kon iedereen inpluggen voor de verwarming

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 10:47

Wij hebben de eerste dag behoorlijk kou geleden maar gelukkig heefdt mijn vader donderdag middags een aggregaat kunnen regelen zodat we iig verwarming hadden.
Maar dat was al te laat voor de koel en vrieskast helaas alles weg moeten gooien,maar het ergste vond ik het voor alle bejaarden en zieke mensen waar zo goed als niets voor werdt geregeld,daar kon ik mezelf flink boos om maken (wordt je ook warm van als je flink boos bent Knipoog )
Wij wonen op een industrieterrein waar ook een bekend bedrijf zit wat ook altijd aggregaten regelt voor heel nederland langs snelwegen enzo,maar die aggregaten waren ingevorderd voor het leger Rolleyes

Je zou denken dat ze die dan overal zouden plaatsen maar nee hoor.ook zou volgens de berichten iedereen per sms op de hoogte worden gehouden van de nieuwsberichten betreft de storing ,maarja heel het gsm netwerk lag ook plat want die masten hebben ook stroom nodig dus

Maarja we hebben weer stroom en idd zo zie je wel hoe afhankelijk de mens van tegenwoordig is van stroom Cool

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:54

ik woon zelf in den bosch .
maar mijn paard staat gestald op een manege in de bommelerwaard .
tijdens de les om 10 over zeven kindjes zaten net lekker op hun pony viel de hele boel uit .
het is voor veel mensen een drama geweest hoor .
en denk dat de donkere dagen voor kerst dit jaar iets te letterlijk zijn genomen .

vrienden van mij met restaurant hebben een grote schadepost doordat de diepvries en koeling uitgevallen zijn .
en denk met hun vele andere huishoudens ook .

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 11:04

Ik denk idd dat dit een behoorlijk schade bedrag op gaat leveren voor iedereen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:21

Kan daar verzekeringswerk van gemaakt worden, of valt een dergelijke gebeurtenis niet onder (standaard) dekkingen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:04

Ja 2 dagen lang zonder verwarming, je kan niet koken, de diepvriesdingen kan je weggooien, je kan niet douchen.... brrrrr Koe

Ben ik blij dat ik niet meer in Bruchem woon. Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:27

Een vriendin van ons heeft de eerste nacht rondgereden in haar auto omdat het zo koud was (die was 's avonds te laat thuis en kon dus niets meer regelen). Ze heeft bij ons gedoucht en gegeten en is toen bij haar ouders gaan slapen met de hond.

Wij hebben thuis boerenbedrijf, en werden via verschillende kanten (direct/indirect) benaderd of we via via aan aggregaten konden komen.
En als je dan hoort dat collegaboeren noodgedwongen hun koeien met de hand moeten gaan melken... helaas hebben we er zelf geen, maar wisten we wel 4 anderen die er 1 ter beschikking konden stellen! Gelukkig is nu alles weer voorzien van stroom. Al zal het schadebedrag inderdaad wel oplopen qua indienen, maar als het hetzelfde gaat als met de uitkering van de watersnoodramp zullen veel mensen er niets aanhebben...

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:53

Ik vond het eigenlijk best wat gezelligs hebben Lachen
Met een gaskachel, gasfornuis en een boiler op gas was het hier goed te doen zonder stroom. We hebben wel een aggregaat geleend om de diepvries weer op temperatuur te laten komen en de mobieltjes op te laden. De massaverpakking waxinelichtjes die ik ooit gekocht had, bleek toch weer heel waardevol want er gaan er veel doorheen in 48 uur.
Ik had wel medelijden met de mensen die cv, boiler en fornuis op stroom hebben en 2 volle dagen in de kou hebben moeten doorbrengen. Gelukkig waren er genoeg mensen met hout- of gaskachel waar ze bij terecht konden, al waren sommige oude mensjes daar echt te eigenwijs voor...

Domper was trouwens dat pas op het moment er weer stroom was overal briefjes door de deur gingen met adviezen voor als de stroom uitvalt...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:58

Op zo'n moment ben je dan weer blij met je gaskachel Ja

Ik denk ook bij mezelf............

Hoeveel stroomkabel masten moet je opblazen als terrorist om NL plat te leggen Nagelbijten / Gniffelen.

Nu was het gebied beperkt en kon iedereen toch nog wel ergens anders terecht voor voedsel en warmte, maar als een veel groter gebied zo lang platligt dan gaan de winkels op een gegeven moment ook niet meer open omdat alles bederft.....

Eng idee.

Ik ben blij dat het niet hier gebeurde, want dan zouden de vriezers met oefenhoeven ook ontdooid zijn Misselijk en dat wil je eeeeeeeecht niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:02

dry schreef:
Domper was trouwens dat pas op het moment er weer stroom was overal briefjes door de deur gingen met adviezen voor als de stroom uitvalt...

Ja stom he die briefjes... dat slaat echt nergens op.
De kennis die zonder stroom zat had dus echt alles stroom dus die had echt niks meer.

Arabesk... ja zo ga je idd denken dat je als terrorist zo heel Nederland kan platleggen en afsluiten van de buitenwereld...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:05

mijn man werkt in zaltbommel. Woensdag op donderdag nacht is er op de zaak gelijk ingebroken, 6 computers (geloof ik) weg, aangezien het alarm er ook uit lag. Hij heeft 2 dagen maar de werf op lopen ruimen (je moet toch wat...)

Vind het ronduit belachelijk dat je door zoiets 2 dagen zonder stroom zit.
Een paar jaar geleden werden de kabels over de Amer afgevaren, we hebben welgeteld 3 uur zonder stroom gezeten...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:08

ik hoop dat er kamervragen gesteld gaan worden. Het kan toch niet zo zijn dat het leger allerlei aggregaten vorderd maar ze vergvolgens niet of nauwelijks inzet.. Verward

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:04

Arabesk schreef:
Ik denk ook bij mezelf............

Hoeveel stroomkabel masten moet je opblazen als terrorist om NL plat te leggen Nagelbijten / Gniffelen.

Nu was het gebied beperkt en kon iedereen toch nog wel ergens anders terecht voor voedsel en warmte, maar als een veel groter gebied zo lang platligt dan gaan de winkels op een gegeven moment ook niet meer open omdat alles bederft.....

Eng idee.

Toen de stroom uitviel, ging iedereen natuurlijk meteen op de dijk kijken hoever dat het ging.
Je zag dat het overal donker was en dan spookt toch ergens de gedachte door je hoofd dat het mischien opzet is en het overal in Nederland donker is.
Gelukkig hoorde ik al snel dat dat niet zo was.

Het voordeel van de stroomuitval is dat je je wel realiseert wat een impact zoiets heeft en welke dingen je sowieso in huis moet hebben. En je weet meteen hoelang je vriezer het uithoudt zonder stroom Tong uitsteken

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:06

vikki schreef:
Kan daar verzekeringswerk van gemaakt worden, of valt een dergelijke gebeurtenis niet onder (standaard) dekkingen?

Je kan je schade evt met foto's bij het gemeentehuis opgeven en dan krijg je (zeggen ze) alles terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:04

En dan te bedenken dat we op een net zitten, zelfs buiten Nederland, dus binnen Europa. Een circuit omleiden om via een ander net stroom te krijgen had gekund. Soms zetten ze delen uit omdat er stroom geleend wordt van een ander net, omdat er minder nodig is, zoals bv s'nachts.

Ik vind het echt onbegrijpelijk hoe knullig alles is behandeld. Het water was te hoog, ik kan daar niet bij met mijn verstand, alsof we voor de oorlog leven met onze middelen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:35

Bij ons ook best veel, wij zaten op het randje..
Op de manege was het onder de les, waren de pony's ook niet echt blij mee..

Sushii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:42

Nou ik ben ook errug blij dat we weer stroom hebben!
Ik woon in de bommelerwaard en heb 50 uur zonder stroom gezeten...
Koud hoor en pikke donker in huis! Gelukkig kon ik wel koken, en we hebben ons een beetje warm gehouden met koffie!
Ik vond het idd ook erg slecht van de gemeente dat we niks hoorde, wij hebben niet eens een brief gekregen (ook niet toen we weer stroom hadden Haha!) het is zo raar geen tv/radio je hebt geen idee wat er gaande is en hoe lang het nog gaat duren.
Heb dus ook regelmatig een rondje in mijn auto rond gescheurd....