Muzikant Ike Turner (76) overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Muzikant Ike Turner (76) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 00:04

volkskrant schreef:
Rockpionier Ike Turner (76) overleden

gepubliceerd op 12 december 2007 22:54 , bijgewerkt op 12 december 2007 22:57
SAN DIEGO - De Amerikaanse muzikant Ike Turner, de ex-man van zangeres Tina Turner, is woensdag op 76-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn manager Scott Hanover gezegd. Ike overleed in een voorstad van San Diego.

Turner was een pionier van de rock & roll, maar zijn muzikale prestaties werden overschaduwd door zijn drugsverslaving en zijn mishandeling van zijn vrouw Tina Turner. De zangeres scheidde van hem en begon een zeer succesvolle solocarrière.

De laatste jaren voor zijn dood poetste Ike zijn imago wat op door met zijn band de Kings of Rhythm over de hele wereld op te treden. De critici lieten zich lovend uit over zijn muziek. Eerder dit jaar won Ike een Grammy voor zijn album Risin' with the blues.
bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... _overleden

Op een andere site:

edukos schreef:
Ike Turner overleden!
De legendarische "Ike Turner" is overleden. Hij overleed thuis in zijn slaap. Ike Turner vormde in de jaren zestig en zeventig een duo met zijn toenmalige vrouw Tina. In 1976 verliet Tina haar aan drugs verslaafde man, nadat ze voor de zoveelste keer mishandeld was.
bron: http://www.ekudos.nl/artikel/49166/ike_turner_overleden

Britty

Re: Muzikant Ike Turner (76) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 02:13

Kijk, das pas snel nieuws op bokt. Op 12-12-07 om 22.54 u gepubliceerd en om 23:04 u op bokt Knipoog

Ik denk dat deze man een "mooie" dood heeft gehad, zo in zijn slaap. Als ik dan toch moet, zou ik hier voor tekenen.

Ik maak uit het bericht tenminste op dat hij niet ziek was en dus niet geleden heeft he!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:38

Dat is inderdaad snel nieuws Tong uitsteken
Fijn dat ie in zijn slaap is overleden! Dan heeft ie er in ieder geval niet veel van geleden Lachen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:08

Hmmm, gemengde gevoelens bij dit bericht. Een groot muzikant, maar een eikel van een vent. Ben benieuwd hoe het nieuws bij Tina Turner is gevallen, zal toch ergens wel raar zijn voor haar denk ik. Het is de man geweest die haar een carriere in de muziek heeft bezorgd, maar ook de man die een groot deel van d'r leven heeft verknald.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:27

@JoT idd zeer gemengde gevoelens... Kan er nu niet echt om treuren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:27

Over Tina´s gevoelens stond hier in de krant dat ze die simpelweg niet had, ze had hem 35 jaar al niet meer gezien of gesproken. Ze heeft geen enkel commentaar gegeven.

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... dCanal=185

Hij had longenfiseem, dus helemaal zonder lijden is het niet echt gegaan.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd met de rechten die hij had opge-eist over de platen die gemaakt zijn als duo.

Hij heeft trouwens dit jaar ergens in een interview gemeld dat het huwelijk niet geldig was.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:17

Britty schreef:
Kijk, das pas snel nieuws op bokt. Op 12-12-07 om 22.54 u gepubliceerd en om 23:04 u op bokt Knipoog

Ik denk dat deze man een "mooie" dood heeft gehad, zo in zijn slaap. Als ik dan toch moet, zou ik hier voor tekenen.

Ik maak uit het bericht tenminste op dat hij niet ziek was en dus niet geleden heeft he!

Eens