Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Sigrid_ schreef:Darwin..
Waarom? Omdat daar gedegen bewijs voor is en met God heb ik dat nog niet meegemaakt...
Bovendien, weken van 7 dagen...dat hebben mensen ook maar verzonnen. De Romeinen hadden weken van 10 dagen en ook maar 10 maanden in een jaar. Is maar net hoe je de tijd indeeld.
Vind bovendien dat de natuur verder prachtig in elkaar zit, maar daar hoeft niet persé een brein achter te zitten. Het enige object dat die natuur verstoord is de mens...dan heeft God toch wel erg slecht werk afgeleverd is het niet?
Eerst iets moois scheppen en daarna mensen erbij zetten om alles weer om zeep te helpen. Haha, niet logisch inderdaad.
_Sigrid_ schreef:@ Spettic: als je in God geloofd zou je het zo kunnen zien inderdaad.
Maar als je zoals ik niet in God geloofd, of ruimer genomen, geen opperwezen erkent kijk je er anders tegenaan. Kijk dat verhaal van Adam en Eva is best een mooi en leuk verhaal, maar het klopt natuurlijk van geen kanten. Ze kregen 2 zoons...en met wie hebben die zich vervolgens voortgeplant dan? En waar zijn de Dino's in dit verhaal gebleven? Dat die hebben bestaan staat als een paal boven water, maar ze komen niet in het scheppingsverhaal voor. Toch vreemd!
Tinkerloos schreef:Wie is Darwin??
Tinkerloos schreef:Nope..
Nog nooit van gehoord.
Ik ga je link even bekijken.
Mleeniej schreef:Ik heb geleerd dat de aarde ontstaan is door een enorme explosie.Tinkerloos schreef:Nope..
Nog nooit van gehoord.
Ik ga je link even bekijken.
Oke
Ik verbaas me daar wel over. Hoe heb jij op school geleerd hoe de aarde is ontstaan? en het leven dat wij nu kennen enz enz?
Ik bedoel dit niet neerbuigend o.i.d.
spettic schreef:Het was Gods bedoeling dat alles zo zou blijven.
Citaat:Ik heb geleerd dat de aarde ontstaan is door een enorme explosie.
Het leven dat wij nu kennen tjs..door dat er organismen leefden,en daaruit kwamen dieren enz.
En van het een kwam het ander,en daar was alles.
Nee,klinkt een beetje simpel zo..maar ik had nog nooit van de man Darwin gehoord.
Wel van evolutie enzo,maar niet van hem.
KiWiKo schreef:Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?
KiWiKo schreef:Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?