blauw00gje schreef:Ja inderdaad, dat wel.. Maar toch vind ik het wel humor dat ze dan dat nummer bellen.. Ik bedoel.. Grote kans dat je optgepakt wordt..
Wel is het inderdaad zo dat als er een noodsituatie is ze dan moeten wachten misschien.. Dat vind ik minder.. Had ik nog niet over nagedacht..
Ik heb anderhalf jaar op de 112-centrale gewerkt en kan je zeggen dat het absoluut geen humor is, als je weet dat er meerdere lijnen in de wacht staan en je eerst 10 misbruik telefoontje moet opnemen voor dat je een persoon aan de lijn krijgt die bij iemand staat die bv een hartaanval heeft... Voor die persoon telt dan echt elke seconde! Het zijn met name jongelui dit bellen.. En ja elke lijn moet opgenomen worden en doen ze een fake melding moet je wel 100% zeker weten dat het idd niet echt is.. Kost dus veel tijd!
Idd van de 4 miljoen gesprekken die per jaar binnen komen is 80% misbruik of onjuist gebruikt van het 112 ALARM nummer. Gelukkig zijn er eindelijk ontwikkelingen die dit moeten gaan voorkomen en wordt er tegenwoordig werk van gemaakt. Goede zaak!