Tien jaar cel en tbs voor misbruik pleegkinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Tien jaar cel en tbs voor misbruik pleegkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:55

DEN BOSCH - De rechtbank in Den Bosch heeft de 42-jarige Rudy V. uit Bakel maandag veroordeeld tot tien jaar cel en tbs met dwangverpleging, onder meer wegens seksueel misbruik van zes minderjarige jongens.

Vijf van hen waren verstandelijk gehandicapte pleegkinderen, die de William Schrikker Groep bij hem had geplaatst.

Het is de tweede keer dat V. voor deze strafbare feiten is 'veroordeeld'. Het eerste vonnis in deze zaak werd nietig verklaard omdat een onbevoegde rechter bij de uitspraak betrokken was.

(c) ANP

BRON: http://www.nu.nl/news/1348997/15/Tien_j ... deren.html

Ik vindt de straf veelste laag.

Prrrr

Re: Tien jaar cel en tbs voor misbruik pleegkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:58

iloveyah87 schreef:
Ik vindt de straf veelste laag.

Met alle respect - iedereen zijn eigen mening - maar waar kun jij nou precies een strafmaat op baseren? Ben je op de hoogte van alle omstandigheden van het geval?

Heb me al eens eerder in deze zaak verdiept (rechtenstudent, daar krijg je afwijkingen van), en voor zover ik kan overzien is die man de rest van zijn leven niet meer vrij. Dat lijkt me voor de samenleving ook wel net zo veilig, daar niet van, maar hoe kan de straf dan te laag zijn?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 14:05

Maar 5 verstandelijk gehandicapte kinderen +1 misbruiken terwijl het zijn pleegkinderen zijn? Tbs ok.sorry, maar 10 jaar cel vindt ik niet genoeg...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:07

iloveyah87 schreef:
Maar 5 verstandelijk gehandicapte kinderen +1 misbruiken terwijl het zijn pleegkinderen zijn? Tbs ok.sorry, maar 10 jaar cel vindt ik niet genoeg...

Waar vergelijk je het dan mee? Wat zou je wel genoeg vinden, en vooral: waarom?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:12

ik vind het ook veel te weinig,
Kom op zeg, je hoort gewoon met je klauwen van kinderen, gehandicapt of niet, af te blijven.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:14

@Prrrr, hoe bedoel jij dat deze man de rest van zijn verdere leven niet meer vrij komt?

Ik neem niet aan dat zijn levensverwachting maar 52 jaar is.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 14:19

Prrrr schreef:
iloveyah87 schreef:

Waar vergelijk je het dan mee? Wat zou je wel genoeg vinden, en vooral: waarom?

Vergelijken gaat lastig. Als je alle straffen en misdaden in Nederland vergelijkt dan klopt er niets van....

Imo is zo'n iemand een gevaar voor de samenleving. Met goed gedrag zal hij waarschijnlijk eerder vrij komen. En hoevaak hoor je niet dat ze terugvallen?
Ik zou eerlijk gezegt niet weten wat wel een goede straf zal zijn. Als eerste zou ik roepen dat ze hem vooraltijd zouden mogen opsluiten... Maar als ik daar langer over na denk is het dat ook weer niet. Eerder vindt ik iets als: 18 jaar cel en dwangverpleging meer op z'n plaats. Ook vindt ik dat ze na vrijlating beter gecontroleerd en geholpen moeten worden.Dit om de terug val tegen te gaan...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:30

Leest nou niemand die TBS? Die man zit nog 6 jaar (we zijn nog steeds van het automatische 2/3e van de straftijd is genoeg, de rest wordt omgezet in voorwaardelijk), en dan begint die TBS-periode. Die kan elke twee jaar verlengd worden, en nog eens, en nog eens... totdat-ie in een longstay terecht komt.

Tenminste, als ik de rapportages van de psychiater en de psycholoog goed begrepen heb (staat overigens allemaal op internet he: wel geanonimiseerd, maar het staat er wel).
Er is een hele reële kans dat de man niet meer vrijkomt.
Of je nu 10 of 18 jaar cel voor die TBS plakt maakt eigenlijk niet uit: het beschermen van de samenleving zit in die TBS.

Ik zie geen reden om aan te nemen dat dit een te lichte straf is...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 14:33

In mijn eerdere post had ik al gezegt dat ik de tbs goed vond.

Maar ik vindt dat na de vrijlating er teweinig controle is... Je hoort veelste vaak dat iemand terug valt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:36

Nogmaals: er is een hele reële kans dat hij nooit meer vrij komt.

Maar als ik eerlijk ben: als je alle mensen waarvan het risico bestaat dat ze een ander wat aandoen op moet sluiten, dan zijn er nooit genoeg gevangenissen...

Deze man heeft de kans gekregen omdat die Stichting hem niet controleerde, maar die jongens gewoon maar bij hem plaatste. Hij viste geen mensen van de straat. Risico is dan nog relatief beperkt...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 14:43

Maar wie zegt dat hij nooit jongens van de straat geplukt heeft enw at met vriendjes van de kinderen gedaan heeft en die nu hun mond dicht houden? Wie weet kon die man zich heel goed anders voordoen dan dat hij daadwerkelijk was/is?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:53

Dat weet je nooit zeker. Maar ga er vooral van uit dat daar wel naar gezocht is...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:33

Citaat:
en voor zover ik kan overzien is die man de rest van zijn leven niet meer vrij.

Citaat:
Die kan elke twee jaar verlengd worden, en nog eens, en nog eens... totdat-ie in een longstay terecht komt.

Je zegt eerst dat die man(zoals jij kan zien) de rest van zijn leven niet meer vrij komt en daarna zeg je dat het zo kan zijn dat die tbs steeds met twee jaar verlengd wordt....

Laten we maar hopen dat dat ook gebeurt dan, zo iemand verdient wat mij betreft gewoon de zekerheid om nooit meer vrij te komen en niet de kans op wel een eventuele vrijheid!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:37

Zo'n iemand zouden ze nooit meer vrij moeten laten Hij heeft die levens van die kinderen extreem veranderd en deze hebben hun hele leven lang een trauma ervan. Afschuwelijk dat zulke dingen gebeuren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:38

TBS in zulke gevallen staat zo ongeveer synoniem aan levenslang Lachen Lachen Die man zullen ze niet zo snel gezond in de bovenkamer verklaren Lachen

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:39

toch mag hij van mij alleen maar in de gevangenis blijven.
Levenslang.
Die tbs stelt toch niet zoveel voor.
Laat hem maar eens met een aantal gevangenen alleen, die weten wat hij heeft gedaan.!!

edit, Marijkjuh was me al voor.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:48

KiWiKo schreef:
TBS in zulke gevallen staat zo ongeveer synoniem aan levenslang Lachen Lachen Die man zullen ze niet zo snel gezond in de bovenkamer verklaren Lachen

Dat lijkt me ook onmogelijk, dat je gezond zou zijn in je bovenkamer als je zulke dingen doet.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:27

Wat ik veel erger vind is dat die man blijkbaar de eerste keer door procedurefouten zonder veroordeling is weggekomen en daardoor nog meer slachtoffers heeft kunnen maken. Dat lees je tegenwoordig veel te vaak! Boos!
iloveyah87 schreef:
Het is de tweede keer dat V. voor deze strafbare feiten is 'veroordeeld'. Het eerste vonnis in deze zaak werd nietig verklaard omdat een onbevoegde rechter bij de uitspraak betrokken was.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 23:33

soesita schreef:
Wat ik veel erger vind is dat die man blijkbaar de eerste keer door procedurefouten zonder veroordeling is weggekomen en daardoor nog meer slachtoffers heeft kunnen maken. Dat lees je tegenwoordig veel te vaak! Boos!
iloveyah87 schreef:

Nee, ze hadden een fout gemaakt bij het gerechtshof en daardoor hebben ze over dezelfde zaak een nieuwe uitspaak moeten doen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:28

soesita schreef:
iloveyah87 schreef:

Waar baseer jij op dat ie meer slachtoffers heeft gemaakt tussen de twee uitspraken? Die man is niet vrijgekomen. Hij heeft tussen de twee uitspraken in de hele tijd vastgezeten. Onder andere op eigen initiatief, hij was namelijk bang dat ie meer slachtoffers zou maken en wilde niet vrijkomen...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:44

Jullie hebben volkomen gelijk, ik heb niet goed gelezen. Bloos