Zelfmoord na wraak online

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:30

Citaat:
AMSTERDAM - Een 13-jarig meisje pleegde zelfmoord nadat bleek dat haar MSN-vriendje op wie ze dolverliefd was in werkelijkheid de 47-jarige buurvrouw was..

De ouders van Megan hebben alleen nog een gedenkteken

Megan maakte een eind aan haar leven na pesterijen van haar buurvrouw..

Megan Meier uit de Amerikaanse staat Missouri was een jaar lang in de veronderstelling dat ze de leuke 16-jarige Josh aan de haak had geslagen. Josh bleek echter alleen in het hoofd van de buurvrouw te bestaan. Zes weken na de zelfmoord van het meisje kwamen haar ouders erachter wat zich allemaal had afgespeeld tussen Megan en Lori Drew. En nog schokkender: Lori was de moeder van één van de vriendinnetjes van Megan.

Megan en de dochter van Lori waren hartsvriendinnen, maar na een rotperiode van depressiviteit en een gevecht tegen overgewicht besloot Megan de vriendin te dumpen. De moeder was daar zo boos over dat ze besloot online wraak te nemen.

Op MySpace maakte ze een nep-profiel aan. Later zou ze tegen de politie zeggen dat dat was om te kijken wat Megan over haar dochter zou zeggen tegen een vreemde.

Op het moment dat de 'relatie' op een hoogtepunt was, stuurde de 47-jarige een mail dat Megan niet deugde en haar vrienden slecht behandelde.'Je bent een slecht iemand en iedereen haat je', gaf de genadeklap, want het was de laatste mail die het meisje voor haar zelfmoord binnenkreeg. 'De wereld is beter af zonder jou', aldus de wraakzuchtige moeder. Haar ouders vonden haar hangend aan een riem in de slaapkamer.

Pas weken later hoorden de ouders dat het om een internetpesterij ging en dat notabene de moeder van een vriendinnetje erachter zat. De woedende vader van Megan sloeg een kerstkado dat ze voor de familie Drew in bewaring hielden met een hamer aan stukken en gooide de onderdelen op de oprit van de Drews.

Die haalden de politie erbij en zo kwam het hele verhaal in de openbaarheid. Omdat internetpesten niet strafbaar is in Amerika, gaat 'Josh' vrijuit.

Wat een verhaal zeg. Vind het echt belachelijk dat een vrouw zo iets kan doen.. Waar zit haar verstand zeg. Die is toch niet goed bij haar hoofd?
Je een jaar vordoen als een jongen, en daarna z'n mail sturen.. , vind dit echt sneu..

*Edit*
Bron:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2675 ... nline.html
Laatst bijgewerkt door esperance op 03-12-07 18:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Naomi_Jortje

Re: Zelfmoord na wraak online

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:32

Tjézus, dit is echt te erg Bloos!
Ooh, waarom is internetpesten toch niet strafbaar?! Boos!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:32

Ik vind het erg 'kinderachtig' geschreven, maar dit kan ook aan mij liggen. Ik geloof het eerlijk gezegt niet.

Waar heb je dit gevonden dan ? Lachen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:34

Bron heb ik er maar even bij gezet. Is van de telegraaf..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:34

Het leest een beetje raar met dat stuk met linkjes ertussen. snapte er eerst niets van.
Vreselijk zoiets.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:35

Het verhaal klopt wel, is een ongeveer een maand geleden ook al in de publiciteit geweest, zal eens kijken of ik het terug kan vinden..

edit bron: krux.nl

Citaat:
In de Amerikaanse staat Missouri heeft een 13-jarig meisje zelfmoord gepleegd nadat ze ontdekt had dat haar MSN-vriendje op het internet, waarop ze smoorverliefd was, niemand minder dan haar buurvrouw was.

Megan Meier had een tijdje geleden een van haar hartsvriendinnen de rug toegekeerd na een periode van depressiviteit en een gevecht tegen overgewicht. Die hartsvriendin was de dochter van buurvrouw Lori Drew. Die was zo kwaad dat ze besloot om via het internet wraak te nemen. Dat schrijft De Telegraaf.

De 47-jarige buurvrouw maakte op MySpace een vals profiel aan. Aan de politie verklaarde ze dat ze dit enkel deed om te zien wat Megan tegen een vreemde over haar dochter zou zeggen. Toen hun relatie op een hoogtepunt was, stuurde de buurvrouw een mail waarin ze zei dat Megan niet deugde en dat ze haar vrienden slecht behandelde. "De wereld is beter af zonder jou", schreef ze. Even later vonden haar ouders haar hangend aan een riem in de slaapkamer.

Enkele weken later hoorden de ouders dat de internetpesterij de oorzaak voor de zelfmoord van hun dochter was. De vader van Megan was woedend en sloeg een kerstgeschenk, dat ze voor hun buren bewaarden, aan stukken. De onderdelen gooide hij op hun oprit. Internetpesterijen zijn niet strafbaar in Amerika. Daardoor gaat de buurvrouw dus vrijuit.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:35

Ontzettend bizar verhaal...

Maar of dit specifieke voorbeeld nou waar is of niet, feit blijft dat dit soort dingen wél gebeuren... Waar blijft de mensheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:36

jeetje, wat een gestoorde buurvrouw....
Dat haar dochter een minderwaardigheidcomplex heeft kan ik ook begrijpen..zo'n persoon kan niet opvoeden...

Mierke

jeemig.. die heeft echt een steekje los.. zat haar verstand in dat kerstkado ofzo..?

CM_

ziek Scheve mond

het zal je moeder / buurvrouw maar wezen ...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:38

Heb het allemaal eens bewerkt. Stond idd een beetje raar.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:38

runningkawa schreef:
jeetje, wat een gestoorde buurvrouw....
Dat haar dochter een minderwaardigheidcomplex heeft kan ik ook begrijpen..zo'n persoon kan niet opvoeden...

Helemaal gelijk geen woorden voor dat mensen zo doen Misselijk
arm meisje..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:38

Jeminea Ziekelijk.. Nog vrij uit gaan ook.... Verward

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:40

Zo wat een zieke vrucht die buuf zeg, gefrustreerde dame zo te lezen..wat bezint zo'n volwassen vrouw om een kind notabe zo te treiteren..
Afschuwelijk om zo te ontdekken dat je dochter mss mede daardoor zelfmoord heeft gepleegd.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:03

Jezus, wat een gestoorde buurvrouw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:39

Als ik die vader was had ik volgens mij wel meer kapot geslagen dan een kado. Nagelbijten / Gniffelen
Ik snap echt niet hoe iemand zó ziek kan denken. Hoop echt dat ze de rest van dr leven rondloopt met een gigantisch schuldgevoel.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:38

Guernica schreef:
Als ik die vader was had ik volgens mij wel meer kapot geslagen dan een kado. Nagelbijten / Gniffelen
Ik snap echt niet hoe iemand zó ziek kan denken. Hoop echt dat ze de rest van dr leven rondloopt met een gigantisch schuldgevoel.

En dat hoop ik ook!
Ik vind het een vreemd verhaal.. Pfff zoiets verzin je toch niet?!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:56

echt ziek geen woorden voor, en dat het niet strafbaar is is bullshit. Het pesten van een minderjarig meisje tot de dood er op volgde. arm arm schaapke Verdrietig

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:58

Oh my.. Dat zoiets kan gebeuren zeg.. Scheve mond
Pff ik heb er geen woorden voor..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:05

Wat een nette mensen dat ze alleen het kerstkado wat ze in bewaring hadden gesloopt hebben.
Denk dat er genoeg mensen iets anders met die hamer gedaan zouden hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:38

OMG dit is echt ongelooflijk! Hoe ziek moet je zijn om als volwassene zo een kind (!!) te treiteren zeg. Ik vind dat deze mensen heel netjes zijn geweest, menig persoon was de buurvrouw te lijf gegaan met die hamer denk ik (en dan geef ik ze eerlijk gezegd geen ongelijk).

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:43

Wat ontzettend sneu zeg... Wat moet dat kind allemaal niet meegemaakt hebben..
Dat die vrouw vrijuit gaat is ook verschrikkelijk zeg! Scheve mond Die heeft eigenlijk een soort van moord gepleegd. Frusty

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:45

sit is echt byzar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:49

Triest en afschuwelijk voor de ouders! Arme kind stond ook niet echt stevig in haar schoenen en was toch wat naief... hoe kun je een relatie hebben met iemand die je nooit hebt ontmoet en dan er zo van slag door zijn dat je je familie zo iets ergs aandoet? Eerlijk gezegd heb je als ouder ook wel de taak je dochter te controleren op het internet. Was altijd erg blij als ik zag dat bij een aantal jonge tieners de pc in de huiskamer zag staan Lachen Kan een hoop geheimzinnigheid en ellende voorkomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:11

Ik had het verhaal ook al eerder gehoord. Maar het is toch ongelovelijk dat zoiets gebeurd en dat het niet strafbaar is! Een meisje van 13 jaar is zo makkelijk te beinvloeden. Wat bezield zo'n vrouw?