Citaat:Dronken fietser moet rijbewijs inleveren
'S HERTOGENBOSCH - Een 60-jarige dronken fietser die door rood is gereden, heeft zijn overtreding moeten bekopen met het inleveren van zijn rijbewijs.
Dat heeft de Politie Brabant-Noord vrijdag medegedeeld. De fietser uit 's Hertogenbosch bleek bij een controle behoorlijk onder invloed van alcoholhoudende drank te zijn. Hij had ruim vier keer zo veel op als wettelijk is toegestaan.
ik vind het belachelijk, je drinkt een borrel, neemt de fiets, en dan nóg je rijbewijs in kunnen leveren.
je mag officieel inderdaad niet dronken op straat, zelfs niet lopend, maar kom óp zeg, je moet toch op de één of andere manier naar huis?
'beam me up scotty' werkt niet in het gewone leven.
toen ik nog in nederland woonde stopte ik zowat nooit voor een rood stoplicht op de fiets, gewoon goed kijken en oversteken.
ik ben erg benieuwd of ze hiermee weg komen [justitie], het was namelijk geen gemotoriseerd voertuig zoals een brommer, ik heb begrepen dat ze dan wel je rijbewijs mogen innemen, en als het ingenomen is mag je geloof ik ook niet meer op een brommer, maar zeker weten doe ik dat niet.
ik zou werkelijk woest zijn als dit mij overkomen was....... heb ook trouwens heel vaak de auto laten staan en op fiets naar de kroeg en feestjes en vervolgens met een slok op naar huis fietsen, je moet toch wat tenslotte als je van een borrel houdt.