1e klas in de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

1e klas in de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:23

Ik vind het echt de grootste onzin. In de bus of tram of weet ik veel waar hebben we dit toch ook niet meer? Dus waarom in de trein wel? Elke ochtend en middag als ik laat thuis kom van een lange dag school moet ik weer staan in de trein. Als ik dan bij mijn halte ben dringend door de mensen naar de deur. Met heel veel moeite. En dan in de 1e klas zit niemand of misschien 1 of 2 mensen. Er is gewoon nog zoveel ruimte in de trein maar er mag niet worden gezeten want je betaald iets minder. En als je er wel gaat zitten durven ze ook nog een bekeuring te geven.. Terwijl de 2e klas gewoon over beladen is en waar net aan gestaan kan worden in de trein.

Wat vinden jullie er nou van?

Hackie

Re: 1e klas in de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:13

Haha, wij hadden ook dat zelfde probleem, toen kwam de conducteur: Wil iedereen die geen 1ste klas kaartje heb nu hier weg gaan? Conclusie: Hele cabine leeg Clown
Bij ons wordt het af en toe wel omgeroepen als het echt TE druk is dat je er mag gaan zitten. Ik zat op het traject (Amsterdam-Alkmaar en weer terug Lachen )

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:42

Nou, treinreizen worden heel vaak gedaan voor langere afstanden. Een vliegtuig doet dit ook( nog langer dan :p) en is ook verdeeld in klassen.
Mij stoort het niet zo eigenlijk.
En bij ons wordt er soms ook gezegd dat de mensen in klasse 1 mogen gaan zitten als het druk is.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:50

Ik kan begrijpen dat je kiest voor 1e klas reizen als je lang moet reizen Ja

Enige wat ik nutteloos vind, zijn stoptreinen met 1e klas wagons, waarom hebben die dat nodig?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:58

Ik vind het ook de grootste onzin dat je er niet mag zitten als het druk is. Je betaalt toch om te zitten in de trein. Bovendien zijn ze op het hoofdkantoor niet superslim, op mijn voordeeluren kaart staat dat ik 10 jaar later geboren ben...

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:06

ik snap wel dat er eerste klas is. vaak zie je ook dat mensen daar aan het werk zijn. en ach mensen betalen er ook meer voor.

maar wat me echt irriteert is dat die eerste klas altijd in het midden zit. en dat er teveel eerste klas coupe's zijn. als er nou gewoon een klein stukje (10 plaatsen bijvoorbeeld) per trein is, dan is dat toch voldoende?

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:05

Ik vind het best handig. Ik rijdt altijd gratis 1e klasse met de trein en heb dus altijd plaats. Als het echt superdruk is mag hier meestal ook de 1e klasse gebruikt worden. Maar het is er altijd lekker rustig en weinig gepraat en lawaai van mensen, vind het wel lekker zo Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:32

ik vind het eerlijk gezegd terecht dat mensen met een 2e klasse kaartje niet in de eerste klasse gaan zitten als het "gewoon" druk is.

Ik reis regelmatig over een zeer lang traject in NL, en ik koop dan een kaartje voor de eerste klasse. Ik doe dit om de zekerheid van een zitplaats te hebben en het comfort en de ruimte en rust van de eerste klasse... ik betaal het extra geld niet om alsnog tussen de 2e klasse reizigers te gaan zitten... Lachen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:39

purny schreef:
Je betaalt toch om te zitten in de trein.

Nee. Je betaalt om van A naar B vervoerd te worden (vervoersovereenkomst).

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:51

Sash schreef:
ik snap wel dat er eerste klas is. vaak zie je ook dat mensen daar aan het werk zijn. en ach mensen betalen er ook meer voor.

maar wat me echt irriteert is dat die eerste klas altijd in het midden zit. en dat er teveel eerste klas coupe's zijn. als er nou gewoon een klein stukje (10 plaatsen bijvoorbeeld) per trein is, dan is dat toch voldoende?

Dat zou al een stuk beter zijn. 1coupe eerste klas. Dat scheelt al heel veel..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:13

Tja, ik denk dat er wel een stukje 1e klas moet blijven. want bijv. mijn vader moet een heel stuk in de trein en dan moet hij ondertussen nog werken. dat kan niet staand en ook niet als het heel druk is. dus aan de ene kant heb ik zo iets van okey het is wel goed. maar aan de andere kant wel vervelend dat somige mensen moeten staan in de 2e klas.

(ik zou dan zegen je moet staan voor iemand met een 1e klas kaartje en dan gewoon je stil houden daar. dan is het toch gewoon prima zo!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:15

ALS ik .... met de nadruk op ALS ...met de trein ga, dan ga ik eerste klas...............

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:18

Als ik naar Utrecht moet (kwartiertjes) reis ik 2e klas.
Maar als ik naar Den Bosch ga zit ik liever 1e klas.
Gewoon omdat ik dan weinig tot geen starende mensen om mij heen heb.
En het is lekker comfortabel. Maar alleen als ik langer moet reizen.

Wel ben ik het ermee eens dat er teveel 1e klas plaatsen zijn...die zitten bijna nooit vol.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:29

Ik reis elke dag met de trein van en naar mijn werk, 2e klas dus. In de treinen waarmee ik reis zijn altijd meerdere coupé's 1e klas. De treinen zijn altijd overvol en veel mensen moeten staan, zo vreselijk op elkaar gepropt, dat het de mensen die de 2e Wereldoorlog hebben meegemaakt daaraan doet denken.
Als het echt zo druk is dat iedereen hutje-bij-mutje staat, dan ga ik 1e klas zitten. Mocht ik ooit een bekeuring krijgen, dan laat ik het voorkomen. Overigens heb ik het ook al weleens horen omroepen dat je 1e klas mag gaan zitten bij drukte, dus dan probeer ik natuurlijk eerst op die manier onder een bekeuring uit te komen Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:08

Ik trein ook dagelijks van Zwolle naar Groningen en weer terug. Uurtje met de trein. Op maandagochtend is het heel erg druk, maar ik heb altijd nog wel een zitplaatsje. Vrijdagmiddag ook, dan moet je gewoon zorgen dat je ruim op tijd bij de trein bent *LOL*
Ik vind niet dat de eersteklas opgeheven moet worden. Tweedeklaskaartjes 'toelaten' in de eerste klas vind ik niet fair tegenover de mensen met eerste klas kaartjes. Die betalen niet grof meer om alsnog overspoeld te worden door reizigers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:54

Ik zit bijna elk weekend van Duivendrecht naar Assen in de trein en weer terug (naar vriendje). Als arme scholier kan ik me helaas geen 1eklas kaartje veroorloven, zelfs niet met kortingskaart Tong uitsteken Van mij mag er best 1e klas zijn, begrijp alleen niet dat mensen zoveel meer geld uit willen geven aan een kaartje.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:26

Ik kwam er laatst ook achter dat er een stilte coupe is in een trein Haha!
Alleen echt stil was het er niet, het was nogal druk en iedereen was gewoon aan het praten met elkaar. Maar ik snap ook niet waar die coupe voor is. 1ste klas reizen is inderdaad rustiger dan een 2de klas stilte coupe Tong uitsteken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:26

Een stilte coupé? Nagelbijten / Gniffelen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:32

Ja daar mag je geen geluid maken Tong uitsteken
Is zo aangegeven:
http://i29.photobucket.com/albums/c291/ ... rkopie.jpg (je mag ook niet uit je neus peuteren)
http://www.vanveelen.info/images/stiltecoupe.jpg

Eerste klas hoeven ze van mij niet af te schaffen al reis ik er nooit mee, minder coupés op trajecten / tijden wanneer er toch niemand zit mag wel en wat sneller/vaker omroepen dat mensen daar ook mogen zitten als het erg druk is (al kan je zelf ook wel bedenken dat als het echt heeeel druk is ze toch geen kaartjes gaan controleren dus je daar kan gaan zitten Clown )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:35

Hey!
Volgens mij zat ik in zo'n coupé vorige week...
Ik kan mij tenminste die 'S' herinneren...snapte al niet wat het betekende. Huilen van het lachen
Maar had toch mijn mp3 op dus hoorde niets en zei niets. Tong uitsteken

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:43

Ik was dus zo ongeveer net zo hard mee aan het doen herrie te maken Tong uitsteken maar wat wil je als je een kind van 3 mee hebt Tong uitsteken

Maar 1 zakenmannetje irriteerde zich wel aan het geluid in die coupe, hij zei nog nadrukkelijk tegen de persoon die hij aan de telefoon had (over stil zijn gesproken *LOL* ) dat hij zo te horen in de stilte coupe zat (pas toen hij dit zei ging er belletje bij mij rinkelen dat het de stilte coupe was Bloos )

Maar goed, dan vind ik ook weer dat als je een mooi duur pak kan aanschaffen en een nette leren koffer met laptop mee kan nemen in de trein, je ook een eerste klas kaartje kan kopen en daar kan gaan zitten. Maar sommige mensen snappen nou eenmaal niet dat in de spitsuren de treinen nogal druk bezocht zijn Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:46

HELEMAAL mee eens! Ik stoor me er ook steeds aan iedere dinsdag- en woensdagochtend wanneer ik de behoorlijk volle trein van 800 naar Tilburg moet hebben. Ook irritant dat je op moet letten waar je instapt, zie je de trein aankomen, sta je bij een deur: 'Oh nee, dit is 1e klas, effe verder lopen dus...'

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:48

Ik heb al best vaak in zo'n stilte-coupé gezeten. Was echt wel stil op één keer na toen 2 vriendinnen erg luid zaten te beppen, terwijl ze elkaar al de hele dag hadden gezien (wat bleek uit het gesprek dat ik uiteraard luid en duidelijk kon volgen).

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:50

Ik zit op het zogenaamde 'horrortraject' naar school en naar huis, en dat omdat het altijd zo druk is. Normaal gesproken ga ik niet in de 1e klas zitten, maar de laatste keer zat ik op de trap voor de 1e klas en toen zeiden meerdere mannen die in de 1e klas zaten 'Kom lekker hier op een stoel zitten'. Oke dan doe ik dat, als ik zeker weet dat men er geen problemen mee heeft.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:40

Ik zat ook altijd eerste klas. Waren precies dezelfde stoelen ook dus waarom dan gaan staan.