Moeder overleden baby aangehouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Moeder overleden baby aangehouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:36

Citaat:
Vrouw bevalt van placenta, baby dood in huis aangetroffen
Leens - Vrijdagavond omstreeks 19.00 uur hebben ambulancemedewerkers in een woning aan de Proosdij in Leens een overleden pasgeboren baby gevonden. De vader en moeder van het kindje zijn eerder die middag (15.45 uur) met spoed per ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat de vrouw in barensnood verkeerde. In het ziekenhuis bleek de vrouw echter alleen te bevallen van de placenta.

Het ziekenhuis heeft de politie gewaarschuwd waarna een ambulance en politie naar de woning zijn gegaan. Daar werd het kindje door ambulanceverpleegkundigen levenloos aangetroffen. De vrouw ligt nog in het ziekenhuis; de vader van het kindje wordt door de politie gehoord. Omdat het pasgeboren kindje dood is aangetroffen, is de politie direct een onderzoek gestart. Medewerkers van de forensische opsporing doen onderzoek in de woning. Het onderzoek is gericht op het achterhalen van de toedracht van de geboorte en het vaststellen van de doodsoorzaak van de baby.

Bron: netn.nl

Ik snap niet hoe het ambulancepersoneel heeft kunnen missen dat het kindje al geboren was. Je checkt toch de stand van zaken down under eer je zo'n vrouw in de ambulance schuift?
Ben benieuwd hoe het kindje is omgekomen, hoop niet dat het door deze nalatigheid is gekomen.

En de ouders van het kindje wisten toch ook dat de baby er al was?
Heel vreemd...

Update: paardje2005 @ [NM] Vrouw bevalt en vergeet kindje mee te nemen..
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 29-11-07 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: update geplaatst en titel aangepast

Anoniem

Re: Vrouw bevalt en vergeet kindje mee te nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:44

Hè? Dat klinkt echt heel vaak!
Het lijkt me dat je wel door hebt dat je kind al is geboren, maar ja, ik was er natuurlijk ook niet bij..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:46

Nou, volgens mij is het voor een vrouw niet te missen of het kind er al wel of niet uit is....
Dan heb je nog de navelstreng, daar zal ook iets mee gebeurd moeten zijn, wellicht uit ziczhelf geknapt maar toch...
Kind heeft blijkbaar niet gehuild, anders hadden ze dat wel gemerkt...
al met al erg vaag!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:48

zoo echt apart!!
misschien waren ze zo in paniek, de moeder en haar vriend dus, dat ze echt niet geweten hebben wat ze overkomen is?
ik zou anders echt niet kunnen verklaren hoe dit gebeurd kan zijn,
je kan het echt niet missen als de baby geboren is, dat merk je echt wel, en zie je natuurlijk ook.....
tenzij ze onder de dekens is gebleven in het donker ofzo...?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:20

Nou ja zeg, heel apart.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:29

Wat een raar bericht Scheve mond
Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:29

Tja, erg apart, van het ambulance personeel, maar ook van die ouders. Alsof vader en moeder niet door hebben wat er al uitgekomen is? Kan me er in ieder geval niks bij voorstellen, dit mogen ze wel eens grondig gaan uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:31

Dat is vaag, maar die ouders zijn wellicht ook niet de slimste? Ik verwacht dat dit wel een uniek iets is, dat op een normale manier zoiets niet kan..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:40

mmmm misschien waren haar weeen zo heftig dat ze het niet voelde. En misschien gleed het kindje wel direct mee toen haar water brak. We waren er tenslotte niet bij he. Voor sommige is het baren van een kind een eitje en dan de naweeen een hel. Maar het blijft wel mega apart. Want die navelstreng laat ook niet zomaar los!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:42

Maar ook al heeft mams het zelf niet door, ik neem dat pappa toch wel even een kijkje heeft genomen van onder inafwezigheid van de vroedvrouw( hoewel sommige mannen...) Of in ieder geval iets heeft horen vallen Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:42

pff wat een apart verhaal zeg! Bloos!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:16

Ik had het al gezien op het nieuws gisteren, vreselijk. Maar ook echt raar, ben wel benieuwd wat er nou echt gebeurd is.. Want niemand in de omgeving wist dat ze zwanger was, ze hadden altijd beweerd niet meer kinderen te willen (ze hebben al 2 meende ik). Raar hoor.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:18

Ik las het in de krant en vind 't ook maar een raar verhaal

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:20

ik vind het echt een achterlijke moeder en vader!
zag het gisteren al op het nieuws...
niemand wist ook dat dat mens zwanger was!

ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt, ik heb in ieder geval GÉÉN respect voor dit soort mensen...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:21

Roelke_ schreef:
Ik had het al gezien op het nieuws gisteren, vreselijk. Maar ook echt raar, ben wel benieuwd wat er nou echt gebeurd is.. Want niemand in de omgeving wist dat ze zwanger was, ze hadden altijd beweerd niet meer kinderen te willen (ze hebben al 2 meende ik). Raar hoor.

ze had inderdaad een 2ling van 6 jaar dacht ik

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:24

Misschien een miskraam/vroeggeboorte.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:26

nikkigioa schreef:
Misschien een miskraam/vroeggeboorte.

nou ik denk het niet, dan neem je HELEMAAL je kindje mee, al helemaal in zo'n laat stadia.
dan probeer je zo'n kindje toch te redden??
geloof me ik spreek uit ervaring...

en als ze het kindje echt vergeten zijn, zijn het na mijn idee al geen goede ouders en mag die 2ling ook weggehaald worden van mij! die verdienen dan betere ouders Boos!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:20

Esmeralda schreef:
mmmm misschien waren haar weeen zo heftig dat ze het niet voelde. En misschien gleed het kindje wel direct mee toen haar water brak. We waren er tenslotte niet bij he. Voor sommige is het baren van een kind een eitje en dan de naweeen een hel. Maar het blijft wel mega apart. Want die navelstreng laat ook niet zomaar los!

Dit lijkt mij persoonlijk erg ver gezocht. Ik kan niet anders dan uit dit verhaal de conclusie trekken dat ze het kindje bewust achtergelaten hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:41

Ik ook en misschien was het kindje idd al dood en hebben ze het voor het ambulance personeel verborgen gehouden. Het ambulance personeel is er dan alleen maar voor om de vrouw zo snel mogelijk in het ziekenhuis te brengen en mocht het onverhoopt toch komen tijdens een rit te assisteren tijdens de bevalling, dat is hier niet gebeurd, dus het ambulancepersoneel heeft er alleen voor gezorgd de vrouw zo snel mogelijk in het ziekenhuis te krijgen. Wat mij betreft treft het ambulancepersoneel geen blaam

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:42

SAKKIA schreef:
Ik ook en misschien was het kindje idd al dood en hebben ze het voor het ambulance personeel verborgen gehouden. Het ambulance personeel is er dan alleen maar voor om de vrouw zo snel mogelijk in het ziekenhuis te brengen en mocht het onverhoopt toch komen tijdens een rit te assisteren tijdens de bevalling, dat is hier niet gebeurd, dus het ambulancepersoneel heeft er alleen voor gezorgd de vrouw zo snel mogelijk in het ziekenhuis te krijgen. Wat mij betreft treft het ambulancepersoneel geen blaam

Inderdaad.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:17

Jeetje, dit is wel een apart verhaal zeg! Scheve mond

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:23

Denk dat moeder gewoon dat kind heeft gebaard en dood heeft laten gaan/vermoord. Toen de naweeën niet ophielden is ze misschien in paniek geraakt omdat er iets mis met HAAR was (hoe egoistisch kan je zijn) en toen de bevalling van de placenta heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:26

ik vind idd dat het ambulance personeel ook geen schuld heeft hieraan, als die vrouw zegt dat het kindje nog niet geboren is, en die heeft al 2 kinderen dan moeten ze daarop kunnen vertrouwen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:29

Apart verhaal Scheve mond Ben benieuwd..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:08

Dit vind ik echt een heel vreemd verhaal!