Tieners kiezen vaker voor abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Tieners kiezen vaker voor abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 00:40

Citaat:
Zwangere tieners kiezen steeds vaker voor een abortus. Dat blijkt uit cijfers van de Rutgers Nisso Groep die donderdag zijn gepubliceerd.

Het totaal aantal abortussen was in 2006 32.992, 8,6 gevallen per 1000 vrouwen tussen de 15 en 45 jaar. Het aantal is volgens de groep sinds 1992 vrij stabiel.

Vorig jaar koos 13,3 procent van de zwangere vrouwen voor een abortus. Van deze 33.000 vrouwen, was 14 procent afkomstig uit het buitenland. Er waren bij elkaar 5400 zwangere tieners waarvan er 3600 (66 procent) een voortijdig einde aan de zwangerschap maakten.

Zwangere Marokkaanse en Surinaamse meisjes kiezen het vaakst voor een abortus, respectievelijk 79 en 75 procent. Van de autochtone tieners doet 60 procent dat.

Volgens de Rutgers Nisso Groep worden zwangerschappen steeds vroeger afgebroken. In ruim een derde (35 procent) van de gevallen is dat in de eerste vier weken na de conceptie.

bron:

http://www.hotreporter.nl/?p=21?

jeetje, hebben die mensen niet aan de voorbehoedsmiddelen gedacht Stoom uit je oren

zijn genoeg die geen kinderen kunnen krijgen.

baroen

Re: Tieners kiezen vaker voor abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 02:52

Ketaki schreef:
Citaat:
Zwangere tieners kiezen steeds vaker voor een abortus. Dat blijkt uit cijfers van de Rutgers Nisso Groep die donderdag zijn gepubliceerd.

Het totaal aantal abortussen was in 2006 32.992, 8,6 gevallen per 1000 vrouwen tussen de 15 en 45 jaar. Het aantal is volgens de groep sinds 1992 vrij stabiel.

Vorig jaar koos 13,3 procent van de zwangere vrouwen voor een abortus. Van deze 33.000 vrouwen, was 14 procent afkomstig uit het buitenland. Er waren bij elkaar 5400 zwangere tieners waarvan er 3600 (66 procent) een voortijdig einde aan de zwangerschap maakten.

Zwangere Marokkaanse en Surinaamse meisjes kiezen het vaakst voor een abortus, respectievelijk 79 en 75 procent. Van de autochtone tieners doet 60 procent dat.

Volgens de Rutgers Nisso Groep worden zwangerschappen steeds vroeger afgebroken. In ruim een derde (35 procent) van de gevallen is dat in de eerste vier weken na de conceptie.

bron:

http://www.hotreporter.nl/?p=21?

jeetje, hebben die mensen niet aan de voorbehoedsmiddelen gedacht Stoom uit je oren

zijn genoeg die geen kinderen kunnen krijgen
.

dus? ten eerste, weet jij veel hoe ze zwanger zijn geraakt, dat staat er nl niet bij, ook als je de pil of condoom gebruikt, kan er wel eens wat gebeuren.. dan heb je nog misbruik/verkrachting enz. dus ik vind je oordeel te snel.

ten tweede... tja ik vind dat altijd zo'n slap verhaal... dus als al die mensen/jonge meiden geen abortus laten plegen, krijgen mensen die geen kinderen kunnen krijgen spontaan kinderen? het 1 staat toch los van het andere en als je over adoptie begint? ook dat is weer iets heel anders, dan nog moet je als mens, jong of niet, 9 maanden zwangerschap doorlopen en een bevalling, niet iedereen kan of wil dat en dat is ieder haar goed recht.

tuurlijk weet ik dat er een boel zwangerschappen en abortussen uit onvoorzichtigheid, laksheid, luiheid, onnadenkendheid enz ontstaan, maar dan nog.. als jezelf nooit in een situatie hebt gezeten, oordeel dan ook niet te hard aub Knipoog

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:07

Daar vind ik wel dat je gelijk in hebt baroen.
Er zijn veel meisjes die het eerst onveilig doen en zwanger raken. Dat vind ik wel te erg. Maar een abortus omdat je verkracht bent vind ik wel heel iets anders!
En al doe je het onveilig, als je geen abortus kan gaat het misschien ook wel fout. Het kind zal het toch ook goed moeten krijgen..

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:27

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit niet helemaal volledig. In het originele rapport staat namelijk dat het aantal tienerzwangerschappen op zich daalt, alleen dat tieners die wèl zwanger worden, eerder voor abortus kiezen. Dus schijnbaar denken tieners juist vaker aan voorbehoedsmiddelen dan voorheen. Pling

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:36

Daar is over na gedacht Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:41

Citaat:

Ketaki schreef:

zijn genoeg die geen kinderen kunnen krijgen.

De meeste meisjes uit deze groepen worden gedwongen zwanger, dat ze steeds meer voor abortus kiezen betekent dat ze ge emnacipeerder worden. Als je door de vriend van je oudere zus, tante of zelfs moeder verkracht bent, hetgeen vooral bij Antiliaanse en Surinaamse meisjes voorkomt, heb je niets in te brengen, maar je leven is wel kapot.
Daar om is het goed dat ze voor zichzelf en hun toekomst deze uitkomst benutten.
Moslim meisjes die voor hun huwelijk zwanger worden verliezen hun hele bestaansrecht, kunnen naar een of ander bergdorp gebracht worden of vermoord worden.
Het is moedig en een teken van emancipatie en inburgering in de westerse wereld dat ze durven te kiezen voor een eigen leven.