Schietpartij in Veldhoven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Schietpartij in Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 13:45

Vier gewonden bij schietpartij Veldhoven
maandag 12 november 2007 09:02

Bij een schietpartij in het Noord-Brabantse Veldhoven zijn vannacht vier mensen gewond geraakt. Twee gewonden zijn er slecht aan toe. Eén van hen verkeert in levensgevaar. De politie heeft intussen twee verdachten aangehouden.

Bij een scheitpartij in Veldhoven zijn vannacht vier gewonden gevallen
Dat heeft een politiewoordvoerder vandaag bekendgemaakt.

De schietpartij had plaats na een vechtpartij voor een café net buiten het centrum van Veldhoven. De politie kreeg om half één ’s nachts melding van de vechtpartij in het café in de Kromstraat.

Bij aankomst van de agenten bleek de ruzie buiten op straat te zijn ontaard te in een schietpartij, meldt het Eindhovens Dagblad.

Een traumahelikopter is ingezet om de gewonden te verzorgen. De slachtoffers zijn overgebracht naar nabijgelegen ziekenhuizen.

De verdachten zijn een 39-jarige man die door de politie in zijn auto werd opgepakt en een 43-jarige man die zich meldde bij het politiebureau. Beiden komen uit Veldhoven.

De aanleiding voor de vecht- en schietpartij is nog onbekend.

De politie sluit niet uit dat er nog meer aanhoudingen worden verricht.

Bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... nr/178852/

Dit is ongeveer 1,5 tot 2 km ofzo van mijn huis! Het komt wel heel dichtbij allemaal.. Het is trouwens maar 150/200 meter van het huis van mijn beste vriendin af! Was wel even schrikken..

Blue_Eyes

Re: Schietpartij in Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:36

Gut, we komen wel uit een crimineel dorp zeg! Knipoog

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:44

Ik had het vanmorgen ook gezien op het nieuws. Moet niet gekker worden hier. Komt idd te dichtbij nu.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:50

Mart (mijn vriend) woont in de Kromstraat. Wij sliepen vannacht daar. Is echt maar een paar meter verderop.
Ik slaap altijd met oordopjes maar die vader van Mart werd wakker van maar liefst acht schoten en hoorde die traumahelikopter over vliegen. Leek wel of ie op ons huis landde.
Vanochtend moest ik gaan werken maar kon er bijna niet uit met mijn auto. Heel de kruising was afgesloten met rood wit lint en er liepen mannen in witte pakken. Al het verkeer werd teruggestuurd. Echt heel erg crime scene Knipoog.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:51

Waaah dat is helemaal eng Rian! (Kliko Tong uitsteken )
Maar, 8 schoten?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:55

blauw00gje schreef:

typfoutje denk ik Tong uitsteken
wel eng als het zo dichtbij komt!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:58

blauw00gje schreef:
Waaah dat is helemaal eng Rian! (Kliko Tong uitsteken )
Maar, 8 schoten?

Misschien een paar missers Tong uitsteken ? Of dubbele punten? Clown

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:59

Hahaha ja zou kunnen Tong uitsteken Maar in alle krantenberichten staat dat het er 4 waren Bloos! Tong uitsteken

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:22

Mies_Apollo schreef:
blauw00gje schreef:

Dat had beter kunnen gebeuren..

Woon zelf niet zo heel ver van Veldhoven, best griezellig.

Raar dat er mensen weer zo nodig met wapens moeten rond lopen.. Scheve mond

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:31

blauw00gje schreef:
Hahaha ja zou kunnen Tong uitsteken Maar in alle krantenberichten staat dat het er 4 waren Bloos! Tong uitsteken

4 Rake schoten denk ik...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:42

Het waren zelfs 9 schoten!
Wij wonen er ook maar een paar honderd meter vandaan en je mag niet klagen hoe je weg bent gekomen. Mijn man moest om 4 uur al weg en toen hij de straat uit wilde rijden (tussen het afzetlint en de politieauto die op De Plank stond draaide hij De Plank op) stonden er gelijk een paar agenten met getrokken pistolen bij zijn auto: "wat moet dat hier? wie ben je? heb je legitimatie? waar woon je?".
Hij sliep al toen het gebeurde en heeft er dus helemaal niets van mee gekregen. Hij kreeg dus een hardverzakking van die gozers. Ik even later ook want mijn man moest mij zonodig weer wakker bellen niet wetende dat ik al wist dat er iets gebeurd was.
Ondertussen zit ik met koppijn op het werk omdat ik natuurlijk niet meer kon slapen nadat mijn man mij had wakker gebeld.
De traumahelikopter heb ik niet meer gehoord, ik denk dat ik heel snel na de schoten in slaap ben gevallen ook al lag ik met mijn oren gespitst naar sirenes te luisteren.
Laatst bijgewerkt door Dorus op 12-11-07 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:44

ik woon er ook 500 meter vandaan (tegenover de campus) en heb dus niets gemerkt. Alleen een verkeerschaos vanochtend.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:44

Wow dan schrik je ook wel ff als ze met getrokken pistolen op je af stormen!!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:45

Mies_Apollo schreef:
blauw00gje schreef:

Hahaha ja ik denk het wel Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:46

Lielle schreef:
ik woon er ook 500 meter vandaan (tegenover de campus) en heb dus niets gemerkt. Alleen een verkeerschaos vanochtend.

Goh, dan ben ik door dat gebeuren vanochtend nog bij jouw voor langs gereden. Omdat ik niet langs de fixet naar knegsel kon ben ik maar achter door de wijk gereden. Met nog een kleine omweg want er stonden twee busjes met aanhangers en een vrachtwagen de boel te blokkeren op De Plank. Toen dus maar langs de kiosk en de kerk gereden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:47

Ja, mijn man was ook compleet over de rooie. Normaal wacht hij met bellen tot een tijdstip dat ik wel wakker ben en belt hij mij echt niet wakker.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:49

Falona schreef:
Lielle schreef:

Goh, dan ben ik door dat gebeuren vanochtend nog bij jouw voor langs gereden. Omdat ik niet langs de fixet naar knegsel kon ben ik maar achter door de wijk gereden. Met nog een kleine omweg want er stonden twee busjes met aanhangers en een vrachtwagen de boel te blokkeren op De Plank. Toen dus maar langs de kiosk en de kerk gereden.

die vrachtwagen stond ik dus achter klem, ben toen maar via zandoerle gegaan. Ik woon overigens in de wijk, niet echt letterlijk tegenover de campus gelukkig.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:50

Falona schreef:
Ja, mijn man was ook compleet over de rooie. Normaal wacht hij met bellen tot een tijdstip dat ik wel wakker ben en belt hij mij echt niet wakker.

Nee snap ik! Dan schrik je wel ff ja!
Hadden ze wel ff wat subtieler kunnen doen..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:52

Kliko schreef:
Mart (mijn vriend) woont in de Kromstraat. Wij sliepen vannacht daar. Is echt maar een paar meter verderop.
Ik slaap altijd met oordopjes maar die vader van Mart werd wakker van maar liefst acht schoten en hoorde die traumahelikopter over vliegen. Leek wel of ie op ons huis landde.
Vanochtend moest ik gaan werken maar kon er bijna niet uit met mijn auto. Heel de kruising was afgesloten met rood wit lint en er liepen mannen in witte pakken. Al het verkeer werd teruggestuurd. Echt heel erg crime scene Knipoog.

Wouter zei het net ja (dat jullie niks gehoord hadden, in ieder geval, dat begreep ik eruit..)
M'n oma was toen nog wakker en verschoot zich kapot door die traumahelikopter. Ach gut

Toch wel eng, zo een paar meter van je huis. Ik ben gelukkig niet wakker geworden.

Vind het wel stom en typisch de politie in Veldhoven (/Eindhoven?) om de weg zo belabberd af te zetten. Mijn moeder vertelde dat alles terug moest en dus om moest keren, inclusief het vrachtverkeer. Als ze dan heel de plank afzetten..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:52

Ja inderdaad, daar heb je gelijk in (dat ze het wel anders hadden af kunnen zetten Tong uitsteken ) Maarja.. Veldhoven is dat ook niet gewend he Tong uitsteken
Nee ze moeten er gewoon op voorbereid zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:04

Joonsel schreef:
Vind het wel stom en typisch de politie in Veldhoven (/Eindhoven?) om de weg zo belabberd af te zetten. Mijn moeder vertelde dat alles terug moest en dus om moest keren, inclusief het vrachtverkeer. Als ze dan heel de plank afzetten..

En daardoor kwam ik dus niet van de plank af, ik zat klem tussen de crimescene en de vrachtwagens.
Communicatie is trouwens ook niet alles, mijn man werd 's ochtends om 4 uur onderweg naar zijn werk 3 keer aangehouden op een stukje van 300 meter. Kreeg nog commentaar van de derde ook dat hij nogal sjagerijnig reageerde. Wat wil je als je om 4 uur 's ochtends 3 keer aangehouden wordt en dezelfde vragen voor je kiezen krijgt.

Toen ik gisteren thuis kwam was alles weer weg. Alleen wat spuitwerk op de straat en een tweetal kogelgaten in een tegenoverliggend pand herinnerde aan het voorval.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:08

Ja raar he, dat je dan chagrijnig wordt.. Pfff Tong uitsteken
Waar zitten die 2 kogelgaten in? Bloos! Tong uitsteken

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:12

Ik hoor het nu voor het eerst, maar dit is wel dichtbij zeg.

En soms zijn politie agenten ook niet de slimsten en is de communicatie ook niet altijd wat het hoort te zijn.

Ik zou niet willen weten, als ik in de kroeg ben, hoeveel mensen er een pistool bij zich hebben. Waarom?
Als je hem bij hebt, pak je hem er ook meteen bij als je ruzie hebt. Gewoon niet meenemen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:14

Ik kan niet eens snappen dát ze die uberhaupt (schrijf je dat zo?) hebben!
Zo ziek..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:47

Van de berichten die ik vandaag heb gelezen zijn de drie daders weg gegaan en terug gekomen en hebben ze toen geschoten. Het kan dus goed dat ze eerst naar huis zijn gegaan om iets te halen.

Weet je dat voormalig eurowinkeltje aan de overkant van de kromstraat? Bij het huis daar links van is een kogel door de raam gegaan en is er nog iets onder tegen de deur geslagen. Er zijn echt een hoop markeringen, allen van andere vorm. Wat daar allemaal heeft gelegen weet ik niet. Er is zelfs nog een markering op de plank bij die rij van 3 links van de rabobank. Zijn dus waarschijnlijk die kan op gelopen, dat zou verklaren waarom ik na het schieten stemmen hoorde.