Video geplette auto moet snelheidsduivel tergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Video geplette auto moet snelheidsduivel tergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 11:16

Citaat:
SYDNEY - Deelnemers aan illegale straatraces in het Australische Sydney moeten vanaf nu rekening houden met een drastische straf: zij krijgen van de politie een video waarop te zien is hoe hun in beslag genomen auto door een schrootpers wordt vernietigd.

De confrontatie met "de verandering van een trots bezit in een hoop schroot is een boodschap aan deze hooligans dat wij het serieus bedoelen als wij levens willen beschermen", aldus minister van Politiezaken David Campbell van de deelstaat New South Wales maandag.

Tot de maatregel is besloten nadat afgelopen weekeinde weer vier auto's in beslag waren genomen bij illegale straatraces.

Bron: www.nu.nl

Vind het een leuke straf! Denk dat je hier meer mee bereikt dan met het uitdelen van boetes!

Ann

Re: Video geplette auto moet snelheidsduivel tergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:19

Oef, dat gaat hard aankomen bij sommige mensen. Zo'n auto is veel meer dan alleen wat blik & 4 wielen. Daar is veel tijd en passie ingestoken. Ben benieuwd of het daadwerkelijk illegale straatraces gaat tegenhouden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:22

Denk dat het harder aankomt als ze zelf de knoppen van die pletter moeten bedienen, met hún auto er in...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:45

Wahahahahah... sorry, nu moet ik echt even heel hard lachen... ik zie 't voor me. Maar ik kan er niet mee zitten, die straatraces zijn hardstikke gevaarlijk. In het kader; ''Wie dan niet horen wil''...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:46

belachelijk.. het blijft wel eigendom van mensen hoor!

Stel je voor dat ze je paard laten slachten omdat je niet op een ruiterpas reedt en dan moet jij er een video van zien..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:52

ELpatcho schreef:

Stel je voor dat ze je paard laten slachten omdat je niet op een ruiterpas reedt en dan moet jij er een video van zien..

Dat is appels met peren vergelijken....
Een paard is een levend dier, dan heb je dierenmishandeling. Een auto voelt niks. En ik neem aan dat je geen paard met 150 km/u voorbij ziet komen op die paden? Knipoog

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:55

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje sick.

Bovendien ik blijf erbij, juist de mensen die veel geld in hun auto steken zijn er wel voorzichtig mee! Die gaan er dus ook niet als een idioot mee om.
Spreek uit eigen ervaring, zit al zeker 5 jaar in de 'tuning' wereld, de enige die ik als een idioot en gevaarlijk zie rijden blijven alle afgeragde lelijke auto's. die imo niet onder tuning vallen.

Als het gevaarlijke afgeragde auto's betreft waarmee geraced wordt, zullen ze het ook niet heel boeiend vinden dat ie onder de pers gaat.

Betwijfel dus of dit maar iets zin heeft. Ik zelf zou de rijbewijzen innemen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:58

casperrr schreef:
ELpatcho schreef:

Dat is appels met peren vergelijken....
Een paard is een levend dier, dan heb je dierenmishandeling. Een auto voelt niks. En ik neem aan dat je geen paard met 150 km/u voorbij ziet komen op die paden? Knipoog

neej het gaat hier om een eigen bezit waar men ziels veel van houdt en dat word kapot gemaakt en daar moet je naar kijken.. dat zijn zeker appels en appels of peren en peren hoe jij het wilt zien

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:28

Die straatraces heten niet voor niets illegaal, verboden dus en omdat ze zo achterlijk hard gaan kunnen ze er iemand goed mee raken.
Ze maken het leven van andere mensen onveilig, hun mogen blijkbaar wel wat kapot maken, maar vica versa niet?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:33

een paard kan ook levensgevaarlijk zijn voor een ander, net als heel veel andere hobby's. Bovendien zegt het weinig, als ze poen zat hebben staat er de dag erna weer een nieuw barrel.

Rijbewijs innemen lijkt mij dus effectiever, die koop je niet zo even nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:36

Geweldige actie voor die gepimpte auto's met overal licht waar het niet hoort en meer herrie dan een ziekenwagen kan produceren aan de geluidsinstallatie die erin hangt. Uiteraard alleen als daarmee gevaarlijk geraced wordt Ja
Maar neem aan dat het daar ook omgaat.

Ik denk dat het wel kan werken Ja

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:41

bromfiets schreef:
Denk dat het harder aankomt als ze zelf de knoppen van die pletter moeten bedienen, met hún auto er in...

Hahaha goed idee! Misschien dat ze daar van leren, denk het meer dan van een boete, want die auto's daar zit werk, tijd en liefde in geloof ik!

Misschien in een combi van rijbewijs innemen, een boete en dit een idee? Dan zullen ze het wel helemaaal laten..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:49

Ik ben bang dat alleen die filmpjes niet helpen.
Dan moeten ze toch met wat beters komen...

Ben zelf vroeger ook met dat soort gasten omgegaan, dus weet ongeveer wel hoe die erover denken.
Straatraces worden ook vaak uitgevoerd met wrakken, waarvan alleen de motor is getuned.
Uiteraard heb je ook gasten erbij die ook de buitenkant stylen, deze zijn idd wat voorzichtiger, maar met alleen een video hou je ze echt niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:51

Ik neem aan dat de video ook wordt nagedaan bij het pakken? Haha!

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:45

Ik denk ook niet dat dit nou zoveel gaat helpen Nagelbijten / Gniffelen Maarja, ze doen maar, ik denk dat ze beter strengere straffen kunnen aannemen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:50

Ik vind het wel een goede oplossing, maar je kan misschien als wraakactie bedenken dat ze nóg meer straatraces gaan rijden..

Ik denk dat in het bezit nemen van het rijbewijs niet veel zin heeft, deze jongens zijn al illigaal dus waarom net niet een stukkie illegaler en rijden zonder rijbewijs?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:18

Ik vind het wel een goed idee.
En paarden en auto's vergelijken vind ik ook niet echt logisch Knipoog
Een paard is een levend dier, dat plet je niet even.
Een auto voelt idd toch niks dusja.

Denk dat je deze mensen daar ook harder mee hebt.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:25

Ik blijf het enorm kansloos vinden. Geef ze gewoon een boete of rijbewijs invorderen, wat iedereen rkijgt. Op deze manier ga je met 2 maten meten, hoe ga je dan om met een zakenman die achterlijk hard op de gewone snelweg rijdt? Plet je dan ook zijn auto? MAar die zal er niet mee zitten, is toch van de zaak...

Bovendien hebben we in de wereld een serieus probleem en dat is het milieu. Zo wordt er nog meer onnodig afval gecreerd.

Ik vind het echt kansloos heb er geen ander woord voor.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:23

Ohhh dat is hard voor sommigen! Die auto is hun leven Tong uitsteken
Naja hadden ze maar eerder na moeten denken Nagelbijten / Gniffelen