Busongeval Fatima gangers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Busongeval Fatima gangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 23:02

Er is gisteravond een bus van een hoogte van 50 meter gevallen. In de bus een groep ouderen die naar het bedevaarts oord Fatima waren geweest (in Fatima zijn Maria verschijningen geweest). E zijn 15 doden en 21 (zwaar)gewonden. (13 waren op slag dood, 2 zijn er in de loop van de dag bezweken)
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200

Op zich is dit niet zo'n byzonder nieuws, ware het niet dat ik hier (in Portugal) best wel vaak lees dat er een bus met bedevaartsgangers verongelukt. Ook toen de brug in stortte was daarbij een bus met bedevaartsgangers bij betrokken. En altijd NA hun bezoek...

Ik vraag me af of het toeval is? Er gaan hier echt wel regelmatig bussen een afgrond in hoor, maar opvallend veel met bedevaartsgangers. Zette me toch aan het denken.
En zijn er ervaringen met dit soort ongevallen in andere landen met bedevaarts oorden?

Stoeptegel

Re: Busongeval Fatima gangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:29

laatst ook al op route Napoleon in frankrijk. Maar dat kon ik me goed voorstellen want ze rijden daar als idioten en af en toe konden de remmen het niet meer bijhouden zo steil als die berg is.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:45

Mischien zijn het wel altijd bedevaartgangers omdat er veel meer bedevaartganger-bussen rijden? Geen idee hoor maar dat lijkt mij de meest logische verklaring.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:25

Ik ben van het zomer in dit gebied geweest en hte verbaasd me niet dat daar vaak bussen de afgrond in gaan. zeer smalle kronkelende wegen zonder hek erlangs. Doodeng.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:42

Ligt inderdaad gewoon aan de gevaarlijke wegen daar. Chauffeur hoeft maar even niet op te letten en 't is raak.

Wel erg dit soort dingen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 12:14

Een brug die instort heeft niets met de chauffeur te maken. Daar gaan honderden autos per dag over, maar hij stort in als er een paar auto's en een bus met bedevaartsgangers op rijdt.

Als gezegd bijn allemaal op de terugweg en op de heenweg is de weg toch net zo gevaarlijk....?

De wegen zijn gevaarlijk en er gebeuren veel ongelukken, met name door te hard rijden, en alcohol (of drugs). Toch gebeuren er in verhouding niet zoveel met bussen, maar tussen de bussen zijn het bijna altijd bedevaartsbussen. Er gaan tig keer zoveel schoolbussen op pad alle dagen. Ik geloof niet dat er persee meer bedevaartsbussen zijn.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:16

Bij gevaarlijke wegen gebeuren er natuurlijk vaker ongelukken en ik denk dat het gewoon toeval is dat hij vaak met bedevaardsgangers gebeurt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:23

Als er daadwerkelijk 'hogere machten' aan het werk zijn, vind ik dat niet erg aardig. Clown Je zou zeggen dat juist zulke bussen een veilige reis is gegund. Persoonlijk denk ik dat het om toeval gaat. Of dat het bv. om slechte chauffeurs van een bepaalde busmaatschappij gaat, die veel bedevaarten rijden?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 12:26

Ze komen van allerelei maatschappijen.

Misschien denkt Maria dat als ze zo hevig geloven, dat ze op persoonlijke audiëntie mogen komen?
Overigens gaat het in de meeste gevallen om bejaarden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:19

Misschien is Maria al die zemelende oudjes beu? Clown

Ik denk dat het toeval is.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:47

jeetje de wegen zullen daar wel niet al te best zijn maar toch Ach gut

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 21:09

Toevallig stonden er wat meer details in de kranten van de laatste dagen. Het gaat om een stuk weg waar weinig ongelukken gebeuren. De chauffeur was ervaren en de bus nieuw (2001). Ze zijn tegen de zijkant aangereden door een autootje dat probeerde in te halen, met daarin vier leraressen.
Wonderlijk waarom een autootje tegen de zijkant botst en zo ook nog enige invloed heeft op een gevaarte als een bus...
De begravenissen hebben enorme commotie bezorgd. Familie banden zijn hier sterk en de ouderen horen er nog echt bij.