De eerste kus bepaalt alles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

De eerste kus bepaalt alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 11:04

AMSTERDAM - Zie je hem/haar helemaal zitten? Concentreer je dan vooral op jullie eerste zoen. Of iemand de liefde van je leven is, wordt namelijk al tijdens de allereerste zoen bepaald.

Onderzoekers beweren dat vrouwen mannen beoordelen op de kwaliteit van de eerste kus en aan de hand hiervan bepalen of hij de 'Mr. Right' is of juist niet. Ze zeggen ook dat de prestatiedruk bij het mannelijke geslacht ligt en niet bij de dames, want die zouden het kussen juist als evolutiewerktuig gebruiken om een vader te zoeken voor toekomstige kinderen.

Tongcontact en de uitwisseling van speeksel helpt beide seksen onbewust vast te stellen of ze bij elkaar passen. De adem van een vrouw geeft hormoongehalte en vruchtbaarheid door, terwijl het speeksel van de man sporen bevat van het hormoon testosteron. Een slechte adem bijvoorbeeld kan wijzen op gezondheidsproblemen.

Wetenschappers in New York ondervroegen 1.000 studenten naar hun visie op zoenen. De resultaten zijn gepubliceerd in Evolutionary Psychology en geven aan dat vrouwen meer het accent leggen op de eerste kus en dat ze daarvan laten afhangen of ze verder willen met de man. Mannen hebben dat niet.

De meeste vrouwen zeggen dat zoenen belangrijk is voor het hebben van een intieme relatie en dat ze geen sex willen zonder zoenen. Psycholoog Gordon Gallup, betrokken bij het onderzoek, zegt dat ondanks de aanwezigheid van romantiek, de eerste (slechte) kus een relatie kan doen stranden.

In negentig procent van de culturen wordt gezoend, zelfs sommige dieren doen het.

bron; telegraaf

tja.. moet eerlijk zijn dat iemand die lekker zoent wel wat streepjes voor heeft Bloos

Mindfields

Re: De eerste kus bepaalt alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:06

Eens!!!!!! *LOL*

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:11

hahaha, komt zo bekend voor Bloos

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:17

Mindfields schreef:
Eens!!!!!! *LOL*

Uhu *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:17

hahaha iemand die niet kan zoenen kan ook niet.......

ik knap echt af op een slechte zoener

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:18

Als iemand echt niet kan zoenen hoeft dat geen 2e keer voor mij *LOL*

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:28

Hmm, zit wel een bron van waarheid in. Met de beste 'zoener' heb ik inmiddels al bijna 10 jaar een relatie. Clown

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:34

Ja, daar geloof ik wel in Haha!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:35

Ik heb ook wel het idee dat dat klopt haha

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:38

Haha grappig Haha!
misschien dat ik daarom nooit een vriend heb, heb er nog niet een ontmoet die echt goed kon zoenen Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:55

Tegen iemand die je echt leuk vindt: "Je beseft toch wel dat dit onze eerste kus is en ik hieruit ga bepalen als ik een toekomst met jou wil hebben of niet? Dus ogen dicht en goed je best doen hé!" ROFL

Maar het is inderdaad wel een heel groot voordeel als het geen centrifugestand in je slokdarm is Bloos Haha! .

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:58

hmz, in dat geval worden contactadvertenties voortaan iets in de richting van:

goede zoener m/v gezocht voor lange relatie:P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:01

Hmm.. ik weet het niet hoor.
Zoenen kun je leren toch?
Vraag me af of dat een 'verdere relatie' nou echt zo in de weg staat.
xKatleentjex schreef:
Tegen iemand die je echt leuk vindt: "Je beseft toch wel dat dit onze eerste kus is en ik hieruit ga bepalen als ik een toekomst met jou wil hebben of niet? Dus ogen dicht en goed je best doen hé!" ROFL

.

HAHAHAHAHAH ROFL

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:02

helemaal mee eens hihi !!
alleen de laatste die zo goed zoende is jammer genoeg niet 'mr right' geweest.. Verdrietig
na bijna 3 jaar was opeens over..
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 03-11-07 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:04

tsjah, de eerste zoen met mijn huidige vriend was nou niet echt bepaald.. jummie, nou, dat is nu toch wel echt heel serieus.
ik ben van mening dat je ook een beetje op elkaar 'in moet zoenen' zegmaar, en dat duurt wel even.
Of ben ik daarin de enige? na verloop van tijd wordt het toch een stuk beter en de eerste paar keer zoenen is nog even wennen, maar als je toch weet dat je hem/haar leuk vind?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:10

Ik ben het met je eens Lidy Ja

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 12:14

ik ben het wel eens met de stelling ja Ja

het zegt gewoon veel over de mate van elkaar aanvoelen, en soort van samenwerken Tong uitsteken

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:41

Eens! Het past of het past niet, maar het liefst meteen. Ik knap toch wel gedeeltelijk af als iemand slecht zoent. Ik kan het hem wel gaan leren, maar er is wel vaker gebleken, het is niet meer af te leren haha!

Liever iemand die geweldig is en goed zoent, dan dat ik meteen al mijn best moet gaan zitten doen! Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:36

Ben ik mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:37

KiWiKo schreef:
hahaha iemand die niet kan zoenen kan ook niet.......

ik knap echt af op een slechte zoener

hahahaha zo totally mee eens *LOL*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:42

Hier ben ik het helemaal mee eens. Een paar weken terug met een jonge gezoend. nou die kon het echt niet!! Ik vond het zo bagger dat ik maar meteen gezecht heb dat het nie werkte. Ik heb nu een vriendje en die kan zoenen. Zo goddelijk! Ik had echt zoiets van nou kom maar door. Die wil ik wel hebben Tong uitsteken Dan zecht de eerste kus dus echt wel iets. Lachen

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:20

Ships, dan is die aardige jongen van gisteravond dus niet mister right Knipoog.. Haha, nee ik knap ook af op slecht zoenen.. Brrr, zie er soms zelf tegenop om met en heeeleee leuke jongen te zoenen, dalijk kan die het niet, knap je er toch weer op af!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:21

Hm met de laatste persoon waarvan ik vond dat hij echt geweldig kon zoenen heb ik zo'n 4 maand mee aangekl**t. En nu vraag ik mij af waarom ik in vredesnaam al die tijd aan hem heb besteed.
Nu zit ik achter een kerel aan die niet echt kan zoenen... En toch vind ik hem verschrikkelijk interessant... Verward

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:28

A_lette schreef:
Hm met de laatste persoon waarvan ik vond dat hij echt geweldig kon zoenen heb ik zo'n 4 maand mee aangekl**t. En nu vraag ik mij af waarom ik in vredesnaam al die tijd aan hem heb besteed.
Nu zit ik achter een kerel aan die niet echt kan zoenen... En toch vind ik hem verschrikkelijk interessant... Verward

Ook ervaring mee! Wat is het toch ook lastig allemaal eigenlijk he? Hahah! Of dat je op iemand valt die totaal niet in je leven past, waarvan je vrienden het niet verwachten. Die drempel is zo hoog om overheen te stappen, tenminste voor mij dan!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:30

ik kan ook inderdaad erg afknappen op een slechte eerste kus. Maar wil nog wel een 2e kans geven, maar volgens dit artikel zou ik dat dus beter niet kunnen doen Vork