Verkrachting/kindermishandeling moet zwaarder worden bestraf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Verkrachting/kindermishandeling moet zwaarder worden bestraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 16:49

Hallo,

Ik zou graag een discussie willen opstarten over het onderwerp:
Verkrachting en kindermishandeling moet zwaarder worden bestraft.

Wie is het er mee eens en wie juist niet?
Onderbouw je mening goed met argumenten.
Dus geen antwoord van: Ik ben het er mee (on)eens.
Maar echt: Ik ben het er mee (on)eens omdat .....

Zelf ben ik het er mee eens omdat het slachtoffer van zowel verkrachting als kindermishandeling zijn hele leven er last van heeft. De dader komt er vaak gemakkelijk mee weg of krijgt maar een paar jaar cel. Ik vind dus dat de dader veel zwaarder gestraft mag worden, een straf die de dader ook het hele leven blijft achtervolgen.

Marinke

Pikeur

Re: Verkrachting/kindermishandeling moet zwaarder worden bestraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:53

Mee eens, zo'n kind lijkt me voor de rest van het leven getraumatiseerd...als je iemand zoiets aandoet verdien je zo'n zware straf gewoon.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:55

ja opzich wel, maar wat voor straf? en paar jaar cel klinkt niks, maar als je er zit is het echt wel lang. en in nederland heb je verder niet echt zware straffen. ik vind wel dat ze ook meer naar aanranding moeten kijken. daar doen ze zo makkelijk over terwijl het eigenlijk helemaal niet normaal is als iemand zomaar even aan je zit.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:26

Eens, zeer zeker.
Zo'n gebeurtenis tekent je voor het leven, da's niet niks! En als je dan bekijkt dat zoiets (iemand durf ik het bijna niet te noemen) maar een paar jaar celstraf krijgt, of soms niet eens een straf, en dan vaak weer in de fout gaat.. Nee, walgelijk! Dat vind ik echt niet opwegen tegen hetgene wat ze hun slachtoffers aandoen! Als je t mij vraagt sluiten ze al die @(#$@%^& op, op een eilandje, laat ze elkaar maar kapotmaken! Misselijk

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:32

Sok schreef:
Eens, zeer zeker.
Zo'n gebeurtenis tekent je voor het leven, da's niet niks! En als je dan bekijkt dat zoiets (iemand durf ik het bijna niet te noemen) maar een paar jaar celstraf krijgt, of soms niet eens een straf, en dan vaak weer in de fout gaat.. Nee, walgelijk! Dat vind ik echt niet opwegen tegen hetgene wat ze hun slachtoffers aandoen! Als je t mij vraagt sluiten ze al die @(#$@%^& op, op een eilandje, laat ze elkaar maar kapotmaken! Misselijk

helemaal mee eens!
Ik vind dat zo'n imbeciele mensen, kom op zeg ga lekker aan je eigen lichaam zitten!
Van mij mogen ze verkrachters wel de doodstraf geven

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:48

Niet alleen dat moet zwaarder gestraft worden, maar ook dierenmishandeling en alle andere criminele dingen. De straffen hier in Nederland zijn veels te licht en de agenten hier mogen van mij net zo worden als in Amerika!

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:51

o meteen mee eens. omdat ik vindt dat mannen en ook vrouwen van kinderen af moeten blijven.
er is niet vulgairder dan een klein kind aanranden/verkrachten.
zo'n kindje heeft trauma voor zijn/haar hele leven. van mij mogen ze doodstraf krijgen of hun geslachtsdelen eraf hakken.
(nu zal je wel een discussie punt krijgen)
ik ben zelf moeder van een dochter van bijna 3 , ik moet er niet aan denken dat ze haar wat aandoen, echt een nachtmerrie

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:59

Mee eens,
Kinderen hebben dr vaak een trauma aan overgehouden, wat ze hun hele leven waarschijnlijk zouden houden.
Ik ben het er zeker mee eens dat er zwaardere straffen komen!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:07

Zo'n paar jaar cel mag dan wel lang lijken voor een gevangene, maar je hele leven last blijven houden van een verkrachting of mishandeling is 1000 keer erger.
Er mogen daar zeker zwaardere straffen op komen, net zoals op dierenmishandeling trouwens.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:15

mee eens,
De straffen zijn best uit te zitten hoor, zo slecht is het niet hier in het gevang. Ok je mag niet heen waar je wilt maar verder heb je het echt niet slecht.

Slachtoffers hebben levenslang. Ja je kunt het verwerken, maar het blijft altijd in je zitten. Er zullen altijd situaties zijn waarin spanning en angst terug komen. Er wordt gewoon een deel van je kapot gemaakt wat altijd een litteken zal blijven, en littekens kunnen vaak nog zeer doen. Simpele dingen als b.v. een bezoekje aan een huisarts kan al naar zijn als je voor luisteren naar hart/longen bovenkleding uit moet.

(en ja, ik spreek helaas uit ervaring

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:20

Hier ben ik het helemaal mee EENS!!! Een vriendin van me was verkracht en de dader heeft maar anderhalf jaar gekregen.

En dat te bedenken dan het soms nieteens doorgezet word omdat er te weing bewijsmateriaal is...
Maarja als je er pas na 6 jaar over durft te praten heeft het ook geen zin meer. Allen de geestelijke lidtekens blijven achter op het slagtoffer... En dat is meestal al niet genoeg. Ik snap dat niet. Ik vind echt dat ze de straffen veel hoger moeten legen. Het kan gewoon niet. De dader heeft een paar jaar en het slagtoffer levenslang Boos!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:49

Ik ben ook slachtoffer en kwam pas na een paar jaar uit de kast.
Het is nu 7 jaar geleden en heeft voor mij geen zin meer om naar de politie te gaan want ik weet zeker dat ze geen bewijzen kunnen vinden.
Daarom vind ik ook dat dat zwaarder moet worden bestraft.
Ik loop er mn hele leven mee en hun zijn er zomaar mee weg.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 11:11

Oke, iedereen is er mee eens.. maar denk ook aan;
- Geestelijk niet in orde, misschien beter als de dader in behandeling gaat i.p.v. de cel in?
- En wat zijn dan zwaardere straffen?

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:25

Ik ben het er zeker ook mee eens, want hoe je het ook went of keert, het slachtoffer blijft zijn hele leven de dupe, en wat de daders betreft, ook al zijn ze geestelijk niet in orde, ik vind dat zo iemand nooit meer vrij mag komen, dus eerst de cel in, daarna levenslang in behandeling.
Als je hier wat steelt zit je vaker langer vast dan dan dat je een zedenmisdrijf pleegt, wat dat betreft zijn in Nederland de straffen veel te milt.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:43

xxsweet schreef:
Ik ben ook slachtoffer en kwam pas na een paar jaar uit de kast.
Het is nu 7 jaar geleden en heeft voor mij geen zin meer om naar de politie te gaan want ik weet zeker dat ze geen bewijzen kunnen vinden.
Daarom vind ik ook dat dat zwaarder moet worden bestraft.
Ik loop er mn hele leven mee en hun zijn er zomaar mee weg.

Ik begrijp jou niet , je vind dat er zwaarder gestraft moet worden en laat jouw eigen misbruiker er zomaar mee wegkomen.

Waarom doe je geen aangifte ? Hiermee geef je duidelijk een signaal af dat jij het niet accepteert ongeacht of er genoeg bewijs is om tot een veroordeling te komen. Het kan ook zijn dat je jezelf niet sterk genoeg voelt om de confrontatie aan te gaan. Hou er rekening mee dat je een scala aan smoezen en excuses over je heen krijgt. Is het een bekende van je en heb je hem wel eens geconfronteerd met hetgeen hij jou heeft aangedaan ?

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:45

Siri1804 schreef:
Ik ben het er zeker ook mee eens, want hoe je het ook went of keert, het slachtoffer blijft zijn hele leven de dupe, en wat de daders betreft, ook al zijn ze geestelijk niet in orde, ik vind dat zo iemand nooit meer vrij mag komen, dus eerst de cel in, daarna levenslang in behandeling.
Als je hier wat steelt zit je vaker langer vast dan dan dat je een zedenmisdrijf pleegt, wat dat betreft zijn in Nederland de straffen veel te milt.

Ik zie de daders liever behandeld als gestraft, in de gevangenis leren ze weinig beschaving. Een innerlijk beschaafd persoon met een geweten mishandeld en verkracht niet.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:51

Mee eens; als we neit normaal kunnen doen, moeten we maar een normale maatschappij forceren m.b.v. (bijvoorbeeld) zware straffen op onacceptabele daden. Misschien denken daders dan iets langer na voor ze handelen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:33

ik vind het in ieder geval absurd dat de meesten na korte tijd gewoon weer vrij rondhuppelen. Weet niet of iemand gister Peter. r. de vries gezien heeft??? Ja van mij mogen ze levenslang opsluiten. In een begeleide gesloten inrichting. Doen ze toch met verstandelijk gehandicapten ook? En die richten niet eens schade aan

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:57

Ik ben het er echt helemaal mee eens! Die hufters beseffen niet wat ze doen,lopen zo weer vrij rond,en denken er dus gewoon niet bij na hoe het slachtoffer en nog last van zal hebben. Gewoon een pittige straf verzinnen voor ze!

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:47

Mee eens, ze doen niet alleen een slechte daad, maar de nasleep bij de slachtoffers is levenslang

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:13

Marinke: Misschien is het voor je discussie handig als je erbij zet wat voor straffen mensen op dit moment kunnen krijgen voor verkachting en kindermishandeling (wat wel twee erg uiteenlopende dingen zijn). Dan kan je denk ik meer inhoudelijke reacties verwachten Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:08

Ik ben het er helemaal mee eens. Die idioten moeten ze gewoon castreren zodat ze zich niet meer kunnen vergrijpen aan wie of wat dan ook.
En voor mishandeling ze even zelf mishandelen net als vroeger. Of alle vingers breken Whoosh!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:58

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:32

Ik vind zeker dat dat zwaarder bestraft moet worden. Ik snap gewoon niet waar iemand het lef vandaan haalt om met z'n poten aan iemand anders te zitten terwijl diegene daar niet van gediend is. En de gevolgen voor de slachtoffers zijn vaak gewoon zo groot, als ik erbij nadenk hoe zo'n slachtoffer zich moet voelen word ik zowat al misselijk, laat staan als het je echt zou gebeuren.