Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sok schreef:Eens, zeer zeker.
Zo'n gebeurtenis tekent je voor het leven, da's niet niks! En als je dan bekijkt dat zoiets (iemand durf ik het bijna niet te noemen) maar een paar jaar celstraf krijgt, of soms niet eens een straf, en dan vaak weer in de fout gaat.. Nee, walgelijk! Dat vind ik echt niet opwegen tegen hetgene wat ze hun slachtoffers aandoen! Als je t mij vraagt sluiten ze al die @(#$@%^& op, op een eilandje, laat ze elkaar maar kapotmaken!
xxsweet schreef:Ik ben ook slachtoffer en kwam pas na een paar jaar uit de kast.
Het is nu 7 jaar geleden en heeft voor mij geen zin meer om naar de politie te gaan want ik weet zeker dat ze geen bewijzen kunnen vinden.
Daarom vind ik ook dat dat zwaarder moet worden bestraft.
Ik loop er mn hele leven mee en hun zijn er zomaar mee weg.
Siri1804 schreef:Ik ben het er zeker ook mee eens, want hoe je het ook went of keert, het slachtoffer blijft zijn hele leven de dupe, en wat de daders betreft, ook al zijn ze geestelijk niet in orde, ik vind dat zo iemand nooit meer vrij mag komen, dus eerst de cel in, daarna levenslang in behandeling.
Als je hier wat steelt zit je vaker langer vast dan dan dat je een zedenmisdrijf pleegt, wat dat betreft zijn in Nederland de straffen veel te milt.