Nationalisering I.p.v. Islamitisering!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Nationalisering I.p.v. Islamitisering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 14:10

Gemeenten kampen vooral met rechts-radicalisme
DEN HAAG - Nederlandse gemeenten hebben vaker te kampen met rechts-radicalisme dan met islamitische radicalisering. Dat blijkt uit een onderzoek door het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement in opdracht van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Aan het onderzoek hebben 75 gemeenten deelgenomen. Bij de gemeenten die incidenten meldden, ging het in 27 gevallen om rechts-radicalisme en in acht gevallen om moslimradicalisme.

Verder blijkt uit het onderzoek dat gemeenten maar beperkt zicht hebben op de problematiek van radicalisering. Volgens de onderzoekers is dat begrijpelijk omdat deze problematiek zeer complex is.

Het is voor het eerst dat de gemeenten zijn gepeild over deze problematiek. Gemeenten blijken vooral behoefte te hebben aan hulp bij het signaleren van radicalisering. Ook willen ze informatie over projecten en maatregelen op het gebied van deze problematiek. Daarnaast zouden gemeenten geholpen zijn met duidelijke richtlijnen van politie en maatschappelijke instanties over de aanpak van radicalisering.

www.telegraaf.nl

Ah dus i.p.v. Islamitisering van Nederland hebben we dus.. Nationalisering... ???

malie

Re: Nationalisering I.p.v. Islamitisering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:17

haha ik vond al helemaal niet dat er een islamatisering in nederlands was, er zijn geeneens 1 miljoen moslims in nederland. Alleen hoor je minder op de tv over recht-extremisten, omdat dat niet echt hot nieuws is.
Mensen worden gewoon bang gemaakt door de tv over islamitisering.
Maar ik vind ook niet echt dat er een nationalisering plaats vind in nederland.....gewoon bangmakerij

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:51

ben het met malie eens.

even iets off-topic wat ik nog kwijt wil.

helaas zijn er 'rechtsextremisten' (terwijl ik extremist geen goed woord vind aangezien ze dus niet alle regels volgens de islam extreem volgen maar de regels van hun geloof verdraaien en leugens vertellen. dan zijn het voor mij eerder huichelaars, die het helaas verpesten voor het goede volk dat niet opvalt). en dit krijgt het woord 'islam' weer op zijn brood. en verpesten, net als altijd, een kleine groep het voor een grote groep.

maar idd. bangmakerij in mijn ogen.
allemaal politiek-macht spel als je het mij vraagt. vroeger had je de ketters en katholieken. dat ging ook alleen om macht en geld...

don't be scared.. Clown

van de islam mag je niet moorden.. mensen beroven.. schelden en dreigen... auto's afbranden, vrouwen onderdrukken.. zelfmoordaanslagen plegen enz enz enz

wij moeten vredelievend, tolerant en vergevingsgezind naar onze medemens zijn.

als het dan over de criminaliteit gaat onder 'islamietische' jongeren... (ik geef toe. het is je om dood te schamen soms) dan vind ik dat niets met de islam te maken hebben.

ook is het niet zo dat er in elke moskee of ieder theehuis terroristen zitten. (terwijl de media dat idee wel geeft vind ik). ik de moskeeen waar ik ben geweest is het altijd suuper gastvrij en behulpzaam.
ik vind die zogenaamd extreem rechtse moslims moslims die hun geloof niet begrijpen of niet werkelijk geloven

'bestudeer de islam en niet de moslims'

help help.. straks staat er een moskee in mijn straat.
net alsof je dan niet meer veilig bent Tong uitsteken gelukkig vereren wij geen afgod beelden anders kwam er vast een beeldenstorm

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:10

jameyskatje schreef:
ben het met malie eens.

even iets off-topic wat ik nog kwijt wil.

helaas zijn er 'rechtsextremisten' (terwijl ik extremist geen goed woord vind aangezien ze dus niet alle regels volgens de islam extreem volgen maar de regels van hun geloof verdraaien en leugens vertellen. dan zijn het voor mij eerder huichelaars, die het helaas verpesten voor het goede volk dat niet opvalt). en dit krijgt het woord 'islam' weer op zijn brood. en verpesten, net als altijd, een kleine groep het voor een grote groep.

maar idd. bangmakerij in mijn ogen.
allemaal politiek-macht spel als je het mij vraagt. vroeger had je de ketters en katholieken. dat ging ook alleen om macht en geld...

don't be scared.. Clown

van de islam mag je niet moorden.. mensen beroven.. schelden en dreigen... auto's afbranden, vrouwen onderdrukken.. zelfmoordaanslagen plegen enz enz enz

wij moeten vredelievend, tolerant en vergevingsgezind naar onze medemens zijn.

als het dan over de criminaliteit gaat onder 'islamietische' jongeren... (ik geef toe. het is je om dood te schamen soms) dan vind ik dat niets met de islam te maken hebben.

ook is het niet zo dat er in elke moskee of ieder theehuis terroristen zitten. (terwijl de media dat idee wel geeft vind ik). ik de moskeeen waar ik ben geweest is het altijd suuper gastvrij en behulpzaam.
ik vind die zogenaamd extreem rechtse moslims moslims die hun geloof niet begrijpen of niet werkelijk geloven

'bestudeer de islam en niet de moslims'

help help.. straks staat er een moskee in mijn straat.
net alsof je dan niet meer veilig bent Tong uitsteken gelukkig vereren wij geen afgod beelden anders kwam er vast een beeldenstorm

Afgod OK dan!

Helemaal niets meer aantoetevoegen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:48

Jammer van die mega quote Knipoog

Extreem rechts én islamitisering zie ik liever beide niet gebeuren. elkaar in z'n eigen waarde en geloof laten is een stuk handiger voor alle partijen. De islam moet respecteren dat in dit land niet iedereen moslim is en de extreemrechtse moeten eens leren begrijpen dat niet iedere moslim een bedreiging is.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:06

De islam respecteert wel andere geloven hoor, alleen een klein deel van de moslims niet. De islam heeft er geen reed mee te maken wat de extremisten doen. De extreem-rechtse mensen zoeken naar mijn idee alleen maar aandacht, maar helaas krijgen ze die niet zo veel van de media

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:25

Het valt reuze mee volgens mij. Er is gewoon weer een groepje en door de media wordt die allemaal weer gekwadrateerd qua hoe erg 't allemaal is als je 't mij vraagt.

Natuurlijk is 't wel een slechte ontwikkeling, maar het valt nog reuze mee.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:25

Helemaal eens met Malie. Van elke groep (moslims, katholieken, niet-gelovigen, nationalisten...) die er bestaat zal je altijd een klein deeltje vinden die "extremer" is dan de rest. Probleem is dat die deeltjes van elke groep de naam voor de hele groep maken en meestal wordt die naam dan door andere groepen negatief bekeken. Terwijl het gewoon onterecht is. Van de doorsnee moslim heb je zelfs geen flauw benul dat hij moslim is.

Net hetzelfde met katholieken: natuurlijk zijn er extreme katholieken, maar feit is (en daar hoef je helemaal geen katholiek te zijn) dat het christendom en de katholieke kerk deel uitmaakt van onze geschiedenis. Zonder die twee was onze manier van leven niet geweest wat het nu is en dat bedoel ik zeker ook positief. En zo hebben ook moslims een grote rol in de Europese geschiedenis.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 11:27

Jurjen schreef:
Het valt reuze mee volgens mij. Er is gewoon weer een groepje en door de media wordt die allemaal weer gekwadrateerd qua hoe erg 't allemaal is als je 't mij vraagt.

Natuurlijk is 't wel een slechte ontwikkeling, maar het valt nog reuze mee.

Dus je zou kunnen zeggen dat er dan helemaal geen sprake is van islamitisering in ons land. Want dat groepje is dan natuurlijk nog weer vele malen kleiner.. het krijgt alleen wel constant de aandacht van de media!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:35

Dat geldt ook voor rechts extremisme.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:29

faye schreef:

Er worden heel wat vaker incidenten van moslim extremisme gemeld i.p.v de incidenten van rechts extremisten. Maar nu is het dus zo dat er vaker incidenten betreffende rechts extremisten plaatsvinden i.p.v andersom. Dus de belichting vanuit de media geeft nogal een vertekend beeld.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:34

Omdat de media nog steeds de media is Knipoog Sensatie en nog eens sensatie. Moslimextremisme is voor de Westerse Wereld gewoon vrij nieuw als je het vergelijkt met rechts extremisme. Dat zijn we ergens al gewoon en daar zijn generaties mee opgegroeid. Moslimextremisme is iets waar we pas een aantal jaren bewust van zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:43

Whiz schreef:
faye schreef:

Er worden heel wat vaker incidenten van moslim extremisme gemeld i.p.v de incidenten van rechts extremisten. Maar nu is het dus zo dat er vaker incidenten betreffende rechts extremisten plaatsvinden i.p.v andersom. Dus de belichting vanuit de media geeft nogal een vertekend beeld.

Dat klopt niet helemaal. Er is inderdaad vaak rottigheid bij demonstraties, maar zoals ook in Arnhem weer is gebleken, komt dat meestal door het linkse extremistische tuig dat rottigheid gaat trappen. Dus ook vwb rechts extremisme is de media gekleurd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:49

Tieneke schreef:
Omdat de media nog steeds de media is Knipoog Sensatie en nog eens sensatie. Moslimextremisme is voor de Westerse Wereld gewoon vrij nieuw als je het vergelijkt met rechts extremisme. Dat zijn we ergens al gewoon en daar zijn generaties mee opgegroeid. Moslimextremisme is iets waar we pas een aantal jaren bewust van zijn.

I agree! De media vergroot uit wat op dat moment "handig" is ... en we trappen hier bijna allemaal in Clown

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 23:55

faye schreef:
Whiz schreef:

Dat klopt niet helemaal. Er is inderdaad vaak rottigheid bij demonstraties, maar zoals ook in Arnhem weer is gebleken, komt dat meestal door het linkse extremistische tuig dat rottigheid gaat trappen. Dus ook vwb rechts extremisme is de media gekleurd.

Nou dat komt niet echt voort uit het artikel in het start bericht. Of van die 27 incidenten met recht extremisten waren telkens links extremisten aanwezig?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:58

Dat is inderdaad meestal het geval. Maar daar wil je natuurlijk blind voor zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:11

Ik denk dat de maatschappij onderhand behoefte heeft aan een nieuw woord. Islamextremisme geeft te veel een link naar de gewone Islam, waarvan we mogen aannemen dat dit geloof menslievend en vredelievend wordt gepredikt.

De tak die door de foute Islamieten gestart is, zou eigenlijk om een beter totaalbeeld te krijgen een eigen benaming moeten krijgen. Zo is de discussie niet steeds doorspekt met het goede van de Islam, niet iedereen is zo, niet alle buitenlanders e.d. Zo blijft men in een kringetje lopen.

Zo moest ik lachen toen ik het boek De Vliegeraar las, dat die vader het over die verrekte baarden had, dan is er voor iedereen aldaar duidelijk welke groep bedoelt wordt.

Het goed aanpakken van dit probleem mag niet verzanden in discussies als van, ja maar wat dacht je van de stomzinnige kaaskoppen die rechtextremist zijn, wat dacht je van mijn aardige lieve buurman die ook Marokkaan is en dus ook Islamiet.

De Islamieten met een goed hart en vredelievend hun leven hier hebben, zouden idd onderhand eens als medeburger gezien moeten worden en samen met de kaaskoppen het probleem van de radicalisering moeten oplossen en samen de discussies moeten voeren, maar dat kan alleen als ze zich vertrouwd, veilig en serieus genomen voelen en dan kunnen zij hun vaders en grootvaders opvoeden om hun zonen weer correct op te voeden, dat opvoeding hier binnenshuis gebeurd en niet op straat, of straatwachten aanstellen die in islamitische buurten werken en hun mensen, dus de jeugd en uit de kluiten gewassen jeugd op hun manier opvoed. Idd dan vallen er klappen e.d. maar dat is dan wel met toestemming van paps en de buurtwachter is dan wel in dienst van de islamitische gemeenschap.

Dan heb je denk ik ook geen rechtsextremisme meer. Althans veel minder.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:43

rechtsextremisme blijft altijd bestaan...als de "islamiten" niet meer in de picture staan, zoeken ze wel een ander volk. Zoals de surinamers ofzo.
Dus dat vind ik een beetje raar gezegt van je.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:17

malie schreef:
De islam respecteert wel andere geloven hoor, alleen een klein deel van de moslims niet. De islam heeft er geen reed mee te maken wat de extremisten doen.

Denk dat de Islam er alles mee te maken heeft. Islamitsche extremisten nemen de Koran gewoon letterlijk op, dus dat heeft alles met de Islam te maken! Zij handelen vanuit een letterlijke interpretatie van de Koran, dus ik zie niet hoe je dat los kunt zien van de Islam ook al is dit maar een kleine groep.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:00

islam zegt duidelijk..

NIET MOORDEN (mits dit zelfverdediging is)
GEEN ZELFMOORD
NIET LIEGEN
NIET STELEN (dus ook niet van een leven of dergelijk)
enz enz enz

de islam verwerpt ook het extremistisch denken..

en de extremisten nemen juist niet de koran letterlijk.. ze lezen alleen wat ze willen horen. en als je dat arabisch een aantal keren heb 'vertaald' in andere talen staat er misschien iets dat uitgelegd kan worden op een manier die zij willen lezen.. dus verdraait..

huichelaars.. mensen die de islam in een slecht daglicht zetten.. is verboden

dus niet islam maar de mensen zelf.

als er behoefte is kan ik bronnen uit de Koran en Hadith regelen. kan je het zelf lezen wat ons geloof daar over te zeggen heeft.

en wat ik dan ook nog kwijt wil.. zonder dat dit een reltopic word

een groot deel van de nederlanders kent zomaar ineens de koran uit zijn hoofd.. wij zijn degene die het hardst roepen: hun nemen de koran te letterlijk!!

maar eerlijk, weten je echt precies wat er in de koran staat? heb jij het boek van begin tot eind uitgelezen? waarschijnlijk niet. dus eigenlijk doe je precies hetzelfde als de extremisten. alleen bepaalde dingen selecteren zonder het boek te bestuderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:05

Jemeyskatje, ze hebben het over de extremisten en die gaan anders met de teksten van de Koran om, het is maar hoe het je wordt uitgelegd. Aangezien die groep groeit, is het wel een probleem en aangezien er natuurlijk altijd alleen negatieve beelden in het nieuws komen, want dat is nieuws, althans zo wordt er bepaald dat het nieuws is, krijg je een vertekend beeld.

Maar om het als een kleine minderheid te blijven zien en voorts te verwaarlozen is dat wel gevaarlijk, het is immers wereldwijd bezig en niet zomaar meer een kleine beweging. De huiskamermoskees zijn de gevaarlijkste en dan kunnen de ouders best liberale moslims zijn die de Koran geheel vredelievend en juist interpreteren, maar de zonen hebben een andere aanhang elders en paps weet dat niet of wel maar zwijgt erover.

Als je in de grote steden woont en regelmatig wordt lastiggevallen door pestjeugd en je dochters uitgescholden worden, zonder dat die knullen extremisten zijn, krijg je nog meer een vertekend beeld.

Nederlanders weten ondertussen heus wel dat de Koran niet haatprekend is, dat het moslimgeloof niet haatprekend is, maar er wordt wel misbruik gemaakt van het geloof en als geloof een belangrijke rol spreekt bij een groep mensen, is het best gevaarlijk zo een invloed.

Wat zal er gebeuren als de katholieke kerk, de protestanten, de gereformeerden net zo gaan prediken als de extremisten, dan krijg je ook groepen die zich sluiten en zich dergelijk tegen de gemeenschap keert, zeker in de kleine dorpen of in de onderdrukte arme wijken in de grote steden krijg je dan een groep waar je niet op zit te wachten.

Zo een groep skinheads, die zijn niet uitnodigend om zo maar even lid van te worden, maar als de kerk dit gaat prediken, dan maar oppassen hoor.

Een kleine groep kan door terreur wel degelijk een leidende groep gaan vormen over een overgrote groep met andere overtuiging. Hoe groot is de invloed van de extremisten op de liberalen? Zeker als ze allemaal verre familie van elkaar zijn en de bloedbanden zo verweven zijn. Er is te weinig inzicht in deze samenleving.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:10

jameyskatje schreef:
islam zegt duidelijk..

NIET MOORDEN (mits dit zelfverdediging is)
GEEN ZELFMOORD
NIET LIEGEN
NIET STELEN (dus ook niet van een leven of dergelijk)
enz enz enz

de islam verwerpt ook het extremistisch denken..

maar eerlijk, weten je echt precies wat er in de koran staat? heb jij het boek van begin tot eind uitgelezen? waarschijnlijk niet. dus eigenlijk doe je precies hetzelfde als de extremisten. alleen bepaalde dingen selecteren zonder het boek te bestuderen

Ten eerste, ik studeer religiewetenschappen en ik zou mezelf totaal niet als extremist willen omschrijven. Ik probeer neutraal tussen alle religies in te staan.

Ten tweede, tuurlijk worden deze daden niet in de Koran beschreven. Maar deze gelovigen interpreteren wel degelijk de Koran letterlijk. Op deze manier keren zij zich juist af van de maatschappij en leven zij in een eigen wereld. Deze zwart/wit beelden van de letterlijke interpretatie kunnen gewoon niet meedraaien in deze maatschappij omdat wij al zoveel verder zijn in de tijd. Je zult het moeten interpreteren vanuit de huidige tijd om mee te kunnen draaien. Deze extremisten handelen dus naar iets letterlijks wat eeuwen geleden opgeschreven is en nee ook daar staat niet in dat zij zouden moeten moorden of stelen. Maar als het letterlijk in de Koran staat en zij dit voor Allah doen, dan staat voor hen toch echt Allah bovenaan en die 4 ongelovigen mensen die daarin mee moeten sterven, die zijn zij voor hen echt niet/minder van belang. Martelaren hebben juist een hoog aanzien binnen deze extremistische groeperingen, omdat zij bereidt zijn om te sterven voor Allah.
En een niet-extreme Moslim zou dit natuurlijk heel anders hebben geinterpreteerd, omdat deze de Koran wel zou interpreteren zodat het past in deze tijd. En ik denk dat dit belangrijk is bij iedere religie, het interpreteren van het heilige geschrift zodat het past in deze tijd.

En ten derde, gelukkig is dit maar een kleine groep, maar natuurlijk moet de media dit weer alle aandacht geven. Kan me dan ook voorstellen dat veel mensen die weinig verstand hebben van de Islam en niet verder willen kijken dan hun neus lang is een afkeer kunnen krijgen hiernaar. Helaas zijn rechtsextremisten dan soms wel het gevolg. En met die zwart/wit gedachtes hoeven we denk ik evenmin blij mee te zijn...!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 14:39

faye schreef:
Dat is inderdaad meestal het geval. Maar daar wil je natuurlijk blind voor zijn Knipoog

Pfff de pot verwijt de ketel!