Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:ben het met malie eens.
even iets off-topic wat ik nog kwijt wil.
helaas zijn er 'rechtsextremisten' (terwijl ik extremist geen goed woord vind aangezien ze dus niet alle regels volgens de islam extreem volgen maar de regels van hun geloof verdraaien en leugens vertellen. dan zijn het voor mij eerder huichelaars, die het helaas verpesten voor het goede volk dat niet opvalt). en dit krijgt het woord 'islam' weer op zijn brood. en verpesten, net als altijd, een kleine groep het voor een grote groep.
maar idd. bangmakerij in mijn ogen.
allemaal politiek-macht spel als je het mij vraagt. vroeger had je de ketters en katholieken. dat ging ook alleen om macht en geld...
don't be scared..![]()
van de islam mag je niet moorden.. mensen beroven.. schelden en dreigen... auto's afbranden, vrouwen onderdrukken.. zelfmoordaanslagen plegen enz enz enz
wij moeten vredelievend, tolerant en vergevingsgezind naar onze medemens zijn.
als het dan over de criminaliteit gaat onder 'islamietische' jongeren... (ik geef toe. het is je om dood te schamen soms) dan vind ik dat niets met de islam te maken hebben.
ook is het niet zo dat er in elke moskee of ieder theehuis terroristen zitten. (terwijl de media dat idee wel geeft vind ik). ik de moskeeen waar ik ben geweest is het altijd suuper gastvrij en behulpzaam.
ik vind die zogenaamd extreem rechtse moslims moslims die hun geloof niet begrijpen of niet werkelijk geloven
'bestudeer de islam en niet de moslims'
help help.. straks staat er een moskee in mijn straat.
net alsof je dan niet meer veilig bentgelukkig vereren wij geen afgod beelden anders kwam er vast een beeldenstorm
Jurjen schreef:Het valt reuze mee volgens mij. Er is gewoon weer een groepje en door de media wordt die allemaal weer gekwadrateerd qua hoe erg 't allemaal is als je 't mij vraagt.
Natuurlijk is 't wel een slechte ontwikkeling, maar het valt nog reuze mee.
faye schreef:Dat geldt ook voor rechts extremisme.
Whiz schreef:faye schreef:Dat geldt ook voor rechts extremisme.
Er worden heel wat vaker incidenten van moslim extremisme gemeld i.p.v de incidenten van rechts extremisten. Maar nu is het dus zo dat er vaker incidenten betreffende rechts extremisten plaatsvinden i.p.v andersom. Dus de belichting vanuit de media geeft nogal een vertekend beeld.
Tieneke schreef:Omdat de media nog steeds de media isSensatie en nog eens sensatie. Moslimextremisme is voor de Westerse Wereld gewoon vrij nieuw als je het vergelijkt met rechts extremisme. Dat zijn we ergens al gewoon en daar zijn generaties mee opgegroeid. Moslimextremisme is iets waar we pas een aantal jaren bewust van zijn.
faye schreef:Whiz schreef:
Er worden heel wat vaker incidenten van moslim extremisme gemeld i.p.v de incidenten van rechts extremisten. Maar nu is het dus zo dat er vaker incidenten betreffende rechts extremisten plaatsvinden i.p.v andersom. Dus de belichting vanuit de media geeft nogal een vertekend beeld.
Dat klopt niet helemaal. Er is inderdaad vaak rottigheid bij demonstraties, maar zoals ook in Arnhem weer is gebleken, komt dat meestal door het linkse extremistische tuig dat rottigheid gaat trappen. Dus ook vwb rechts extremisme is de media gekleurd.
malie schreef:De islam respecteert wel andere geloven hoor, alleen een klein deel van de moslims niet. De islam heeft er geen reed mee te maken wat de extremisten doen.
jameyskatje schreef:islam zegt duidelijk..
NIET MOORDEN (mits dit zelfverdediging is)
GEEN ZELFMOORD
NIET LIEGEN
NIET STELEN (dus ook niet van een leven of dergelijk)
enz enz enz
de islam verwerpt ook het extremistisch denken..
maar eerlijk, weten je echt precies wat er in de koran staat? heb jij het boek van begin tot eind uitgelezen? waarschijnlijk niet. dus eigenlijk doe je precies hetzelfde als de extremisten. alleen bepaalde dingen selecteren zonder het boek te bestuderen
faye schreef:Dat is inderdaad meestal het geval. Maar daar wil je natuurlijk blind voor zijn