Weer een scholier neergestoken in Amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lundi

Weer een scholier neergestoken in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 19:33

Scholier (15) neergestoken in Amsterdam
Uitgegeven op woensdag 24 oktober 2007 om 16:18:14, bijgewerkt om 18:06:48

(Novum) - Een 15-jarige scholier is woensdagmiddag gewond geraakt bij een steekpartij in Amsterdam. Hij is met steekwonden in zijn borst naar het ziekenhuis overgebracht. De politie heeft twee verdachten op het oog, beiden eveneens 15 jaar. De twee zijn voortvluchtig, maar de politie kent hun identiteit.

De steekpartij vond rond 15.15 uur plaats bij een bushalte bij een school in Zuidoost, op het Gulden Kruis. Het drietal, dat op dezelfde school zit, vocht een ruzie uit die eerder op de dag was begonnen. De vechtpartij liep uit de hand, een van de scholieren trok een mes en stak de scholier meerdere keren. Het slachtoffer slaagde erin te ontkomen, meldt de politie, en strompelde terug naar school waar hij in elkaar zakte en alarm sloeg.

De jongen was aanspreekbaar na de steekpartij. Hij zei te zijn geschopt en gestoken door zijn twee medeleerlingen, die er vandoor waren gegaan. De politie weet niet waarover het drietal ruzie had.

Twee weken geleden viel bij een steekpartij onder scholieren in Amsterdam-West een dode. Een 16-jarige jongen werd op het schoolplein doodgestoken door een 14-jarige medescholier. Een dag later verwondde een 15-jarige jongen de directeur en een medeleerling met een mes bij een school in Rotterdam

LiNdA1986

Re: Weer een scholier neergestoken in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:46

Hmmm, lijkt erop dat de dader het heeft willen naspelen ofzo?

Ze moeten die gasten echt eens veel strenger aan gaan pakken..

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:49

Verschrikkelijk weer.
Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een ander neer te steken.
Erg triest....

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:59

Hmmm, Niks nieuws voor de OSB (Openbare Scholengemeenschap Bijlmer) Ik heb jaren geleden hier op school gezeten en toe waren er ook al van die gasten die met een mes op het schoolplein je stonden op te wachten. Geregeld waren er vechtpartijen en kwamen er jongeren van bv. 't Reijgersboschcollege op visite. Dat was vaak al van te vorten bekend gemaakt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:01

Getver dat zijn scholieren van mijn oude school. Voel me een beetje een oude muts, maar in mijn tijd gebeurde dit toch echt niet daar. Boos!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:03

Sterre_Nova schreef:
Hmmm, Niks nieuws voor de OSB (Openbare Scholengemeenschap Bijlmer) Ik heb jaren geleden hier op school gezeten en toe waren er ook al van die gasten die met een mes op het schoolplein je stonden op te wachten. Geregeld waren er vechtpartijen en kwamen er jongeren van bv. 't Reijgersboschcollege op visite. Dat was vaak al van te vorten bekend gemaakt.

In mijn tijd gingen de scholieren van Reigersbos altijd op de vuist met het Augustinus, maar op de OSB gebeurde eigenlijk niet zoveel.
Moet bekennen het is alweer een jaar of 16 geleden voor mij.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:03

Het lijkt onderhand wel de nieuwe hype, plateau zolen, Fergie, iPod, steek je mede scholier neer Scheve mond

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:56

CrazyCat schreef:
Sterre_Nova schreef:

In mijn tijd gingen de scholieren van Reigersbos altijd op de vuist met het Augustinus, maar op de OSB gebeurde eigenlijk niet zoveel.
Moet bekennen het is alweer een jaar of 16 geleden voor mij.

Stom, ik bedoel ook Augustinus. Daar zaten de meeste schoffie's Knipoog

Ik zie aan je geboorte jaar dat je 2 jaar eerder dan ik op de OSB, dus hebben we het over dezelfde periode. Kan me herinneren dat er een meisje met een groot broodmes op het schoolplein kwam.

max1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:02

paasei... het lijkt wel een soort hype....

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:04

Gatver, je zou het bijna normaal gaan vinden zo vaak gebeurt het...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 01:57

Waarom moet zoeits nou weer, wat heeft die jongen misdaan

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 02:08

Als ik dit soort dingen lees word ik altijd zo verdrietig.. Verdrietig Waarom? Waarom moet dit? Gadverdamme zeg.. Waar moet je je nog veilig voelen als je zelfs op school al word neergestoken? Bah.. Scheve mond

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 02:19

Het komt wel steeds dichterbij Nagelbijten / Gniffelen
Mijn ouders wilde mij dit jaar ook op de OSB doen omdat mijn zus er ook had gezeten, en het een goeie school wa volgens hun. Maar eerlijk gezegd voel ik me absoluut niet op mijn gemak als ik er langs fiets.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 02:52

De school in Amsterdam west was ook een hele goede school, teminste vroeger ik woonde er vlak bij, was toen nog een jongens school trouwens MTS, vreemd gedrag allemaal

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:05

he bah Verdrietig ik snap zowieso al niet hoe iemand een ander kan vermoorde of poging tot,
maar 15 jaar? en laatst ook al.. k vind het niet normaal Verdrietig