McDonald's moet medewerkster 6,1 miljoen betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 13:23

LOUISVILLE - De Amerikaanse restaurantketen McDonald's moet een voormalige medewerkster van een vestiging in Mount Washington 6,1 miljoen dollar schadevergoeding betalen. Een bedrijfsleidster dwong de toen 18-jarige medewerkster drie jaar geleden zich in het kantoor uit te kleden.

Daarna werd ze seksueel misbruikt. Dat heeft een rechtbankjury in Bullitt County vrijdag bepaald. Bedrijfsleidster Donna Summers kreeg in 2004 een telefoontje van iemand die zich uitgaf als politieman. Deze beschuldigde medewerkster Louise Ogborn ervan dat ze een beurs had gestolen en dat ze in het kantoor moest worden gevisiteerd of anders naar het politiebureau moest komen.

Op telefonische aanwijzingen van de zogenaamde politieman beval de bedrijfsleidster dat Ogborn zich moest uitkleden. Summers had hierbij de hulp ingeroepen van haar toenmalige verloofde, die Ogborn dwong seksuele handelingen te verrichten.

Later bleek dat tientallen restaurants lastig waren gevallen door een man die zich uitgaf voor agent en opdracht gaf medewerksters te ontkleden. Ogborn verweet de fastfoodketen tijdens het proces nalatigheid, omdat het personeel niet was ingelicht over de beller.

Summers, die zich in de aanklacht tegen McDonald's had gevoegd, krijgt een miljoen dollar schadevergoeding. Wel werd zij schuldig bevonden aan medeplichtigheid en het onrechtmatig vasthouden van Ogborn. Haar ex kreeg eerder al vijf jaar cel voor seksueel misbruik van Ogborn. Vorig jaar werd een man uit Florida die vermoedelijk de bellende nepagent was vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Sinds zijn arrestatie wordt McDonald's niet meer lastig gevallen door mensen die zich uitgeven voor politieman.

http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action=article&id=4940164

nou lekker dan, dat ze nooit de medewerkers hebben geinformeerd Nors opkijken het moet niet gekker worden

LBLGypsyCobs

Re: McDonald's moet medewerkster 6,1 miljoen betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:36

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je daar als bedrijfleidster in mee gaat.
Het mag toch duidelijk zijn dat dat geen standaardprocedure is wanneer iemand verdacht wordt van diefstal.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:55

Ja stennisje dat vroeg ik mij dus ook al af. Dan ben je er ook niet helemaal goed bij.
En dat ze dan ook nog de hulp in roept van haar verloofde vind ik helemaal erg..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:17

Wacht heel even... die bedrijfsleidster dwingt haar medewerkster zich uit te kleden ... staat blijkbaar toe dat haar toenmalige verloofde (die zij notabene om hulp had gevraagd) de medewerkster sexueel misbruikt... en nu krijgt ze 1 miljoen dollar??? Zijn ze helemaal van de pot gerukt daar in de VS?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:00

in de VS is (bijna) alles mogelijk!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:56

Weer een typisch amerikaans geval...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:59

Nou voor 6,1 miljoen wil ik me wel uitkleden hoor Clown

Maar ja, zulke achterlijke dingen kunnen weer alleen in Amerika.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:14

vikki schreef:
Wacht heel even... die bedrijfsleidster dwingt haar medewerkster zich uit te kleden ... staat blijkbaar toe dat haar toenmalige verloofde (die zij notabene om hulp had gevraagd) de medewerkster sexueel misbruikt... en nu krijgt ze 1 miljoen dollar??? Zijn ze helemaal van de pot gerukt daar in de VS?

Ze is dus door iemand opgebeld die zei dat hij politie-agent was en die zei dat ze al die handelingen moest (laten) uitvoeren met die medwerkster.

Ik snap dus niet dat je als bedrijfleidster niet doorhebt dat dat geen echte agent kan zijn en dan nog een miljoen krijgt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:49

Weet je, ze hebben ooit eens een onderzoek gedaan waarbij gekeken werd hoever een mens ging in het opvolgen van bevelen als deze zonder dwang werden gegeven. Hierbij werd er door de testpersoon aan een nep testpersoon vragen gesteld en bij elk fout antwoord kreeg de nep testpersoon een stroomschok, tevens werd de voltage steeds hoger tot een dodelijke hoeveelheid. Het merendeel ging gewoon door met stroomschokken geven tot voorbij de dodelijke hoeveelheid, zonder te twijfelen, vragen te stellen of te weigeren.

Hieruit blijkt maar weer dat het niet zo makkelijk is om hier over te oordelen. It's all in the moment...

edit: woord aangepast.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-07 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:18

Tja das ook weer zo, zonder goed manipuleren, had bijvoorbeeld een man als Hitler ook niet zoveel teweeg kunnen brengen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:40

Stennisje schreef:
vikki schreef:

Ze is dus door iemand opgebeld die zei dat hij politie-agent was en die zei dat ze al die handelingen moest (laten) uitvoeren met die medwerkster.

Ik snap dus niet dat je als bedrijfleidster niet doorhebt dat dat geen echte agent kan zijn en dan nog een miljoen krijgt.

Dat weet ik Stennisje ... maar dat geeft haar imo geen recht op 1 miljoen dollar ...

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:06

In de VS kan alles tegenwoordig he. Al vind ik dit meteen wel weer hele extreme bedragen hoor...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:40

Jurjen schreef:
In de VS kan alles tegenwoordig he. Al vind ik dit meteen wel weer hele extreme bedragen hoor...

Idd ja, een excuus brief en misschien een bloemetje en/of etentje op kosten van de baas zou ik meer dan voldoende vinden voor die bedrijfsleidster. Die medewerkster mag van mij wel een schadevergoeding krijgen, maar laat die lapzwans die haar misbruikt heeft dat maar bekostigen ... en ik zeg dat miljoen van dat andere wicht naar haar en die 6,1 miljoen naar een goed doel ofzo. Het zijn wel extreme bedragen zeg ...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:41

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:26

Albert schreef:
Girlgamer schreef:
Nou voor 6,1 miljoen wil ik me wel uitkleden hoor Clown

Er was wel wat meer aan de hand hoor.
Hier de video van de beveiligingscamera
http://www.youtube.com/watch?v=QNsN9ysq7wQ

Pffft... wat mij betreft mag dat jonge meisje bij nader inzien die 6.1 miljoen wel houden EN dat miljoen van dat andere mens krijgen ...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 00:04

gadverdamme, hoe ziek ben je om iemand tot zoiets te dwingen. Huilen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:40

wat een apart verhaal! Wel erg maar 6 miljoen is wel heel erg veel!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:03

Gatverdamme, dat ze dat geld mag houden en gebruiken om de mensen achter de tralies te houden. Wat een idioten op deze wereld!