Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:medische centrums meestal
racheltjj schreef:je zou het maar zijn...
verdienen ze nog grof geld aan zeg!
Mensen doen ook alles voor geld..
Kiim schreef:Ziek als je zo je geld wil gaan verdienen
blauw00gje schreef:katiavl schreef:medische centrums meestal
Wat doen die er mee dan?
suus_ schreef:Voor mensen met een nierprobleem bijvoorbeeld, dan verkopen ze die nier (van de overledene) naar t ziekenhuis en patient oid
Beetje triest .... 't zou maar van je overleden broer oid zijn en je krijgt het zomaar ff te horen.
Musicjohn schreef:Kiim schreef:Ziek als je zo je geld wil gaan verdienen
Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod.
Als er meer donoren waren dan was er geen vraag naar illegale lichaamsdelen / organen en zouden dit soort uitbuiters geen rooie cent kunnen verdienen.
En kijk ook eens naar de positieve kant van het verhaal...
Ondanks dat ze hun zakken ermee hebben gevuld hebben ze er missschien ook wel mensenlevens mee gered. Uiteraard vind ik het zelf ook respectloos, maar het betrof wel dode mensen. Dus toch wel een heel klein beetje een kwestie van "no harm done".
Musicjohn schreef:suus_ schreef:Voor mensen met een nierprobleem bijvoorbeeld, dan verkopen ze die nier (van de overledene) naar t ziekenhuis en patient oid
Beetje triest .... 't zou maar van je overleden broer oid zijn en je krijgt het zomaar ff te horen.
Draai het eens om...
Jouw dochter van 14 heeft nog maar 5 dagen te leven tenzij ze een nieuwe nier krijgt. Donoren zijn er niet. Dan zegt de dokter: "Voor 15.000 dollar kan ik hier binnen 2 dagen een nieuwe nier voor je hebben".
Nou, reken maar dat je om gaat.![]()
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat ik het met deze praktijken eens ben hoor, maar ik begrijp de emotie wel.