Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Meer controle op dierenwinkels, want die zijn wel eens vergeten materiaal.
Mij moet de db niet thuisblijven zoiets heet preventie, en als mensen melden kan dit sociale controle zijn. Altijd handig als er daadwerkelijk iets is
randalinpony schreef:n.a.v. dit topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=838783
en de topics met links naar gevallen op de site van de DB:
Wat vind jij dat de Dierenbescherming zou moeten doen?
Is deze organisatie er alleen voor de ergste misstanden, of vind je dat ze al in een eerder stadium aan de bel mogen trekken?
Wat mij betreft, mag de dierenbescherming thuis blijven tot er echt sprake is van aantoonbaar lijden.
Ik heb ooit een man van de AID gesproken, en die gaan uit van voldoende voeding, droge plek om te liggen, regelmatig hoefonderhoud, en medische verzorging indien noodzakelijk.
Daar kan ik me in vinden.
De laatste tijd lees ik echter dat de DB zich steeds meer gaat bemoeien met dingen waarvan ik me afvraag, of we ons niet op een hellend vlak bevinden: huisdieren die in prima conditie verkeren worden uit huis gehaald omdat het huis in ernstig vervuilde toestand is.
Op bokt worden paardeneigenaren opgeroepen om toch vooral te melden wanneer de smid een paard een tik verkoopt...
En waar ik eerlijk gezegd al helemaal niet op zit te wachten, is een DB die komt bepalen wat er tijdens de training gebeurt.
Ja, ik weet dat er vele misstanden plaatsvinden, maar je kan toch niet achter de gesloten deur kijken dus daar doe je zo weinig aan.
Het gebeurt nu al in het geniep, dus daar zal het wel blijven.
Wie bepaalt wat goed en slecht is in omgang met paarden? Zeker in het schemergebied van paarden houden en trainen?
Voor mij simpel: ik. Het is mijn paard, en ik betaal de rekeningen.
Persoonlijk regel ik zelf wel met mijn smid of dat paard die tik moet krijgen. En wanneer ik hem zelf uitdeel. Tenzij het tot aantoonbaar lijden komt.
Hoever mag de bemoeienis van de Dierenbescherming gaan?
(Het is niet de bedoeling hier te discussieren over of bepaalde methoden of manieren van houden dierenmishandeling zijn, daar zijn andere topics over.)
superwoman schreef:Ik ben blij met de dierenbescherming en ik vind juist dat ze te weinig en te laat (mogen) ingrijpen...
tamorka schreef:superwoman schreef:Ik ben blij met de dierenbescherming en ik vind juist dat ze te weinig en te laat (mogen) ingrijpen...
De dierenbescherming kan niet veel omdat ze de wet niet achter zich hebben. Als een dier altijd opgesloten zit maar het heeft een schone bak met drinken en voldoende voer, dan wordt het dier eigenlijk toch verwaarloosd maar de dierenbescherming kan daar niets aan doen.
Citaat:Op bokt worden paardeneigenaren opgeroepen om toch vooral te melden wanneer de smid een paard een tik verkoopt...
draumpje schreef:daarvoor is er binnen de organisatie gewoon nog steeds te weinig kennis en kunde
Kimberley77 schreef:Citaat:Op bokt worden paardeneigenaren opgeroepen om toch vooral te melden wanneer de smid een paard een tik verkoopt...
Jij doelt hier de oproep in het topic van de smid die het jonge paard behoorlijk wat heeft aangedaan..dat noem ik niet een 'tik' want daar doet de DB niets aan hoor en dat is ook ieder voor zich.
randalinpony schreef:Over de hond op het balkon: behalve dat er nauwelijks controle op kan worden uitgeoefend of een hond daadwerkelijk 3x per dag uitgelaten wordt, vind ik dus dat hier nog geen wetgeving voor hoeft te komen, omdat er dan eerst maar eens wetgeving moet komen voor de leefomstandigheden van dieren in de bio-industrie.
Dat zijn ook dieren.
tamorka schreef:randalinpony schreef:Over de hond op het balkon: behalve dat er nauwelijks controle op kan worden uitgeoefend of een hond daadwerkelijk 3x per dag uitgelaten wordt, vind ik dus dat hier nog geen wetgeving voor hoeft te komen, omdat er dan eerst maar eens wetgeving moet komen voor de leefomstandigheden van dieren in de bio-industrie.
Dat zijn ook dieren.
Ik vind juist van wel. Als het welzijn van dieren eindelijk wordt bevorderd in de manier waarop ze gehouden worden afgezien van voldoende water en voedsel, dan kunnen we ook gemakkelijker aan de bel trekken bij de bioindustrie.