dode honden in vriezer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

dode honden in vriezer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 20:41

http://www.nu.nl/news/1252322/10/Dieren ... iezer.html

en dan staat er helemaal onder aan het bericht..
er is ook een verwaarloost kind van onder de 12 gevonden.. enz (lees maar)

ehm, ben ik nou de enige die dit een erg kromme berichtgeving vind??
dat kind lijkt mij toch echt niet bíjzaak!! Gestoord

lindake

Re: dode honden in vriezer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:47

Idd dat is zo,
Het is erg voor die honden maar om dat kind als bijzaak te vermelden rare nieuwsvermelding!
Wel spijtig dat er zo'n mensen bestaan die hun kind en dieren zo mishandelen!

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:27

wow erg zeg Bloos!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:29

Zijn mensen en vooral kinderen niet belangrijker dan dieren? Scheve mond

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:31

Orola schreef:

ik vind ze even belangrijk. Beetje.. raar om te zeggen dat ons ras beter is.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:34

Loowis schreef:
Orola schreef:

Okee, maar meestal wordt er wel gezegd dat mensen belangrijker zijn, maar niet beter ofzo Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:49

Je eigen kinderen vind ik wel degelijk meer belangrijker dan een dier! Je eigen kind gaat toch voor alles? (je sterft voor je kind bij wijze van). Beide horen niet verwaarloosd te worden, maar ik vind het raar dat het kind pas onderin word vermeld... Verward

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:07

Ik vind er weinig raars aan, tientallen honden zijn verwaarloosd en door die verwaarlozing dood gegaan. Het ene kind is verwaarloosd. Uiteraard erg, maar vind het van die honden net zo erg.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:28

Ik ben wel benieuwd wie de bron achter het ANP berichtje is. Is dat de LID/DB?? Dan ligt het voor de hand dat eerst de dieren worden genoemd (daar zijn ze voor..) Aan de dienstdoende ANP-journalist vervolgens de schone taak te beslissen wát nieuws is (en wat je dus bovenaan zet) en wat niet (en dus onderaan komt of het bericht helemaal niet haalt). Over het algemeen wordt 'dood' als erger gezien dan 'verwaarloosd'.

Een verhaal heeft altijd meerdere kanten. Mij werd in elk geval uit het bericht het totaalplaatje wel duidelijk: die mensen hebben niet goed voor hun beesten en niet goed voor hun kind gezorgd. Kennelijk heeft de DB medewerker daar een verklaring voor, volgens mij is dit hoe dan ook een trieste zaak voor alle betrokkenen, waarbij de ouders van het kind en de eigenaren van de boerderij duidelijk niet in staat zijn gebleken verantwoordelijk om te gaan met de zorg die zij voor de dieren en hun kind hadden. Hóe dit zo ver heeft kunnen komen, blijft overigens wel een raadsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:30

[quote="Marigold"]http://www.nu.nl/news/1252322/10/Dierenbescherming_vindt_dode_honden_in_vriezer.html

en dan staat er helemaal onder aan het bericht..
er is ook een verwaarloost kind van onder de 12 gevonden.. enz (lees maar)

ehm, ben ik nou de enige die dit een erg kromme berichtgeving vind??
dat kind lijkt mij toch echt niet bíjzaak!! Gestoord [/quote]

het kind was verwaarloosd, als we alle verwaarloosde kinderen in nederland in het nieuws zouden zetten kan je dagelijks wel een pagina volmaken minstens..
Dus dat kind is inderdaad bijzaak, dit artikel gaat om die honden want dat is iets wat gelukkig niet zo vaak voorkomt, ene verwaarloosd kind komt jammergenoeg zeer veel voor..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:35

Shanna schreef:
het kind was verwaarloosd, als we alle verwaarloosde kinderen in nederland in het nieuws zouden zetten kan je dagelijks wel een pagina volmaken minstens..
Dus dat kind is inderdaad bijzaak, dit artikel gaat om die honden want dat is iets wat gelukkig niet zo vaak voorkomt, ene verwaarloosd kind komt jammergenoeg zeer veel voor..

Als we alle verwaarloosde honden en katten in het nieuws zetten word het nog erger geloof mij.
Als mijn broertje en mijn hond tegelijk uit het raam springen vang ik toch echt mijn broertje op!

Dieren zijn zeker wel belangrijk en als je ze hebt moet je er goed voor zorgen!
maar dieren zijn niet verglijken met je eigen kinderen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:52

Persoonlijk zou ik ervoor gekozen hebben eerst de dode honden (in de kennelijk ook overleden vriezer), dan het verwaarloosde kind (want volgens mij moet het wel erg verwaarloosd zijn om direct tot een uithuisplaatsing over te gaan) en dan de verwaarloosde dieren (ook hier moet het erg zijn voordat ze in beslag worden genomen) te melden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:55

Zeker door iemand geschreven die meer van dieren dan van mensen houdt... Erggg kromme berichtgeving.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 01:09

Het persberricht is inderdaad een beetje ongelukkig geschreven. Dit komt waarschijnlijk omdat de LID de dieren gevonden heeft en de pers snel ter plaatsen was zij zeggen dan wat over de stand van zaken.

Het kan ook heel goed een slechte journalist(e) zijn maar het kan ook gewoon een beetje ongelukkig zijn medegedeeld. Voor de LID en AID en DB zijn dieren de hoofdzaak zij kunnen over het kind weinig zeggen want hier hebben zij immers niet voor gestudeerd/kennis op gedaan.

Erg ongelukkig geschreven berichtje dus!

Vind trouwens ook dat we niet zomaar dier boven dier kunnen trekken wij zijn immers ook DIEREN alleen vinden wij onszelf over het algemeen kennelijk veel bijzonderder dan andere dieren Clown

ps. Er gebeuren nog veel meer van dit soort dingen en er worden ook nog veel meer kinderen verwaarloosd. Ik ben blij dat dankzij de inbeslag namen dit kind als´bijzaak´is gevonden!

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 02:26

Orola schreef:
Loowis schreef:

Okee, maar meestal wordt er wel gezegd dat mensen belangrijker zijn, maar niet beter ofzo Knipoog

belangrijker of beter, het maakt niet uit. Waarom zou een kind belangrijker zijn.
Niet dat ik niet erg vind hoor van dat kind Bloos!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:59

Ja maar dit bericht ging over de dieren want het is een site van dierenbescherming. Was dit een bericht van kinderbescherming dan waren de honden bijzaak geweest.
Maar het blijft treurig. Kan me er zo weinig bij voorstellen om je eige kind dit aan te doen. Persoonlijk ga ik door het vuur voor kinderen. Eet liever zelf minder dan me kinderen niks te geven.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 11:09

het kan wel van de DB komen, het bericht,
maar het staat op nu.nl!
en idd als een kind echt per direct elders wordt geplaats, dan is er echt wel serieus iets aan de hand!
en dan gaat bij mij 1 kind wél boven om mijn part 100 honden!
maar tuurlijk, dat maakt het van die honden niet minder erg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:39

joy76 schreef:
Ik ben wel benieuwd wie de bron achter het ANP berichtje is. Is dat de LID/DB?? Dan ligt het voor de hand dat eerst de dieren worden genoemd (daar zijn ze voor..) Aan de dienstdoende ANP-journalist vervolgens de schone taak te beslissen wát nieuws is (en wat je dus bovenaan zet) en wat niet (en dus onderaan komt of het bericht helemaal niet haalt). Over het algemeen wordt 'dood' als erger gezien dan 'verwaarloosd'.

Een verhaal heeft altijd meerdere kanten. Mij werd in elk geval uit het bericht het totaalplaatje wel duidelijk: die mensen hebben niet goed voor hun beesten en niet goed voor hun kind gezorgd. Kennelijk heeft de DB medewerker daar een verklaring voor, volgens mij is dit hoe dan ook een trieste zaak voor alle betrokkenen, waarbij de ouders van het kind en de eigenaren van de boerderij duidelijk niet in staat zijn gebleken verantwoordelijk om te gaan met de zorg die zij voor de dieren en hun kind hadden. Hóe dit zo ver heeft kunnen komen, blijft overigens wel een raadsel.

Weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren, maar de betrokkenen zijn kennissen van mij, ik ben zelf ook enorm geschrokken en had het totaal niet verwacht...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:18

magda_90 schreef:
Weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren, maar de betrokkenen zijn kennissen van mij, ik ben zelf ook enorm geschrokken en had het totaal niet verwacht...

Jee.. dat zal dan inderdaad flink schrikken voor je zijn! Ik hoop voor die mensen dat ze, ondanks het feit dat ze geen goede zorg hebben verleend aan hun dieren en kind, zelf goede hulpverlening krijgen.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:33

Zo heftig!
Wel apart dat dat kind niet bovenaan staat. Dat lijkt me toch even HEEL wat belangrijker! Hoop voor het kind dat het niet al te grote schade heeft.. Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:11

Ik weet wel waarom de honden bovenaan staan: titel: dode honden in de vriezer, is meer sensationeel dan: verwaarloost kind gevonden (want dat horen wij maar al te vaak helaas)

(alleen zijn de gevolgen voor een verwaarloosd kind erger dan dat van honden. Kinderen kunnen nadenken over wat er gebeurd is en waarom papa niet om hem gaf.... honden denken niet en associeren mens = slecht en kun je die vaak dmv training sneller gelukkig krijgen dan een kind... )

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:12

Hm ja hier had best wat meer aandacht mogen zijn voor het kind!
Ik vind dit een beetje een rare berichtgeving inderdaad..

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:22

idd een rare berichtgeving, wel verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:11

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:13

o dat word dan wel heel apart als je de mensen kent. En je weet van niks