en dan staat er helemaal onder aan het bericht..
er is ook een verwaarloost kind van onder de 12 gevonden.. enz (lees maar)
ehm, ben ik nou de enige die dit een erg kromme berichtgeving vind??
dat kind lijkt mij toch echt niet bíjzaak!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Orola schreef:Zijn mensen en vooral kinderen niet belangrijker dan dieren?
Loowis schreef:Orola schreef:Zijn mensen en vooral kinderen niet belangrijker dan dieren?
ik vind ze even belangrijk. Beetje.. raar om te zeggen dat ons ras beter is.
Shanna schreef:het kind was verwaarloosd, als we alle verwaarloosde kinderen in nederland in het nieuws zouden zetten kan je dagelijks wel een pagina volmaken minstens..
Dus dat kind is inderdaad bijzaak, dit artikel gaat om die honden want dat is iets wat gelukkig niet zo vaak voorkomt, ene verwaarloosd kind komt jammergenoeg zeer veel voor..
Orola schreef:Loowis schreef:
ik vind ze even belangrijk. Beetje.. raar om te zeggen dat ons ras beter is.
Okee, maar meestal wordt er wel gezegd dat mensen belangrijker zijn, maar niet beter ofzo
joy76 schreef:Ik ben wel benieuwd wie de bron achter het ANP berichtje is. Is dat de LID/DB?? Dan ligt het voor de hand dat eerst de dieren worden genoemd (daar zijn ze voor..) Aan de dienstdoende ANP-journalist vervolgens de schone taak te beslissen wát nieuws is (en wat je dus bovenaan zet) en wat niet (en dus onderaan komt of het bericht helemaal niet haalt). Over het algemeen wordt 'dood' als erger gezien dan 'verwaarloosd'.
Een verhaal heeft altijd meerdere kanten. Mij werd in elk geval uit het bericht het totaalplaatje wel duidelijk: die mensen hebben niet goed voor hun beesten en niet goed voor hun kind gezorgd. Kennelijk heeft de DB medewerker daar een verklaring voor, volgens mij is dit hoe dan ook een trieste zaak voor alle betrokkenen, waarbij de ouders van het kind en de eigenaren van de boerderij duidelijk niet in staat zijn gebleken verantwoordelijk om te gaan met de zorg die zij voor de dieren en hun kind hadden. Hóe dit zo ver heeft kunnen komen, blijft overigens wel een raadsel.
magda_90 schreef:Weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren, maar de betrokkenen zijn kennissen van mij, ik ben zelf ook enorm geschrokken en had het totaal niet verwacht...