n.a.v. Reportage; pedofielen castreren of..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

n.a.v. Reportage; pedofielen castreren of..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 00:48

Voor de mensen die deze avond reportage gemist hebben..;

Het ging over pedofiele mannen,die aldus de behoefte hebben om iets uit te voeren met een kind.
In Amerika castreren ze deze mannen (chemisch of operatief) en laten sommigen van hen weer 'los in de wereld'.
Menig van deze gecastreerde mannen beweert geen behoefte meer te voelen ten aanzien van kinderen. Misselijk
Één man zei zelfs letterlijk; 'ik kan niks meer met zo'n kind doen omdat ik gecastreerd ben'.

Men denkt erover na om pedofielen na een 'misstap' te castreren en weer vrij te laten, 'want dat is veilig'.

Sorry??? het plassertje werkt toch nog?
En als het al niet zo gaat,kan zo'n vent toch nog andere voorwerpen begruiken?
En door castratie gaat het libido weg/omlaag,dus heeft de betreffende man gen behoefte meer aan sex.
Maar...niet al het misbruik is door sexuele frustratie,het kan ook dwangmatig gebeuren...

Ik vindt het echt géén oplossing...ik zeg opsluiten die handel! Nors opkijken
Wie heeft het ook gezien,en wat vond je er van?

Sunrise_

Re: n.a.v. Reportage; pedofielen castreren of..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:08

turbotinker schreef:
Voor de mensen die deze avond reportage gemist hebben..;

Het ging over pedofiele mannen,die aldus de behoefte hebben om iets uit te voeren met een kind.
In Amerika castreren ze deze mannen (chemisch of operatief) en laten sommigen van hen weer 'los in de wereld'.
Menig van deze gecastreerde mannen beweert geen behoefte meer te voelen ten aanzien van kinderen. Misselijk
Één man zei zelfs letterlijk; 'ik kan niks meer met zo'n kind doen omdat ik gecastreerd ben'.

Men denkt erover na om pedofielen na een 'misstap' te castreren en weer vrij te laten, 'want dat is veilig'.

Sorry??? het plassertje werkt toch nog?
En als het al niet zo gaat,kan zo'n vent toch nog andere voorwerpen begruiken?
En door castratie gaat het libido weg/omlaag,dus heeft de betreffende man gen behoefte meer aan sex.
Maar...niet al het misbruik is door sexuele frustratie,het kan ook dwangmatig gebeuren...

Ik vindt het echt géén oplossing...ik zeg opsluiten die handel! Nors opkijken
Wie heeft het ook gezien,en wat vond je er van?

Ik zeg: in de cel én castreren.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:35

castreren vind ik een 1e stap. tuurlijk mogen dit soort mensen eigenlijk nooit meer naar buiten toe. De beste optie zou wat mij betreft zijn: maak er maar een vrouwtje van. het hele handeltje eraf. kan ie het ook nergens meer insteken.

Brownwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:36

Opsluiten en nooit meer loslaten.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:50

Merilyn schreef:
castreren vind ik een 1e stap. tuurlijk mogen dit soort mensen eigenlijk nooit meer naar buiten toe. De beste optie zou wat mij betreft zijn: maak er maar een vrouwtje van. het hele handeltje eraf. kan ie het ook nergens meer insteken.

Helemaal mee eens en ook niet meer los laten, er zit toch ergens een stekie los

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:52

Ik ben blij dat dit niet mag en hoop ook dat het nooit zal worden toegestaan.

Maar die barbaarse Amerikanen kennende, zal het best wel zo gaan.

Je zult maar onschuldig zijn en toch onterecht veroordeeld worden. Ben je toch maar mooi verminkt.

Zolang de rechtspraak niet onfeilbaar is, vind ik het belachelijk om dit soort straffen toe te mogen passen. Iemand zal de eerste en de laatste niet zijn (ook hier in Nederland) die onterecht veroordeeld wordt.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:53

Daarbij zijn er ook veel vrouwelijke pedofielen, alleen daar wordt niet zo makkelijk over gesproken.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:59

Ik denk omdat er niet zo veel zijn. Dergelijke afwijkingen vind je namelijk toch veel meer bij mannen.

Ik vind het juist een goede optie. OPsluiten is een dure grap, en daarnaast vervallen die lui weer als ze losgelaten worden. En hier in Nederland worden ze nogal snel losgelaten. Castreren haalt een bepaald gevoel bij ze weg en als de kinderen dan veilig zijn, is het doel bereikt. Daarnaast denk ik dat die lui ook liever gecastreerd door het leven gaan, dan steeds in de gevangenis te moeten zitten OF een urge moeten onderdrukken.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:03

Ja, maar dan stap je er nogsteeds overheen dat iemand onterecht veroordeeld kan zijn.

Stel dat het jou persoonlijk zou overkomen, of je partner, en je weet heel zeker dat je onschuldig bent, zou je het dan nog steeds zo'n eerlijk en juridisch terecht middel vinden? Iemand onterecht veroordeeld krijgen voor een zedenzaak is niet zo heel moeilijk hoor en daarbij geloof ik niet in het automatisme dat kinderen nooit over dat soort zaken zullen liegen.

De hoeveelheid mensen die (achteraf) onterecht veroordeeld worden voor (jeugd)zedenzaken, liegen er echt niet om. Voor moord geldt overigens hetzelfde, de reden waarom ik ook pertinent tegen de doodstraf ben.
Laatst bijgewerkt door Firedancer op 24-09-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:04

Gezien de teelballen niet de enige producent zijn van testosteron (de lustopwekker zeg maar) twijfel ik of het libido wel genoeg daalt. En ik ben er ook niet van overtuigd of het voldoende is m de pedofiele neigingen weg te nemen. Ik ben sowieso niet voor dit soort lijfstraffen eigenlijk... Lijkt mij eerder een gevoelsmatige wraakactie en geen wetenschappelijke onderbouwde maatregel.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:05

Hier in Nederland komt het veel vaker voor dat een schuldig iemand wegens gebrek aan bewijs vrijkomt, dan iemand die onschuldig is veroordeelt wordt (ik denk praktisch niet). Tegenwoordig kan met b.v. DNA omonstotelijk bewezen worden dat iemand schuldig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:05

Waarom helpt het bij een hond of paard dan wel goed?

Ik denk als je een kind neemt dat je geestelijk niet nadenkt of het oke is, maar puur de hormonen laat spelen...idem als bij een lastige hengst....

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:08

Oei... dit is een verschrikkelijk moeilijk onderwerp, en ik heb zo het idee dat een dergelijk disussie verder gaat dan een paardenforum.

Helaas heb ik de reportage niet gezien, en weet dus niet goed over welke leeftijdsgroep er word gesproken.

Het moeilijke van onze wetgeving is dat iedereen die jonger is dan 18 jaar als "kind" bestempeld word. En dat is natuurlijk onterecht. Zo is er in het profiel van één van onze mede-bokkers te lezen dat zij (meisje van 15) al geruime tijd een relatie heeft met een jongen van 21. Voor de wet is hij dus een pedofiel. Al had het meisje 17 geweest, dan was hij in de ogen van de wet nog steeds een pedofiel. En dan maakt het niet uit of je 21 bent of 61 jaar oud, zodra je sexuele handelingen verricht met een minderjarige dan ben je een pedofiel. Dus moeten we die 21-jarige vriend van onze mede-bikker dan ook maar op laten pakken en laten castreren? Nee, natuurlijk niet. Iedereen met een beetje verstand zal zich beseffen dat dit niets met pedofilie te maken heeft. Maarja, 15 is nog wel een kind he, in de ogen van de wet. "Maar ze is erg volwassen voor haar leeftijd" is dan een vaak gehoord argument. Tsja, dat is ook zo. Maar waar leg je die grens?

Als ik even heel eerlijk en open ben, dan moet ik je vertellen dat ik er zelf erg vroeg bij was. Ik was op m'n 11e sexueel "rijp", lichamelijk erg flink voor m'n leeftijd, en zag er ook een paar jaar ouder uit. Uiteraard krijg ik op die leeftijd dan ook sexuele verlangens, en die van mij waren nogal afwijkend. Ik vond volwassen mannen erg spannend. En zo kwam het dat ik vanaf mijn 13e al sexueel contact zocht met volwassen mannen. En dat contact is er vaak van gekomen. Op mijn verzoek, op mijn aandringen. Dat maakt al die mannen strafbaar, want ze hebben sexueel contact met mij gehad. Zij waren dus in de ogen van de wet allemaal pedo's. Maar goed, dat was mijn geluk, anders had ik niet aan m'n trekken gekomen.

Erg he... dat verhaal !!! Bah... wat een smerig jongetje was Musicjohn. Vork

Maar een ieder met een beetje verstand zal zich beseffen dat er hier helemaal niets aan de hand was. Het initiatief kwam van mijzelf, het was mijn wens en mijn verlangen. Ja, in de ogen van de wet waren deze mannen strafbaar. Ik was immers onder de 18 jaar. Maar had het nu zoveel anders geweest als ik 16 was, en de "man" in kwestie 19 jaar? Dat zou voor de wet nog steeds precies dezelfde situatie opleveren, namelijk.... een 19 jarige verricht sexuele handelingen met een 16 jarige. De wet op de letter genomen: pedofilie.

Onlangs was er op televisie een aflevering van Kees & Co waarin het 15 jarige zoontje een weekendje bij zijn school-lerares sliep. En dan bedoel ik echt niet logeren op de bank hoor. Maar door de manier waarop het gebracht werd kon een heel volk zich ineens vinden in een "morele goedkeuring" van dit onderwerp. Hier werd aangetoond dat een volwassen vrouw die met een 15 jarige leerling naar bed ging dus absoluut geen pedolief was. En heel Nederland kon zich hier ineens in vinden.

Wat ik hiermee wil zeggen? Dat alles relatief is. En met mij is het ook allemaal goedgekomen hoor. Haha! Ik heb er geen trauma's aan overgehouden (...eerder fijne herinneringen) en ik heb vanaf m'n 19e uitsluitend langdurige relaties gehad met leeftijdsgenoten.

Natuurlijk is vergrijping aan een kind een ernstig misdrijf. Maar men moet de zaken wel goed gescheiden houden, en ieder geval op zich bekijken en beoordelen. Je moet gedwongen en vrijwillig goed onderscheiden. In het geval van onze 15 jarige mede-bokker zou het geheel onterecht zijn om haar 21-jarige vriend te laten casteren, en om hem te beschuldigen van pedofilie. M.a.w. je moet niet alle situaties over één kam scheren.

Maar in gevallen dat er bewezen is dat er dwang in het spel is dan mogen ze van mij de meerderjarige keihard aanpakken !!!

In ieder geval blijft het een hele dunne lijn; tussen verantwoord en onverantwoord. En aan de éne kant is het maar goed ook dat er een wet is die zegt dat iedereen onder de 18 jaar een "kind" is. Dat geeft een hoop bescherming aan onze kinderen. Maar om bepaalde uitzonderingsgevallen nu meteen tot ophanging aan de hoogste boom te veroordelen gaat mij toch iets te ver.

Overigens denk ik niet dat castratie de oplossing zal zijn. Je neemt daarmee wel de hormoonproductie weg. Maar of daarmee het verlangen naar de minderjarige persoon ook meteen verdwenen is? Ik weet het niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:09

Zou zweren dat ik hier een heel verhaal had neer gezet, maar het staat er niet dus ik zal wel wat niet goed gedaan hebben Clown

Firedancer schreef:
Ik ben blij dat dit niet mag en hoop ook dat het nooit zal worden toegestaan.

Maar die barbaarse Amerikanen kennende, zal het best wel zo gaan.

Je zult maar onschuldig zijn en toch onterecht veroordeeld worden. Ben je toch maar mooi verminkt.

Zolang de rechtspraak niet onfeilbaar is, vind ik het belachelijk om dit soort straffen toe te mogen passen. Iemand zal de eerste en de laatste niet zijn (ook hier in Nederland) die onterecht veroordeeld wordt.

Eigenlijk ben ik het hier ook wel mee eens, maar in de reportage van gisteren wat het duidelijk dat de mannen die het hadden ondergaan wel degelijk de daders waren aangezien ze er nogal vrij over spraken. Maar dat terzijde.

Verder ben ik het er wel mee eens dat bij twijfel de castratie gewoon niet uitgevoerd mag worden.

Ik heb niet alles daadwerkelijk helemaal goed gevolgd maar volgens mij was het zo dat de mannen er zelf mee moeten instemmen. Het is een soort van programma dat ze dan volgen toch? Het lijkt dan dus ook duidelijk dat deze mannen zichzelf ook gewust zijn van de schade die ze aanrichten en dat ze hier dus ook wat aan willen doen. Ze kunnen niet gedwongen worden om aan zo'n programma mee te doen. Ook is het zo dat het nog lang niet bewezen is dat deze manier ook daadwerkelijk succesvol is. Het lijkt me dan ook dat voordat daar duidelijkheid over is deze mensen ook niet vrijgelaten worden.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:09

tamorka schreef:
Hier in Nederland komt het veel vaker voor dat een schuldig iemand wegens gebrek aan bewijs vrijkomt, dan iemand die onschuldig is veroordeelt wordt (ik denk praktisch niet). Tegenwoordig kan met b.v. DNA omonstotelijk bewezen worden dat iemand schuldig is.

Vaak IS er helemaal geen DNA in jeugdzedenzaken!

Vaak is het het woord van het kind tegen het woord van de verdachte.

En er worden WEL heel veel mensen veroordeeld hier in DIT land, zonder dat ze schuldig zijn. Kijk alleen even naar de hoeveelheid gescheiden vaders die veroordeeld worden voor vermeend sexueel misbruik / incest met hun kinderen. Achteraf is bij veel van hen gebleken dat de verhalen van het kind helemaal niet waar waren.
Zal je toch mooi als liefhebbende vader verminkt door het leven gaan.

Dat er vaak mensen wegens gebrek aan bewijs niet vervolgd of veroordeeld worden, dat is waar. Maar niemand die zegt dat al die mensen die aangeklaagd zijn ook schuldig zijn, toch? Ik kan jou zo aanklagen voor sexueel misbruik, mag je je komen verantwoorden op het politiebureau, misschien zelfs 3 dagen blijven zitten tot de officier van justitie beslist dat je weer vrijgelaten mag worden, maar dat betekent toch niet dat je ook wat gedaan hebt? Betekent misschien alleen dat ik een goed verhaal heb.

Tuurlijk worden er helaas schuldigen niet vervolgd of veroordeeld, dat is wreed en onjuist, maar ik durf te wedden dat een heel substantieel deel van de aangiftes valselijk zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:53

Casteren is goed, maar denk dat je nog niet alles oplost. Zo iemand moet je voorgoed opsluiten, maar dat kost heel veel geld dus kan je beter andere dingen verzinnen. Ik weet er wel 1: de proefdieren weg en van die gestoorden ervoor in de plaats. Duivel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:06

runningkawa schreef:

....

Geen idee. Ik weet alleen dat bij mensen niet enkel de teelballen voor de productie van testosteron zorgen, mss is dit bij dieren wel zo? Het verhaaltje is ook veel complexer dan hormonen alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:09

Bij mij ligt het ook aan de persoon zelf!

Er was ook een man te zien, die zelf bewust ver weg van kinderen was gaan wonen, om zichzelf ook niet meer in de verleiding te brengen. Hij zei ook: 'Pedofielen zijn NOOIT genezen!'

Die vent heeft wel zelfkennis!
Natuurlijk is het niet normaal wat hij gedaan heeft, maar hij doet echt zijn best om het NOOIT meer te laten gebeuren!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:11

chemisch castreren word al bijna niet meer gedaan in amerika, enkel nog hier in belgie en nederland, omdat de uitwerking controversieel is, en niet super goede resultaten geeft

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:20

Ik denk dat je echte pedofielen beter helpt met psychische hulp dat met castreren...

Er zit een groot verschil tussen pedo's die dat gevoel hebben en er niet mee om kunnen gaan en pedo's die zich echt aan kinderen vergrijpen voor de lustgevoelens. De eerste groep is veel groter en die hebben gewoon hulp nodig, geen Nederland dat roept: "bij allemaal de ballen er af!". Ik vind ook dat ze veel te snel in een hokje gepropt worden en als paria's behandeld. De meesten kiezen er niet zelf voor.

Bij de tweede groep zeg ik idd het hele zaakje eraf, het stokje en de twee erwtjes, maar vooral ook de handen en de tong! Maar dat soort viezerikken komen meestal snel genoeg boven water drijven en zijn meestal ook nog in andere smerige zaakjes verwikkeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:24

Dat castreren is juist om het gevoel te helpen, niet om de wereld tegen hen te beschermen. Alleen zoals ik vertelde het is controversieel en er staan er weinig achter, het moet zelf uit de zak van de deliquent komen, en kan gebruikt worden in belgie en nederland als vereiste voor vrijlating.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 15:06

Kleine misvatting mensen;
Als iemand een kind misbruikt,hoeft dat niet altijd te zijn omdat diegene er sexuele belangen bij heeft.
Soms komt het omdat ze vroeger zelf misbruikt zijn of noem maar op.
Wat ik wil zeggen; ik denk dat castreren niet in alle gevallen helpt,omdat misbruik niet altijd komt door sexuele frustraties.
(vergelijk het met een tic,of een dwangneurose...of iemand die dwangmatig mensen vermoord.)

En musicjohn...we hebben het echt over kinderen,10 jarigen,of jonger.. Scheve mond Echt kinderen die het hier niet mee eens waren.En mannen die wel 50 (!) kinderen misbruikt hadden.
Dat noem ik niet even expirimenteren... Lips are sealed

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:08

runningkawa schreef:

Misschien omdat dieren het meer zien als voorplanting en mensen niet?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:09

Ik wil ook wel even zeggen dat ik het toch te ver vind gaan dat volwassen mannen ingaan op de 'avances' van een 13jarige... Daar krijg ik een heel wrang gevoel bij.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 15:10

Ilsemarie schreef:
runningkawa schreef:

Misschien omdat dieren het meer zien als voorplanting en mensen niet?

En omdat het bij mensen vooral tussen de oren zit...dan kan je het zaakie weghalen...maar het hoofd blijft zitten...