Marechaussee bevrijdt hond uit bagagekluis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Marechaussee bevrijdt hond uit bagagekluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:20

http://www.nu.nl/news/1243327/122/Marec ... kluis.html

Citaat:
Marechaussee bevrijdt hond uit bagagekluis Uitgegeven: 20 september 2007 12:28
Laatst gewijzigd: 20 september 2007 12:30

SCHIPHOL - De Koninklijke Marechaussee op Schiphol heeft woensdag een wel heel bizarre ontdekking gedaan. Op een plek waar een passagier normaal zijn bagage kan opslaan, bleek een jonge witte keeshond te zitten.

Het keeshondje is op dit moment in professionele handen

De arme viervoeter zat al 36 uur in de bagagekluis opgesloten.

Een medewerker van Schiphol hoorde dinsdagochtend uit een bagagekluis een vreemd geluid komen en waarschuwde de marechaussee. Na het openen van de kluis ontdekte die niet alleen twee koffers en een reistas, maar ook een hondje.
Afbeelding

Brokjes

De hond was door de eigenaar in een kleine draagtas tussen de koffers gezet. Ook had het baasje een bakje water en wat koekjes en brokjes in de kluis achtergelaten.

Vertroeteld

Na de ontdekking heeft de marechaussee zich direct over de hond ontfermd. "We hebben hem een nachtje vertroeteld en uitgelaten op Schiphol", aldus een woordvoerder donderdag.

Boete

De eigenaar kan een flinke boete verwachten als hij zich komt melden om zijn hond en koffers op te halen. Het keeshondje is op dit moment in professionele handen en in goede conditie.

Tja ...een boete en nog veel plezier ermee Boos! Boos! Boos!

Fairytail

Re: Marechaussee bevrijdt hond uit bagagekluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 01:27

hoelang had dat arme beestje er wel niet gezeten als niemand het had gemerkt??
Dat het arme dier pas na 36 uur echt zo druk en gestressd werd dat ze hem hoorde zeg..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 01:30

Belachelijk! Wie laat nou zijn hond achter in een kluis?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 01:53

Het moet niet gekker worden!!!!!
Belachelijk dat je denkt dat je hond het dus wel red in zo'n kluis!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Je bent dan toch niet goed bij je hoofd? Gestoord Gestoord Hamer

We krijgen steeds meer van dit soort dingen met dieren. Oh ik ga weg s.h.i.t. ik heb nog een dier ehhhhh wat doe ik ermee.......... Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Boete alleen zou ik niet voldoende vinden, levenslang verbod op het houden van dieren, welke dan ook!!!!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:31

ja helaas werkt dat niet zo in Nederland.Ik wil dit jaar misschien bij de AID of LID stage lopen om hieraan een einde te maken is helaas veel meer nodig Boos!

En dan te denken dat ik mijn caviatjes al zielig vind als ze een dagje alleen zijn..

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:42

Agossie, wat een ukkie van een Keeshondje. Wat bezielt mensen om zoiets wreeds te doen. Verdrietig

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:45

Ehm... tis een chihuahua of ben ik nou gek? Clown

Maar alsnog... *praat in babytaal tegen het hondje, knuffelt het suf en neemt het mee naar huis* poepie mag wel bij mij komen wonen hoor, ja, mag wel hoor. Ben je niet lief, ohhh je bent lief...

Ik ben zeer gevoelig voor grote bruine hondenogen... *LOL*

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:46

Ik heb zelf twee Keeshonden, maar begin nu te twijfelen. Clown Het kan wel een pup Dwergkeeshond zijn?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:53

Asjemenou!!!! Arm diertje, gutteguttegut.. Gelukkig hebben ze dit hondje lief opgevangen, toen 'ie eenmaal gevonden was. Hoop dat het diertje er niet al te vreselijke trauma's aan over heeft gehouden. Ennuh... Is er al bekend wát die eigenaar bezielde? Dat je je koffers alvast op Schiphol zet oké, maar je hond???? Frusty Verward Gestoord

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:57

Ann schreef:
Ik heb zelf twee Keeshonden, maar begin nu te twijfelen. Clown Het kan wel een pup Dwergkeeshond zijn?

Volgens mij is het een langhaar chihuahua, keeshondjes zijn toch meer 'boller' met hun vacht? Meer bolletjes wol?
En dat koppie vind ik niet echt keeshond. Nagelbijten / Gniffelen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:03

Dat ze het beestje niet eens inbeslag nemen! Onvoorstelbaar!
Een bagagekluis is logischerwijs niet ingericht voor het herbergen van dieren en het hondje had hier makkelijk in kunnen overlijden (zuurstofgebrek bijvoorbeeld). Dit zou je als het een kind was geweest vast als poging tot doodslag kunnen aanmerken. Maar als het om een dier gaat geven we een boete en mag je als beestje weer fijn met je baasje-from-hell mee Rolleyes .

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:09

Ik werk op Schiphol, toevallig recht tegenover die bagagekluizen. Ik zal de komende tijd eens informeren wat er gebeurt/is gebeurt met hondje en de baas natuurlijk! Die kluizen gaan na 7 dagen automatisch open, dat is de maximale gebruikstijd van die dingen. Stel nou dat ze dat beestje helemaal niet hadden gehoord, en er pas na 7 dagen waren achtergekomen. O.k. er zaten water en brokjes in die kluis. Weten jullie hoelang zo'n beestje daarop kan leven?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:10

mijn man werkt op Schiphol bij de KMar en die heeft het deels meegemaakt wat er was gebeurd..dit is tijdens een nachtdienst gebeurd en mijn man had vroege dienst, dus het hondje overgenomen...echt ongeloofelijk dat dit gebeurd..echt sneu...
Maar het hondje is nu in goede handen..

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:11

" Hierbij leg ik u een boete op en nog veel plezier in de toekomst met dit lieve beestje, enne, dit doen we natuurlijk niet meer hè Knipoog "
Wat een kul! Ze moeten die eigenaar zelf opsluiten, maar jaaa nederland en de wet, inderdaad als het om een kindje ging was het poging tot doodslag!

off topic: Wat een lieve oogjes Lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:18

Ik heb hier geen woorden voor...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:36

Ann schreef:

Wij twijfelen hier ook het lijkt idd meer op een chihuhua maar die hebben een iets andere vacht volgens mij.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:52

Wat een achterlijke lui lopen er rond.
Wordt tijd dat de straffen eens flink hoger gaan worden voor dit soort dingen!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:55

Wat een schatje zeg. Lovers
Ziek persoon die z'n hondje daar zomaar laat zitten.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:29

Tooske schreef:
Ann schreef:

Wij twijfelen hier ook het lijkt idd meer op een chihuhua maar die hebben een iets andere vacht volgens mij.

Papillon dan misschien? (vlinderhondje)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:30

Het lijkt inderdaad meer op een Chihuahua.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:34

Hij is in ieder geval superschattig. Haha!
Ik denk nu ook dat het geen Keesje is. Onze Kezen hebben we pas op latere leeftijd gekregen. Bloos

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:40

Heb jammer genoeg geen foto van mijn papillon toen hij pup was, maar ook echt een bolletje wol, grote oogjes, beetje zelfde snoetje. Maar ja al die bolletjes wol lijken veel op elkaar Knipoog

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:32

Ik lees het bericht net, vol verbazing en walging, in de krant... Wat voor mensen doen zoiets?? Hier kan ik met mijn pet niet bij! En inderdaad, een boete vind ik in zo'n geval echt niet genoeg. Dat beestje moet toch ook tussen zijn eigen uitwerpselen hebben gezeten?? Ik bedoel, in 36 uur heeft het vast wel zijn behoefte moeten doen. Arm ding... Gelukkig is het voor nu in goede handen, maar wat gebeurt er als de eigenaar zich weer meldt en het diertje gewoon mee mag nemen??

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:00

Dit stond op nu.nl:

SCHIPHOL - Een Engelse man en een Koreaanse vrouw hebben zich vrijdag bij de Koninklijke Marechaussee op Schiphol gemeld als de eigenaar van de keeshond die 36 uur zat opgesloten in een bagagekluis. De twee kwamen terug van een korte trip uit Engeland en waren van mening dat het hondje tijdens hun afwezigheid best in de kluis kon blijven.

De marechaussee heeft beide personen proces verbaal aangezegd. In een later stadium moeten zij zich voor de rechter verantwoorden. Het duo krijgt de witte pup voorlopig niet terug. Justitie zal daarover na de rechtszitting een beslissing nemen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:02

Jee, wat een stel. Bloos! Ik hoop dat 't hondje definitief bij hen weg wordt gehaald. Zo ga je toch niet met dieren om?!