Prinsjesdag 2007

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Prinsjesdag 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:47

Hoop en vertrouwen

Nederland heeft veel dat hoop en vertrouwen geeft, aldus de koningin. Ondernemers en consumenten zijn optimistisch en ook buiten de economie zijn er hoopvolle tekenen. De begroting laat een overschot zien, ook in de komende jaren. "Zo sparen we voor de toekomst," aldus de koningin. Verder staat Nederland voor aanzienlijke opgaven, vanwege de vergrijzing en het tekort aan menskracht in onderwijs en zorg.
Respect
Ook wil het kabinet zich extra inspannen voor grotere verdraagzaamheid en respect in de samenleving.
ZuinigHet kabinet streeft naar een schonere en zuinigere economie en belast consumptie en vervuiling. Zo worden lagere lasten op arbeid mogelijk
bron: http://www.rtlnieuws.nl

'De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten'PvdA, CDA en CU: kabinetsplannen 'sociaal en solide'De kabinetsplannen worden positief ontvangen door de coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie. Ze noemen ze 'solide, sociaal en toekomstgericht'.
CDA: solide en toekomstgericht
Het CDA is vol lof over het kabinetsbeleid, dat 'solide en toekomstgericht' wordt genoemd. "De komende jaren wordt flink gespaard voor volgende generaties. Op de staatsschuld worden miljarden afgelost. Tegelijkertijd voert het kabinet een indrukwekkende investeringsagenda uit op de gebieden duurzaamheid, veiligheid, infrastructuur en vergroting van de deelname aan betaalde arbeid," zegt fractievoorzitter Van Geel.
"Daarbij blijft ook nog eens de koopkracht op peil en over de gehele regeerperiode bezien zal die voor alle groepen stijgen. Dat is geen geringe prestatie", aldus Van Geel.
PvdA: ongekend sociaal
De PvdA noemt de kabinetsplannen 'ongekend sociaal'. De begroting voor volgend jaar is zelfs 'de beste ooit onder Balkenende als premier', zegt fractievoorzitter Tichelaar. "De PvdA maakt het verschil. De eerste begroting van dit kabinet is sterk, groen en sociaal," stelt hij.
Regering investeert
"Deze regering investeert in werk, wijken, milieu, zorg en onderwijs en is tegelijkertijd op weg naar een historisch lage staatsschuld. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten en de grootste vervuilers betalen", zegt de PvdA-voorman.
ChristenUnie: 'solide financiële beleid'
Ook de ChristenUnie is tevreden met het 'solide financiële beleid' van het kabinet. De partij ziet eigen speerpunten als extra aandacht voor gezinnen, zwakkeren en duurzaamheid terug in de plannen. De partij is het eens met de keuze voor 'vermijdbare lastenverzwaringen' als hogere accijns op alcohol en tabak.
KritiekToch hebben de regeringspartijen ook kritiek op de plannen. Bij het CDA en de ChristenUnie valt de verlaging van de kinderbijslag vanaf 2010 slecht. Ook wil het CDA dat al volgend jaar de schoolboeken voor het voortgezet onderwijs gratis worden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We hebben te kampen met een tekort aan goed opgeleid personeel in het onderwijs en in de zorg, maar waar zie ik conrete plannen/reserveringen om dit aan te pakken?

Ik vind het een Asociaal beleid, het zoete dat zou komen na het zure, blijkt gewoon weer bitter
Werd ons niet beloofd dat we er allemaal in koopkracht op vooruit zouden gaan, zodra de economie weer aan zou trekken?

De enige zakken die gevuld worden, zijn die van regerend Nederland. Niks sparen, ja, voor hun eigen pensioentje
En sterkste schouders dragen de zwaarste lasten? Laat me niet lachen:

Stijging koopkracht Beatrix Koningin Beatrix en prins Willem-Alexander en prinses Máxima gaan er volgend jaar wel iets op koopkracht op vooruit. Ze krijgen 6,1 miljoen euro, tegen 6 miljoen dit jaar. Als persoonlijk inkomen krijgt Beatrix 800.000 euro; Willem-Alexander en Máxima krijgen ieder 235.000 euro. De rest van het bedrag dekken de personeels- en andere kosten.

Het moge duidelijk zijn dat ik het grotendeels niet eens ben met de weg die het kabinet ingeslagen is
Wij hebben het thuis goed, gunnen anderen dat ook, maar mijn vader heeft verdorie 10 jaar avondschool gedaan om te komen waar hij nú is. En vervolgens wordt je er gewoon keihard op teruggepakt
Gericht op de toekomst? Eerst zien, dan geloven, we hebben mij al iets te vaak loze beloftes gekregen...

Knoffer

Re: Prinsjesdag 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:13

Ik heb jammer genoeg nog bijna niets van de plannen kunnen zien.

Maar over het zoete wat zou komen na het zure, dat was natuurlijk wel een ander kabinet, dat het beloofde. Waar idd wel het CDA in zat, maar niet de 2 andere regeringspartijen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:16

het is best moeilijk om aan alles te moeten denken! geloof mij maar Knipoog. nu is er hier kritiek op. maar als ze daar wat meer geld aan hadden gegeven en aan gezin bijvoorbeeld meer dan had je ook veel mensen gehad die zouden roepen ja maar er zijn zo veel gezins problemen doe daar wat aan! ik vind niet dat je zomaar mag roepen dat het slecht is. want als ze het enen wel hadden toe gelaten was het anderen er weer achter uit op gegaan. je kan het nooit helemaal goed doen voor iedereen. en hoe ze het hebben gedaan vind ik netjes gedaan!

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:45

Ik heb d'r niet zoveel van meegekregen, maar net wat wordt gezegd, je kunt niet OVERAL rekening mee houden.

Je zult altijd commentaar krijgen dat er wel iets niet goed is. Ik ben allang blij als ze wat hun best doen Vork

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:49

Ik ga morgen eens een dagje voor de tv hangen en zien wat de plannen zijn... Volgens mij is het iets anders als ze ons willen doen geloven namelijk...

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 18:24

Jurjen schreef:
Je zult altijd commentaar krijgen dat er wel iets niet goed is. Ik ben allang blij als ze wat hun best doen Vork

Voor dat riante salaris mogen ze van mij wel iets méér dan 'wat' hun best doen Clown Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:20

haha nou ik kan beweren dat er echt wel hun best word gedaan. mijn vader heeft dr aan mee gehlopen en die zag en zie ik de komende tijd niet.. en dat allemaal hier om. dus ze doen heus wel hun best Haha! alleen het word van alle kanten moeilijk gemaakt Lachen en sommige dingen zijn bijvoorbeeld de christenunie het niet helemaal mee eens. met anderen dingen het cda en met anderen dingen de pvda.. je kan gewoon niet overal rekening mee houden. ik hoorde net dat de pvda en christenunie geld wouden naar achterstands wijken en dat cda graag geld wou overhouden. en dan word het wikken en wegen. (wat een suffe uitdrukking :p) maar ik vind dta ze het nog best goed gedaan hebben. armen gaan minder hoeven te betalen rijken meer. en er word veel geld besteed aan jeugd en gezin. en het gaat beter met de economie dus we kunnen heus ook wel wat meer missen. dan maar wat minder kleding en schoenen kopen Knipoog

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:07

...
Waarom gaat er zoveel van ons belastingsgeld naar mensen die alles al hebben Scheve mond
Rijke mensen worden rijker, arme mensen worden armer...?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:36

arme mensen worden niet armer! rijken mensen moeten juist meer afstaan en armen minder. als je goed hebt geluisterd heb je dat gehoord.. alleen hogen ambetnaren zoals de koninging krijgen wat meer. verder juist niemand

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 21:37

Tsja, alsof die nog niet genoeg krijgen
Dat vind ik écht ronduit schandalig, als ze dan een statement willen maken met 'de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen', mogen ze zelf ook wel eens wat afstaan Scheve mond

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:55

Ik bedoel ook de ambtenaren en de konining en haar familie. Ik heb de toespraak ook niet geluisterd hoor, ik heb het stuk hierboven doorgelezen. Maar hoeveel die krijgen, dat vind IK asociaal. Ik vond overigens ook wel dat de gevangenissen teveel luxe hebben (tv op je cel, in jeugdgevangenissen soms zelfs een playstation voor een paar uur als je je goed hebt gedragen) en daar mag best wat van al het belastingsgeld af, maar zeg nou eerlijk. Omdat de koningin toevallig uit de goede buik kwam, krijgt zo zóveel meer dan de meeste mensen? Terwijl sommigen hun hele leven hard werken maar toevallig wat minder geluk hebben en ook de helft van wat de koningin 'verdient'

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:24

daar ben ik het zelf ook niet echt mee eens Knipoog.. waarom zal ik is ff aan me pa vragen.. Lachen haha als hij zaterdag thuis komt Haha! dus nog ff geduld dan zal ik eens vragen waarom ze dat zo gedaan heben Lachen zal vast wel een reden voor zijn geweest

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:48

Vond het ook dit jaar weer een geslaagde hoedjesparade. Lachen Heb me tevens kostelijk vermaakt om de verveelde gezichten in de zaal, grootste deel van het publiek zat een beetje om zich heen te loeren en heeft waarschijnlijk de helft niet meegekregen. Vreemd genoeg net als vorig jaar. Clown Zeker voor herhaling vatbaar dus. Huilen van het lachen

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:01

Van wat ik er tot nu toe van gehoord heb ziet het er goed uit. Nog geen details of iets dergelijks gelezen.

Lasten verhogen wanneer de economie aantrekt? Goed idee Ja
Hogere inkomens meer laten betalen? Prima Ja

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:04

whaha ik kan jeverzekeren redrumfox het is ook saai daar Tong uitsteken whaha ik ben dr dus 1x bij geweest en heb gewoon een beetje om me heen lopen kijken en naar het plafon.. en het hoera kwam er trouwens dezex ook erg enthousiast uit Tong uitsteken