Elf scholieren gewond bij ongeval Arkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Elf scholieren gewond bij ongeval Arkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:11

Citaat:
Door een ongeval in Arkel (Zuid-Holland) zijn vanochtend elf scholieren in de leeftijd van 13 tot 15 jaar gewond geraakt. Ze reden op de fiets in een groep toen ze door onbekende oorzaak door een automobiliste werden geschept. Dit meldde de politie.

Drie scholieren zijn ernstig gewond; de anderen hebben minder ernstig letsel. Ook de 45-jarige automobiliste uit Gorinchem raakte gewond. Hoe ernstig, is nog niet bekend.

Het ongeval gebeurde rond acht uur op de Vlietkade in Arkel. De auto belandde na de botsing in de sloot. Enkele scholieren kwamen daarbij onder de auto terecht. Bij de hulpverlening werden onder meer twee traumahelikopters en een duikploeg ingezet.
http://images.fok.nl/upload/070914_272_ongark.jpg
Zie; http://www.brandongevallen.nl/site/news ... tEjQiQz7jW
Voor meer foto's

Ik schrok me verwekelijk een "ongeluk" toen ik het hoorde, vooral omdat het veel kinderen van de Reformatorische school waren, mijn vriendin zit daar op school. Gelukkig was zij niet gewond, maar ze waren allemaal hevig geschrokken! Veel kinderen mochten ook naar huis ipv. naar school. Voor sommige was het een benauwde situatie, ONDER een auto IN de sloot..! Een meisje dat ik ken is er met een hoofdwond en een hersenschudding vanaf gekomen, maar was ook héél erg geschrokken..

MyrtheJ

Re: Elf scholieren gewond bij ongeval Arkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:13

Ja, bij ons op school vanochtend ook even stress! 'Gelukkig' geen bekenden van mij geweest....

Spetter007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:17

vriendin van mij kende der veel.. Ze had het over eentje die twee vingertopjes kwijt was. Een moest beenoperatie aangaan.. ennog wel meer Gaaaap

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:20

Er waren 2 doden toch??

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:22

ik zag het op het nieuws, wat zouden ze geschrokken zijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:23

Nee, er waren geen doden! Totaal 10 of 13 kinderen bij betrokken, waarvan 3 ernstig. Vrouw in de auto was ook gewond. Was wel heftig, gebeurde vlak in de buurt bij ons en vanaf 8 uur vanmorgen tot 9uur continu ambulances. Zelfs 2 trauma helicopters geloof ik!

Moet een flinke chaos geweest zijn!

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:04

Tsjong, schrikken zeg. Volgens mij fiets je dan niet snel weer lekker naar school toe, maar gelukkig heeft iedereen 't er levend vanaf gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:54

Wat zal iedereen geschrokken zijn, gelukkig geen doden..
Vraag me wel af hoe het nou heeft kunnen gebeuren..

Zal wel een flinke chaos zijn geweest. Nagelbijten / Gniffelen

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:09

zal wel niet zo oplettende auto bestuurster zijn geweest want 13 scholieren zie je niet zomaar over het hoofd.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:22

Carolinef schreef:
zal wel niet zo oplettende auto bestuurster zijn geweest want 13 scholieren zie je niet zomaar over het hoofd.

Ik vind dit eigenlijk een beetje kort door de bocht. Ik ken de weg van vroeger (woon er nu al een tijdje niet meer), maar de weg is smal met flinke (zachte) bermen aan de zijkant. De fietsers daar fietsen vaak met zijn vieren (of soms nog wel meer) naast elkaar en dat gaat soms echt van links naar rechts. Wie weet wat er gebeurt is.. misschien is wilde ze wel ergens of voor iemand uitwijken en kwam hierbij in de berm terecht en is gaan tollen of was de macht over het stuur kwijt...

Nee.. niet oordelen voordat je weet wat er gebeurt is!

Ik vind het heel vervelend voor de schoolkinderen en gelukkig zijn ze er allemaal 'goed' vanaf gekomen.. Ook voor de bestuurdster veel sterkte met het verwerken van dit ongeluk!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:28

zap schreef:
Carolinef schreef:

Ik vind dit eigenlijk een beetje kort door de bocht. Ik ken de weg van vroeger (woon er nu al een tijdje niet meer), maar de weg is smal met flinke (zachte) bermen aan de zijkant. De fietsers daar fietsen vaak met zijn vieren (of soms nog wel meer) naast elkaar en dat gaat soms echt van links naar rechts. Wie weet wat er gebeurt is.. misschien is wilde ze wel ergens of voor iemand uitwijken en kwam hierbij in de berm terecht en is gaan tollen of was de macht over het stuur kwijt...

Ja idd! Het is echt een super smalle weg en fietsers zijn tegenwoordig ook niet meer zo voorzichtig als ze met een paar fietsen!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:44

kan wel zijn ken de weg zelf ook, maar je moet toch behoorlijke vaart of geen zicht hebben gehad vanuit je auto als je 13 scholieren raakt, dat is nogal een hoop fietsers bij elkaar

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:28

fietsers zijn onvoorspelbaar..zomaar ineens wijken ze wel eens uit! Dan kan je ze toch zomaar raken, zicht of geen zicht, roekeloos rijden of niet. Maakt niet uit hoe het gebeurd is, het is erg zat!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:48

zap schreef:
Carolinef schreef:

Ik vind het heel vervelend voor de schoolkinderen en gelukkig zijn ze er allemaal 'goed' vanaf gekomen.. Ook voor de bestuurdster veel sterkte met het verwerken van dit ongeluk!

Ja en als ze dan met zo veel fietsen zijn ze te belazerd om aan de kant te gaan. Heb er wel ervaring mee ja. Dan snijdt ik ze ook altijd flink. (weet het, het is niet goed, maar dan moeten ze maar normaal aan het verkeer deelnemen) Misschien deed die bestuurder dat ook wel, maar ging dat verkeerd.
Maar het blijft wel erg natuurlijk.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:47

Oke, Hier het hele verhaal, zodat bestuurder of fietsers niets wordt aangepraat:

Bestuurder van de auto kwam tegemoet rijden op de fietsers. Fietsers reden naast elkaar en auto ging daardoor wat verder naar de kant. Hierdoor kwam de bestuurster met 2 wielen in de berm terecht en daardoor is ze gaan draaien en midden in de groep fietsers terecht gekomen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:05

hoe kom je aan die info, wat is je bron? want in de Gorinchemse krant van gister stond dat de preciese oorzaak nog moet worden uitgezocht

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:09

Stad Gorinchem van deze week, ooggetuigen verklaring

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:05

in de krant van gister staat nog steeds dat er geen oorzaak bekend is.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:52

Ben benieuwd of ze deze week in de krant al wel een oorzaak schrijven, of dat er uberhaupt nog iets in de krant over staat. . .

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:47

Tis al een tijdje geleden, maaar zie 't topic nu pas...

Van mijn bronnen heb ik gehoord dat de oorzaak was dat een busje van achter de groep inhaalde( zijn erge grote en vooral brede groepen) en omdat dat busje in een bocht inhaalde, moest een tegenliggende auto uitwijken de berm in, zodra 't busje voorby was, draaide hij het stuur haaks naar links, en reed zo op de groep af. Deze groep had hij natuurlijk niet gezien vanwege dat gekke busje. Dus het is ook niet zijn schuld, busje is doorgereden...

Dit is wat ik heb gehoord, en tot nu toe weet.
Ik kom ze allemaal elke ochtend tege, maar moet ook zeggen, ze leren er nog niet van, dat ze niet zo breed moeten fiesten, want ze fietsen nog steeds heel de weg breed... Verdrietig

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:56

ja klopt dat brede gedoe maar sind paar jaar hoeven ze niet meer netjes achter elkaar te fietsen maar mogen ze aangezien ze ook weggebruikers zijn evenveel ruimte in beslag nemen als een ander voertuig, dus auto.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:23

ok ik weet dat het een oud topic is, maar aangezien er gister nieuws over was op teletekst, wil ik er toch even op terugkomen;

de 45 jarige bestuurster wordt strafrechtelijk vervolgd aangezien het OM vind dat ze ondank dat zowel zij en de scholieren niet te hard reden, ze beter in had moeten schatten op welke manier de groep te benaderen.er is 1 scholier blijvend verlamd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:28

Goh ja toch wel vervolgd... Ja ergens te begrijpen... Anderszijds fietsen die scholieren daar wel altijd heel aso breeduit en nemen de hele dijk in beslag. Altijd heel rottig passeren daar als auto zijnde. Dat betekent natuurlijk niet dat je ze de dijk af moet rijden... Haha! maar goed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:30

Toch is het sneu was niet met opzet en die scholieren zijn ook niet altijd de makkelijkste en leukste om in te halen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:43

tita schreef:
Toch is het sneu was niet met opzet en die scholieren zijn ook niet altijd de makkelijkste en leukste om in te halen

Precies, dat bedoelde ik.

Maar degene die blijvende verlamd is geraakt zal dit anders zien uiteraard.