ongeluk in spoordonk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soyke

ongeluk in spoordonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 09:24

Gisteren avond zagen wij op stal de traumuhelicopter overvliegen.Meteen daarna zagen we hem al landen.Toen kreeg een stalgenootje van mij een telefoontje van haar zoon dat er een zwaar ongeluk was gebeurd.Maar toen hij vertelde wat voor auto,s erbij betrokken waren kneep mijn hart zich samen.
1 beschrijving van een auto paste precies bij de auto van een jongen die vaak bij ons op stal is om te rijden en les tegeven.Dus wij proberen om hem te bellen maar kregen hem niet aan de lijn.Even later werden wij teruggebeld door zijn vreind dat hij toch bij het ongeluk betrokken is.
Hij heeft geen voorrang gegeven aan een andere auto en die zijn samen in botsing gekomen.Daarna is die jongen doorgeschoten en heeft op de kruising twee jongetjes van 8 geschept waarvan er 1 met de helicopter naar nijmegen is gebracht.
Ik hoop zo ontzettend dat alles goed komt met die jongetjes.
Ik vind het echt rot voor die jongen bij ons op stal ,vorige week had hij nog groot feest omdat hij de hippiade had gewonnen en nu dit trauma.
Zo zie je maar weer dat elke dag net even anders kan zijn.

Chans

Re: ongeluk in spoordonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:56

Citaat:
13-9-2007, Spoordonk, Pandgat; Twee kinderen ernstig gewond bij verkeersongeval

Bij een verkeersongeval op de kruising Pandgat – ’t Ven zijn twee jongens van acht jaar oud uit Oirschot ernstig gewond geraakt. Het ongeval gebeurde donderdag rond 19.30 uur toen twee auto’s met elkaar in botsing kwamen op de kruising. Een 25-jarige automobilist uit Boxtel reed vanuit ’t Ven de kruising op en verleende een 20-jarige vrouw uit Oirschot, die vanuit het Pandgat de kruising opreed, geen voorrang. Door de klap raakte de auto van de man uit Boxtel onbestuurbaar en schepte de twee jongens die bij de kruising stonden of fietsten. Een van hen kwam in de sloot terecht, de ander in de berm. Een jongen is met traumahelikopter naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen gebracht. Het andere kind is naar een ziekenhuis in de regio gebracht. De vrouw uit Oirschot is met nekletsel naar een ziekenhuis gegaan.

bron: http://www.112brabant.nl

Ongelukken zijn altijd naar, maar ongelukken waar (kleine) kinderen bij betrokken zijn, zijn nog veel erger. Ik hoop dat het met deze jongetjes goed komt.

Zoals ik het lees heeft de jongen die het ongeluk veroorzaakte geen verwondingen. Gelukkig voor hem, maar helaas zijn het altijd 'onschuldige' partijen die wel gewond raken.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 10:07

Oh stond het ook op die site.Ik wist het gisterenavond al en ik heb het later gezien op sbsb bij hart van nederland.
Die jongen die het veroorzaakte heeft inderdaad niets,maar die 2 jongetjes vind ik wel heel erg.Ik hoop dat ze beide goed herstellen.
Maar ik vind het ook echt erg voor die jongen die het veroorzaakte want je zult dit toch maar op je geweten hebben,het is echt een hele lieve jongen.
Maar dit hoop ik ook nooit mee te maken.Ik heb er vannacht ook best slecht van geslapen en dan ook voor die familie van die twee jongetjes.Je zult het bericht maar thuiskrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:18

Nou dan moet je ook wel goed de vaart erin hebben als je auto onbestuurbaar wordt. Arme slachtoffers.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:21

ja natuurlijk is het voor die jongen ook erg, hij zal echt niet gedacht hebben 'goh laat ik eens 2 jongetjes het ziekenhuis in rijden en een andere bestuurster erbij' tenminste dat mag ik aannemen. En je zult het idd maar op je geweten hebben, ik denk niet dat je het snel / ooit zult vergeten.

Citaat:
Nou dan moet je ook wel goed de vaart erin hebben als je auto onbestuurbaar wordt. Arme slachtoffers.

Hoeft niet Faye, een auto die op een verkeerde plek geraakt wordt, kan ook onbestuurbaar worden. Daarbij, snelheid hoeft niet altijd een factor te zijn. Als je de fotos op de site van 112 brabant bekijkt zie ik toch ook wel een laagstaande zon. Misschien is daardoor de auto van de andere bestuurster wel over het hoofd gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:23

Als je zelf geen vaart hebt schiet je auto er echt niet ineens van door. Het zal mij iig niet verbazen als de aanstichter toch te hard gereden heeft. Daar zal de politie wel onderzoek naar doen.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:26

ik zeg ook niet dat hij dat niet deed, en ook niet dat hij het wel deed. De 'toedracht' weten we nu eenmaal niet, dat blijft speculeren.

Misschien toch een beetje offtopic maar ik kan me wel voorstellen dat als je auto op een bepaalde plek geraakt wordt dat je op 1 of andere manier toch de controle verliest en je auto 'onbestuurbaar' wordt.

Feit blijft dat er 3 mensen gewond zijn geraakt waarvan toch minstens 2 ernstig. Of het nu om te hard rijden ging / laagstaande zon of een andere oorzaak..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:30

Jee wat erg, heb gisteren niet het nieuws gekeken dus was nog niet op de hoogte.
wat erg dat er een klein kind bij betrokken is.
Ik hoop dat alles goed gaat komen, voor all partijen.

En inderdaad TS zo zie je maar dat elke dag wer net even anders is

Hou je ons op de hoogte als je nieuwe dingen hoort?

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 13:22

zolas ik van die jongen begrepen heb heeft hij de andere auto totaal niet gezien,pas toen hij de kruising bijna over was.Daarbij is hij in de achterflank geraakt en daardoor is zijn wagen rondgetold.Hierbij zijn die twee jongetjes geraakt.
Hij maakt zich dan ook vreselijk druk over de toestand van die jongetjes.Dat vind hij het ergste,maar hij weet ook niet hoe dit kon gebeuren.
Nou is het wel een klein beetje een onoverzichtelijke kruising.
Zover ik nu weet is 1 jongetje met schedelletsel en bloed in zijn longen afgevoerd met de heli.
Het andere jongetje is met nog onbekend letsel afgevoerd naar een ander ziekenhuis.
Die twee jongetjes kwamen net terug van het voetballen.
Maar ik weetw el dat die jongen die het veroorzaakt heeft zich ontzettend schuldig voelt en het enigste waar hij aan denkt dat zijn die jongetjes.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:27

Wat een verschrikkelijk ongeluk.
Arme jongetjes, ik hoop dat ze er bovenop komen.
Ook veel sterkte voor je stalgenoot, zoiets vergeet je nooit meer!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:35

ik woon tegen spoordonk aan, en heb dus ook alles voobij zien komen, ambulance brandweer en politie.

het was vandaag inderdaad even slikken bij ons op school. Iemand die ik ken die heeft alles meegemaakt, en het zien gebeuren.. want het ongeluk is voor haar huis gebeurt. ze heeft 112 gebeld en de jongentjes geholpen..
Hoop dat het goedkomt! Verdrietig

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:38

Ik 'heb gehoord' dat het gelukkig allemaal meevalt met de jongetjes.
Eentje dachten dat hij zijn been gebroken had, maar dat is niet zo.
En de andere dachten ze dat hij hersenletsel had, maar hij schijnt vocht achter zijn schedel te hebben en wordt daar vandaag of morgen aan geopereerd.
Dat is natuurlijk ook heel erg, maar waarschijnlijk komt gelukkig alles goed.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:41

Schokkend zeg. Maar toch fijn dat alles weer goed lijkt te komen.

Wij hadden hier laatst ook traumaheli enzo, dan denk je toch wel even oliebol! Zeker omdat mijn zusje en vader daar net langs kwamen, dus 't schiet door je hoofd: Zijn zij 't niet?

Ook meteen bellen dan.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 22:42

asjemenou schreef:
Ik 'heb gehoord' dat het gelukkig allemaal meevalt met de jongetjes.
Eentje dachten dat hij zijn been gebroken had, maar dat is niet zo.
En de andere dachten ze dat hij hersenletsel had, maar hij schijnt vocht achter zijn schedel te hebben en wordt daar vandaag of morgen aan geopereerd.
Dat is natuurlijk ook heel erg, maar waarschijnlijk komt gelukkig alles goed.

Oke dus het valt in dat geval wel mee,nou ja een operatie aan je hoofd is niet niks,maar gelukkig zijn ze niet in levensgevaar.Dat was mijn grootste angst.
Ik had er nog niets van gehoord,maar ja heb vanavond mijn stalgenootje nog niet gezien of gesproken.
Nu maar hopen op een spoedig herstel.