3 doden na nieuw vaccin tegen kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

3 doden na nieuw vaccin tegen kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:37

Welke moeder wil haar dochter nou niet tegen baarmoederhalskanker beschermen? Via beschermjedochter.nl doet Angela Groothuizen een indringende oproep om je te laten informeren door je huisarts. En om het verder te vertellen “aan iedereen die je dierbaar is”. De website begeleidt een campagne voor het medicijn Gardasil. Het vaccin tegen kanker is in opspraak geraakt nu drie Amerikaanse meisjes zijn gestorven na de vaccinatie.
One less

De naam van het medicijn wordt nergens genoemd op de campagnesite. Het is verboden in Nederland om consumentgerichte reclame te maken voor geneesmiddelen. In Amerika pakte Merck, de fabrikant van Gardasil, het iets minder genuanceerd aan. Een grote reclamecampagne werd gelanceerd met als slogan “One less”. De slogan refereert aan het voorkomen van slachtoffers van baarmoederhalskanker, maar krijgt in het huidige licht van de drie doden een wrange bijsmaak.
Bescherming

Gardasil is een nieuw vaccin dat beschermt tegen vier soorten van het Humaan Papilloma Virus (HPV). Deze groep virussen kan worden overgedragen via seks, en een condoom biedt hiervoor geen volledige bescherming. Zeker 80% van de seksueel actieve vrouwen is besmet geweest met HPV. Een besmetting met dit virus verdwijnt vaak weer vanzelf, maar in enkele gevallen leidt het tot symptomen. Zo veroorzaken HPV typen 6 en 11 ruim 90% van de genitale wratten (de tweede SOA in Nederland). En twee andere soorten HPV, nummer 16 en 18, zorgen voor 70% van de baarmoederhalskankers.
Bijwerkingen

Naast een geneeskrachtige werking heeft elk medicijn ook bijwerkingen. Daarom wordt de effectiviteit van een medicijn vaak uitgedrukt in number needed to harm. Oftewel: hoeveel mensen mogen last hebben van bijwerkingen van een medicijn ten opzichte van de genezing van één persoon. Bij een vaccin worden grote aantallen gezonde mensen ingeënt. Daarom moet juist bij een vaccin zeer zorgvuldig overwogen worden hoeveel gezonde mensen je kans geeft op bijwerkingen door inenting, om één persoon te redden.
Groot experiment

Critici stellen dat Merck deze zorgvuldigheid niet in acht heeft genomen. Zo zijn er nog slechts gegevens beschikbaar over de werkzaamheid van het vaccin over een periode van vijf jaar. En één van de onderzoekers van het vaccin noemt de gepromote toediening bij jonge meisjes zelfs “een groot experiment voor de volksgezondheid.”

lees verder op : http://sync.nl/drie-doden-na-nieuw-vaccin-tegen-kanker/

Tsja, ik snap ook niet dat zo'n vaccin op de markt kan komen zonder dat er eerst beter getest is. Zal wel veel geld opleveren voor de fabrikant en overheid.

Kaitlyn

Re: 3 doden na nieuw vaccin tegen kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:38

jeetje.. m'n moeder wil dat ik dit ook ga doen, maar no way voordat er betere onderzoeken zijn gekomen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:02

Ik zou dat ook gaan doen, maar ik had er een topic over geopent op bokt. En na wat overleg met mijn moeder aan de hand van het topic hebben we besloten het toch maar niet te doen. Ben blij toe, want het vaccin was nog niet eens echt goed onderzocht. Scheve mond

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:04

woohh! mijn moeder wou dat ik dat ook deed, maar gelukkig nog niet gedaan

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:05

Ik hoef die troep niet, mijn moeder kan zeuren wat ze wil maar het komt niet in mijn lichaam. Misselijk

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:08

Mijn moeder wilde ook dat ik dat deed maar ik ben panisch voor injecties en dat is de hoofdreden dat ik nog niet geënt ben... maar nu dus al helemaal niet meer, tenzij ik zekerheid heb dat het echt goed is...

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:22

Ik wil toch nog even een ander stukje uit het artikel kopieren voor de volledigheid:

Citaat:
Meisjes overleden
Op 23 mei gaat het echter mis. Een Amerikaanse waakhond, Judicial Watch, slaat alarm nadat documenten zijn opgevraagd bij de Food and Drug Administration. De FDA registreert in de VS alle bijwerkingen van vaccins. Uit de documenten blijkt dat drie meisjes vlak na de vaccinatie met Gardasil zijn overleden. Het British Medical Journal vraagt een reactie, maar Merck weigert elk commentaar.

Op zichzelf tonen deze documenten geen oorzakelijk verband aan tussen overlijden van de meisjes en vaccinatie met Gardasil. Datzelfde geldt voor de ruim 1600 bijwerkingen die in de documenten geregistreerd staan. Daar moet nog verder onderzoek naar worden gedaan.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:22

Ik zie de reclame van Gardasil iedere dag voorbij komen. Ze maken hier idd aktief reclame voor van allerhand medicijnen. Vond ik altijd al een beetje vreemd.
One less? Nee, 3 less!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:36

Derma schreef:
Ik wil toch nog even een ander stukje uit het artikel kopieren voor de volledigheid:

Citaat:
Meisjes overleden
Op 23 mei gaat het echter mis. Een Amerikaanse waakhond, Judicial Watch, slaat alarm nadat documenten zijn opgevraagd bij de Food and Drug Administration. De FDA registreert in de VS alle bijwerkingen van vaccins. Uit de documenten blijkt dat drie meisjes vlak na de vaccinatie met Gardasil zijn overleden. Het British Medical Journal vraagt een reactie, maar Merck weigert elk commentaar.

Op zichzelf tonen deze documenten geen oorzakelijk verband aan tussen overlijden van de meisjes en vaccinatie met Gardasil. Datzelfde geldt voor de ruim 1600 bijwerkingen die in de documenten geregistreerd staan. Daar moet nog verder onderzoek naar worden gedaan.

Precies, als je geen grondig genoeg onderzoek doet dan zul je verder moeten onderzoeken. Maar 3 doden is al teveel!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:26

Ja maar Amerika is wel even wat anders dan Nederland.

Gaat het hier om precies hetzelfde medicijn of is het een soort gelijk iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:53

Hetzelfede medicijn, dus zo anders is Amerika niet Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:01

Mja , kan ook toeval zijn natuurlijk... deze informatie is zo summier dat je er geen conclusies uit kunt halen. Je leest nog niet eens waaraan ze overleden zijn ? Stel dat het gaat om een hart- of herseninfarct dat ze sowieso zouden hebben gekregen , zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Als je dan toevallig kort daarvoor dat medicijn gehad hebt , dan kan het lijken dat het daaraan ligt maar is dat helemaal niet zo.

I.M.O. is deze informatie net zo summier als het voorafgaande onderzoek voor het op de markt brengen van het spul Tong uitsteken