Weer paard met snijwonden in Drenthe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Weer paard met snijwonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:11

http://www.112beilen.nl/newsbringer_rea ... zb0izIE66s

Eursinge - Bij de politie is aangifte gedaan van een geval waarin een paard meerdere snijwonden zijn toegebracht. Dit heeft plaats gevonden op 4 of 5 september. Een verzorgster van de paarden merkte de snijwonden op woensdagavond op. Toen ze in het weiland kwam waar in totaal vijftien paarden lopen, bleek een 4-jarige merrie vijf grote snijwonden op de linkerzij te hebben. Namens de eigenaar is aangifte gedaan. De politie heeft de zaak in onderzoek. De vraag is of er mensen zijn die op de genoemde dagen bij het weiland iets hebben gezien dat met deze zaak te maken kan hebben. Het weiland ligt aan de Goorns, tussen deze weg en de Hoogeveenseweg. Mensen die informatie hebben, kunnen contact opnemen met de politie van de basiseenheid Hoogeveen Oost / Midden-Drenthe, via telefoon 0900 8844.

__________________________________________________________________________________

het is toch ongelooflijk! dat mensen nogsteeds instaat zijn dieren pijn te doen op deze manier!
bah. dit is hier in de buurt! hoop dat ze wegblijven bij onze paarden!

blauw00gje

Re: Weer paard met snijwonden in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:12

Wanneer houdt dat nou eens een keer op Boos!

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:16

alweer tjonge jonge bij mijn verzorgpaarden was ook 1 met een mes in der schede gesneden daarmee is gelukkig alles goedgekomen ik een een vriendin hadden toen ontdekt dat ze bloedde smorgens.. de dader is niet gevonden:(,,
kijk dit is het bericht wat toen in de krant over 1 van mijn verzorgponys in de krant stond

Klazienaveen - Het waren 2 meisjes die gisterochtend ontdekten dat de pony Sandra van Kobus Mensen uit Klazienaveen letsel had opgelopen. "Die meisjes rijden hier paard. Vanwege het warme weer waren ze er al vroeg, om een uur of acht. Niet lang daarna kwam 1 van de meisjes aanrennen. Ze vertelde me dat een pony gewond was en bloedde", zegt Mensen. De Klazienavener, die een groot aantal paarden en pony's heeft, ging kijken en zag dat het geen loos alarm was. De staart van de pony Sandra was helemaal rood an het bloed. Mensen bracht het dier meteen naar een veearts in Sleen. "Die was er snel uit. De pony was mishandeld. Kijk, hier is het rapport van de veearts. Een oppervlakkige en 2 diepe wonden in de schede. Zelf heb ik het vermoeden dat het met een zakmesje is gebeurd. Omdat de pony nog bloedde, moet de dader, denk ik, in de vroege ochtenduren hebben toegeslagen." Mensen kocht Sandra een haflinger pony een week of 2 geleden. "Het is een makkelijke pony. en dat ze zo makkelijk is, daar is ze nu waarschijnlijk de dupe van. Als ze een ander karakter had gehad, was ze niet het slachtoffer geworden van een dierenbeul". Mensen zegt geen idee te hebben wie de laffe daad op zijn of haar geweten heeft. "Ik heb geen vijanden, voor zover ik weet. Ik heb zoiets ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik hoop dat Sandra snel herstelt en dat de dader opgepakt wordt".

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:47

Zie dit topic op VN.

Hier dus een slotje.