'9/11' moeheid slaat toe in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

'9/11' moeheid slaat toe in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:08

11 SEPTEMBER nabijgelegen park Herdenking niet bij Ground Zero, maar in park. Kwart van Amerikanen doet niets aan 9/11
DOOR ANNELIES VERMEULEN AMSTERDAM
Uit een recente poll blijkt dat 71 procent van de Amerikanen 9/11 de meest memorabele dag van hun leven vinden. Ondanks dat hoge percentage gaat slechts zes procent naar een formele herdenkingsbijeenkomst. Zeventig procent houdt een moment van stilte of bidt. Bijna een kwart doet vandaag niets aan de herdenking.

Jaren geleden werd besloten dat Ground Zero een plek voor het publiek moest zijn. Er zou een monument komen, en er werd een wedstrijd uitgeschreven voor architecten die nieuwe torens mochten ontwerpen. Tot op de dag van vandaag is daar niets van terecht gekomen.

Dat zal ook niet gebeuren, als we documentairemaker Rob Schröder moeten geloven. ‘Het is echt heel treurig. Zeg maar dag tegen de grote plannen van toen. De man die daar de grond in handen heeft, heeft zijn eigen architecten in de arm genomen. Libeskind kan fluiten naar zijn Freedom Tower.’

Schröder denkt wel dat er nog een monument komt voor de drieduizend doden van de terreuraanslagen, maar die plannen zijn erg onzeker. ‘De mensen hebben verloren. Dat zijn de Verenigde Staten, de gemeente heeft er veel minder macht dan de grootgrondbezitters. Er wordt wel gebouwd, maar dat zijn afgezwakte ontwerpen.’

Schröder maakte al twee documentaires over architect Daniel Libeskind, en is nu bezig met zijn derde. ‘Die duurt nog wel even. Libeskind moet eerst verwerken dat hij heeft verloren. Daarna kan ik hem misschien weer volgen.’

Ondertussen duiken in de Verenigde Staten de eerste tekenen van 9/11moeheid op. Heeft het nog zin om met z’n allen naar de bouwput, Ground Zero genaamd, te kijken? Voor het eerst ook, vindt de herdenking niet plaats bij Ground Zero, maar in een nabijgelegen park. Het lokale televisiestation wilde het voorlezen van de namen van de slachtoffers niet uitzenden, maar kreeg zoveel protest dat het besloot het toch maar te doen.

In de buurt van New York kon een monument niet worden opgericht, omdat er niet genoeg sponsoren waren. Volgens de lokale krant een teken dat de herinneringen aan 9/11 langzaam wegebben.

Bron: Dag
http://www.dag.nl/static/project/epaper ... icle1.html

Hoewel 9/11 één van de meest schokkende en vreselijke gebeurtenissen in de geschiedenis is die ik me kan herinneren én die ik ook heel bewust mee heb gemaakt, kan ik me deze 'moeheid' ergens wel voorstellen, hoe triest het ook eigenlijk is en blijft.

Ik vraag me ook wel eens af: stel dat zo'n aanslag gepleegd zou zijn/worden in Irak, Zuid-Afrika, Libanon, noem maar een niet-westers land. Zouden we dan 6 jaar later nog zo bewust stilstaan bij deze gebeurtenissen? Hoe vaak staan we stil bij de slachtoffers van de oorlog in Irak? Er zijn inmiddels al meer doden gevallen in die strijd, dan bij de aanslagen. En ieder slachtoffer is er één teveel, ongeacht of dit een Amerikaan is of een Iraakse burger, vind ik

Ik heb ook m'n twijfels bij deze aanslagen; in hoeverre was de VS zelf betrokken? Allerlei theorieën doen de ronde en de waarheid zal nooit aan het licht komen, maar ik ben ervan overtuigd dat de VS een smerig spelletje speelt, ook in de huidige oorlog in Irak.

Al met al vind ik het heel belangrijk hoor, dat men stilstaat bij de slachtoffers en deze gruwelijke daad, maar tegelijkertijd hoop ik dat mensen ook hun horizon verbreden, en zich realiseren dat er dagelijks mensen omkomen door geweld, oorlog en aanslagen...

JB55

Re: '9/11' moeheid slaat toe in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:29

Hoe vaak staan we stil voor het einde van de tweede wereldoorlog? En waar is de vergelijking Irak en een lafhartige terreurdaad op gestoeld?
Wellicht dat diverse regeringen een vuil spelletje spelen ( zie alle complot theorien ), de mensen die daar vechten voor vrijheid, zoals zij dat vinden, zijn echt. Broers, vaders, moeders en zusters. Mensen die, overal ter wereld, omkomen door geweld hebben het recht om herinnerd te worden. Dat dit de regeringen aangerekend moet/ kan worden is een heel ander verhaal.
Terroristen die uit fanatieke overtuiging in staat zijn om mensen te doden mogen dit nooit ongestraft doen, maar dat heeft niets met herdenken te maken.
Geweld, oorlogen en aanslagen mogen niet worden vergeten.
Nooit worden vergeten.
Waar ook ter wereld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:30

Ik kan me de moeheid wel voorstellen. Het lijkt verdorie wel alsof het het enige belangrijke voorval in de wereldgeschiedenis is geweest.
Tuurlijk, allemaal heel schokkend en heftig, maar om nou ieder jaar de hele avond weer documentaires te moeten kijken en bij ieder nieuwsbericht te worden gewezen op de herdenking vind ik persoonlijk toch wel vervelend. Kan me goed voorstellen dat de Amerikanen het blijven herdenken en dat moeten ze vooral ook blijven doen, maar er spelen nog meer dingen in de wereld die de aandacht ook wel zeer goed zouden kunnen gebruiken dnek ik zo!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:34

Het is een beeld dat op je netvlies gebrand blijft dat zeker,... die beelden zijn telkens weer angstaanjagend, toch kan ik me de moeheid ook wel voorstellen,... en idd zoals hier al gezegd werd,... herdenkt men ook slachtoffers die omkomen tijdens de oorlogen? Scheve mond

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:35

ik kan mij die moeheid ook wel voorstellen. Maar ik heb gister die documantairen gezien en vind het wel flink heftig wat daar gebeurd is! ik bedoel zo veel mensen door. hulpverleners die er ook mee zaten. wij kregen op de basisschool zelf iemand die met ons ging tekenen en er over praten omdat er kindernen uit mijn klas heel bang waren geworden voor oorlog en vliegtuigen. dus het is nog best wat heftigs wta er toen gebeurd is.. een schock voor de helewereld. mag nog best wel eens aan gedacht worden.. maar soms gaat het inderdaad een beetje ver. ik heb zo iets van heef een monument en leg er bijv. iederjaar een krans. dat komt op tv even een minuutje stilte en het is weer klaar.. ik bedoel ik denk dat heeel veel mensen dat veel meer waderen dan het gezeur dat nu komt.

groetjes!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:38

Ik ben het geheel met je eens...

Al staat er wel een tegenstrijdigheid in het bericht.. als de Amerikanen zo moe zijn, waarom dan zoveel protest bij het niet voorlezen van alle slachtoffers?

Ik heb gisteravond voor het eerst de film 9/11 gezien.. en dat heeft wel indruk gemaakt moet ik zeggen..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 18:21

JB55 schreef:
En waar is de vergelijking Irak en een lafhartige terreurdaad op gestoeld?

Hebben de Iraakse burgers gevraagd om Amerikaanse interventie? In hoeverre kunnen we spreken van een verbeterde situatie, nu er dagelijks nog steeds onschuldige burgers omkomen? En dan nog maar niet te spreken over Afghanistan, waar het Amerikaanse leger meer dan eens burgerdoelen aangevallen/geraakt heeft in de veronderstelling dat er terroristen huisden
En ik heb diep respect voor iedere soldaat die zijn leven waagt daar hoor, laat dat duidelijk zijn Ja

Maar zowel het Amerikaanse als het Iraakse (en welk onderdrukt volk dan ook) volk heeft niet gevraagd om geweld, slachtoffers, doden. Dus wat maakt de 3000 overleden Amerikanen erger dan de vele duizenden doden die dagelijks vallen in de oorlog(en) in het Midden-Oosten? Dát is waar ik over val, dat men niet meer opkijkt als de zoveelste autobom daar ontploft, maar men 6 jaar na dato nog steeds rond 9/11 massaal 'moet' herdenken.

Citaat:
Geweld, oorlogen en aanslagen mogen niet worden vergeten.
Nooit worden vergeten.
Waar ook ter wereld.

En dat is ook wat ik bedoel; geen één oorlog is erger dan de ander. Waarom wordt er op 9/11 in het nieuws langer stilgestaan bij de aanslagen van 6 jaar geleden en krijg je tussen de andere korte nieuwsberichten door te horen dat er een autobom ontploft is in het Midden-Oosten.

En dat is waar die 'moeheid' bij mij vandaan komt: dagelijks gebeurt er al genoeg sh*t, we hoeven de slachtoffers en impact van 9/11 niet te vergeten, maar laten we onze blik eens wat verbreden naar de rest van de wereld Lachen

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:46

Ik denk dat het vooral met frequentie en associaties te maken heeft Maethoriel.
Vergelijk het misschien met de Titanic. Genoeg schepen die zinken en mensen die verdrinken helaas...Maar de Titanic was een gigantisch schip, en zo'n grote scheepsrampen zijn niet frequent. Verder dacht men dat de Titanic onzinkbaar was.
Het WTC was ook enorm groot en had in één klap enorm veel slachtoffers. In de ogen van veel mensen was Amerika ook onraakbaar.
Ik denk dat het vooral dat is wat "9/11" zo'n prominente plaats in het collectieve geheugen doet innemen.
Verder denk ik dat het feit dat Amerika voor veel mensen 'dichter' aanvoelt dan het midden oosten, ook wel meespeelt.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:49

ik vind het goed dat sommige mensen er moe van worden. Begrijp me niet verkeerd! ik vind het vreselijk wat er is gebeurd en ik hoop dat het nooit meer gebeurd en ik denk dat het goed is om te onthouden. maar amerika moet er nou eens over heen komen en weer verdergaan. het is 6 jaar geleden gebeurd en ze moeten nu weer eens vooruit gaan kijken. Amerika begint een beetje para te worden; ze zien overal terroristen in en moslims kunnen niet meer normaal over straat.
ik denk altijd maar zo: beter kort, maar leuk geleefd, dan lang en in angst.

Het is goed om er af en toe bij stil te staan, maar ik denk dat het belangrijker is om erbij stil te staan bij de toekomst.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:39

9/11 heeft een weerklank in de hele wereld gehad die zijn gelijke niet kent. Mensen worden er nog dagelijks mee geconfronteerd, en met de gevolgen daarvan (Oorlog in Irak, verscherpte controles aan grenzen, antiterreur acties enz). Als je er dagelijks mee bezig bent, hebt je dan nog een speciale herdenking nodig?

Dat het oorspronkelijke ontwerp van Libeskind op de schop staat vind ik dan weer wel een kwalijke zaak. De start van de nieuwbouw duurt in mijn ogen inmiddels al veel te lang...als er al opnieuw gebouwd gaat worden.

Ik ben er persoonlijk een voorstander van om die plek gewoon leeg te laten. Maar goed, daar is de grond dan ook weer te duur voor.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:00

Maethoriel schreef:
Dus wat maakt de 3000 overleden Amerikanen erger dan de vele duizenden doden die dagelijks vallen in de oorlog(en) in het Midden-Oosten? Dát is waar ik over val, dat men niet meer opkijkt als de zoveelste autobom daar ontploft, maar men 6 jaar na dato nog steeds rond 9/11 massaal 'moet' herdenken.

Ik denk dat dat komt doordat er op 1 dag zoveel mensen ongekomen zijn. Onverwachts, en heel zichtbaar voor de hele wereld; de torens die instorten, de mensen die sprongen, de telefoongesprekken, etc. Iedereen keek mee terwijl het gebeurde.

In de oorlog gebeuren elke dag verschrikkelijke dingen, maar niemand herinnert zich wat er op 3 Maart van dit jaar gebeurde. In het nieuws laten ze foto's zien van opgeblazen auto's en bebloede straten. Dat is natuurlijk heel erg, maar het zijn allemaal kleine 'incidenten,' waarvan je vaak alleen maar het eind resultaat ziet. Je kan daar niet elke dag te veel bij nadenken... ik niet tenminste, anders zou ik nooit meer het nieuws kunnen kijken.

Ik denk dat er na de oorlog wel elk jaar bij stilgestaan wordt. Ja

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:40

Media werken volgens een bepaald systeem, dat ik niet meer helemaal uit mijn hoofd ken. Maar het komt erop neer dat een aantal factoren bepalen hoeveel aandacht er voor iets is. Dat heeft te maken met 1 afstand, 2 impact (hoeveel doden) etc. Voor de Amerikanen, die toch al zwarte band overdrijven hebben, is Amerika natuurlijk 'dichtbij'. Dat is een reden waarom er meer aandacht besteed wordt aan 9/11 dan aaan de slachtoffers van de oorlogen, want die zijn immers verder weg.

Zelf ben ik vaak dichtbij Volendam, waar veel minder mensen, maar wel veel dichterbij, stierven door een vuurwerkje teveel in een kroeg. Het is bijna evenlang geleden als 9/11, maar de impact hier is daarvan veel groter dan de impact van 9/11. Een kwart van de mensen in Amerika die nu worden bestempeld als 'moe van 9/11' is best nog weining. We kunnen ons hier weinig voorstellen van hoe ontzettend mensen worden geconfronteerd met de aanslag. Net zoals mensen buiten Volendam zich weinig kunnen voorstellen van hoeveel impact de brand in die gemeente heeft.

tel daarbij op dat elke krant zich wil onderscheiden in 'nieuws' over 9/11 en je krijgt genoeg creatievelingen die zich dit soort onderzoekjes gaan permitteren. Ik ben opgeleid als journalist, en waar ik echt moe van wordt, is dit soort geneuzel van de media. Zal ook met bovenstaande zaken te maken hebben, vrees ik.

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:45

"Amerika begint een beetje para te worden; ze zien overal terroristen in en moslims kunnen niet meer normaal over straat. "

Is het hier anders dan? Een trein die stil wordt gezet omdat drie verdachte mannen bij een toilet iets uitwisselen? CD's bleek achteraf. Een woonwijk waar een " gevaarlijke " moslim terrorist huist, wordt belegerd. Een jihad tegen wie dan ook? Het gebeurd overal natuurlijk. Bommen die rugzakken bleken in London, maar ook een echte bom in de ondergrondse in Parijs. De dubbeldekkers in London? Gas aanvallen in Tokyo. De fanatieke terroristen, moslims of anders, zijn een probleem voor elke gemeenschap.

In de jaren tachtig ging ik voor geen goud met vakantie naar Spanje, Giekenland of Italie. Waarom? In die tijd werden Amerikanen, via onze paspoort, uit vliegtuigen gelicht of apart gezet op een cruise schip en gegijzeld en ook gedood. Dat was echt, geen bedreigen aan de andere kant van de wereld. Ik had een gezin en zou hun in gevaar brengen door eenvoudig op vakantie te zijn met een Amerikaans paspoort. Ondenkbaar voor mij en waarschijnlijk onvoorstelbaar voor een niet Amerikaan. Zoals elke dag een autobom in de straat waar je woont, godzijdank, voor ons in het westen ondankbaar is. In het Middenoosten weten ze wellicht niet beter. Wij horen hier natuurlijk ook niet alles en krijgen vast en zeker " gekleurd " nieuws. Zoals Kukkie dat inderdaad ook aangeeft.

Er zit een verschil in de gedachtepatroon van een Amerikaan en een Nederlander ( als ik even mag generaliseren ). In Amerika wordt je opgevoed met een flinke dosis vaderlandsliefde. Je groeit op met met het volkslied, op iedere basisschool begon de dag met the Pledge of Allegiance ( http://en.wikipedia.org/wiki/Pledge_of_Allegiance ).
Ik heb het gevoel dat de meeste Nederlanders het volkslied alleen in de voetbal versie kennen en ik heb hier op de scholen nooit iets gemerkt van het bijbrengen van vaderlandsliefde voor Nederland. Begrijp me goed, ik zeg niet dat het ene beter is dan het andere. Het is totaal anders.
Je mag het van mij ook brainwashing noemen, daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is dat een aanval op Amerikaans grondgebied een directe aanval op de persoon is. Niet iets abstracts. The Twin Towers waren een symbool voor de Amerikanen, niet voor Amerika.
Ik behoor tot de eerste lichting Amerikanen die in 1973 wel opgeroepen werd voor de dienstplicht, maar niet hoefde te dienen.
De dienstplicht werd afgeschaft. Tot niemands verbazing meldden zich meer mensen dan ooit voor de vrijwillige leger. Uit vaderlandsliefde.
Die laffe aanval door een paar fanatiekelingen, al of niet geleid door die grote gek, is persoonlijk.
Moest ik even kwijt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:23

Die bom in het midden oosten is niet intressant omdat het elke dag gebeurt. elke dag zijn er in Irak aanslagen, de hoeveelheid mensen die na 9/11 dankzij 9/11 zijn gestorven is inmiddels een veelvuldigheid dan de 2.750 mensen die op 9/11 zijn gestorven.

Die moeheid kan ik mij wel voorstellen. Amerika is zo'n patroitisch (nee mede blooperzoekers das niet goed geschreven Clown) land dat alles wat maar een beetje 'wij' gevoel uitstraalt je strot wordt doorgeduwd. Bush stoelde z'n hele beleid op 9/11 en heeft dat gewoon nodig om z'n acties te rechtvaardigen. Hij zal dan ook elke gelegenheid aangrijpen om daar naar te verwijzen, hetzij door terreurdreiging hetzij vrijheidsberoving.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:02

Sammie schreef:
Bush stoelde z'n hele beleid op 9/11 en heeft dat gewoon nodig om z'n acties te rechtvaardigen. Hij zal dan ook elke gelegenheid aangrijpen om daar naar te verwijzen, hetzij door terreurdreiging hetzij vrijheidsberoving.

Plus dat een groeiend aantal mensen de mogelijkheid dat Bush die aanslag zelf in scene gezet heeft (niemand had gedacht dat de hele gebouwen zouden inzakken) aannemelijk vindt.
Hij was tot dat moment een president die zijn verkiezing gemanipuleert had en kon absoluut niet doen wat hij wilde (n.l. Irak aanvallen)
Na 11 september durfde niemand hem tegen te spreken.

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:39

Jaaaahaaaa, niemand had kunnen voorspellen dat wanneer je een compleet passagiers vliegtuig in een toren jaagt, deze dan instort Tong uitsteken
Dus dan maar DRIE voor de zekerheid Duivel
Ach, die paar passagiers meer of minder.............
En natuurlijk waren er enorme voordelen voor de regeringen van de VS, Engeland, Frankrijk en andere belanghebbenden aan het inklappen van het financiele centrum van Amerika. Clown
Hoezo: Complot theorie?

Kijk, dat Bush gestoord is lijkt mij duidelijk. Hoe het komt dat ie er nog steeds zit is eigenlijk niemand duidelijk Haha!
Maar hoe krijgt hij het voor elkaar om mensen zelfmoord te laten plegen? Volgens mij is dat alleenrecht toebedeeld aan fanatiekelingen. Politiek of geloof.

En Sammie: mis je het een beetje? Patriot? Het wordt niet door je strot geduwd, geloof me.
Je groeit er mee op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:14

JB55 schreef:
Jaaaahaaaa, niemand had kunnen voorspellen dat wanneer je een compleet passagiers vliegtuig in een toren jaagt, deze dan instort Tong uitsteken

Zoek de uitleg eens op Google
Die torens waren speciaal gebouwd op niet instorten en die vliegtuigen boorden zich in het bovendste gedeelte.

De zelfmoordmaniakken weten niet echt door wie ze gestuurd worden, ze zien alleen maar degenen die hun opleiden.

Al die mogelijkheden zijn inmiddels verfilmd, beschreven en in de media geweest, dus logisch dat mensen gaan twijfelen.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:39

De moeheid slaat niet alleen in Amerika toe hoor. Ik word d'r onderhand ook knettergek van.

Het hele "terrorisme dreiging". Tuurlijk, het is wel beangstigend, maar sinds 9/11 hebben we nog Londen en Madrid gehad. Je kan tegenwoordig niet eens normaal meer een vliegtuig in en dat vind ik echt schokkend.

We zijn zo geobsedeerd door 't terrorisme wat dan weer heerlijk als excuus gebruikt kan worden om Irak binnen te vallen. Want we zijn allemaal zooooo gefocused dat men de praatjes van onze grote vriend Bush toch wel neemt, zolang 't maar over terrorismebestreiding gaat.. Scheve mond

Beetje jammer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:27

JB55 schreef:
En Sammie: mis je het een beetje? Patriot? Het wordt niet door je strot geduwd, geloof me.Je groeit er mee op.
Mis ik het? Wat valt er aan te missen. Een beetje 'wij' trots gevoel in Nederland merk je alleen met voetbal Vork Maar zoals het in Amerika gaat gaat het mij te ver. Het wordt gewoon 'misbruikt'. Valt moeilijk uit te leggen wat ik daarmee bedoel, maar sarabande geeft het een beetje aan. Na 9/11 opeens vol vertrouwen in Bush, wat gedaan moest worden moest dan maar. Het lijkt wel of men in situaties zoals 9/11 'de individuele Amerikaan' niet bestaat. Alles en iedereen was een gevaar en dan kijken ze je vreemd aan als je dat gevoel in Europa/ Nederland totaal níet hebt omdat er in Amerika iets is gebeurt. Ik voel me nog net zo veilig als voor 9/11 alleen de onbevangenheid is er in de wereld uit. Amerikanen (politiek) lijken gelijk overal wat achter te zoeken (terwil ze zelf manipuleren) en vooral het 'je bent met ons of tegen ons' is imo een ultimatum die ze niet ééns mogen eisen. Dat maak ik (een land) zelf wel uit, alleen JP trapt er weer eens in. Net zoals met die franse friet die opeens freedom fries heten. Hoe triest.... Ze predikten het land van de vrijheid te zijn, maar hoe vrij ben je als the patriot act de overheid de vrijheid geeft om alles en iedereen overhoop te halen op basis van een gerucht of idee? Hoe vrij ben je als je je ten alle tijden moet kunnen verantwoorden wat je doet en wie je bent? Het is zoo dubbel.

Een beetje vaderland/moederland gevoel kan geen kwaad, in Europa zou men zich ook best wat meer Europeaan mogen voelen en trots op zijn, maar té heeft in de geschiedenis alleen maar tot slechte situaties geleid. Hitler is daar een mooi voorbeeld van.

Wat betreft het WTC en bestand zijn tegen vliegtuigen. Dat klopt idd, alleen ze zijn er bij het bouwen/ beveiligen vanuit gegaan dat het een klein vliegtuigje was dat er per ongeluk tegenaanvliegt, niet een jumbo jet die net volgetankt is met hoge snelheid.

Bush is het slechtste dat Amerika is overkomen. Hij sluit alles op (grenzen, overeenkomsten e.d.) en overlegt niet, hij eist en hij gelooft heilig in dat geweld alles oplost. Hij trekt naar Irak, haalt het land over hoop en wilt nu weg gaan zodat ze de rotzooi zelf op kunnen ruimen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 03:08

Lame schreef:
Ik heb gisteravond voor het eerst de film 9/11 gezien.. en dat heeft wel indruk gemaakt moet ik zeggen..

Ik heb hem voor de 2e keer gezien, toen moest ik eens denken aan waar ik die dag was gewoon thuis dus en mijn moeder was aan het oppassen die dag

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:35

Sammy, ik ben het met je eens Ja
Patriot Act? Misselijk Bush? Misselijk Freedom Fries Misselijk
In mijn America kun je niet meer vrijuit spreken zoals het zou moeten.
" The land of the free " ? nu ff nie
Maar, ik ben nog steeds american en dat blijft, zelfs met die gek en zijn politiek.
( mocht ik na vanavond niet meer reageren, dan lezen ze dit ook Rolleyes )